Gjest Friluftsdame på 50. Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jeg er et aktivt friluftsmenneske som siden sist sommer har hatt store problemer med en "nakkeskade". Av manuellterapeut diagnostisert som Segmentell dysfunksjon C0/C1. Jeg har vært til undersøkelse hos nevrolog og det meste var i orden. Det står at jeg har svekket vibrasjonssans, lett sensorisk ataksi og usikker kne helprøve som forverres ved lukkede øyne. Blodprøver ok og er henvist til MR. Det har kommet masse symptomer gradvis siste året men problemet ble akutt på en fjelltur i sommer med tung sekk i 5 dager. Jeg har ikke vært utsatt for noen nylig skade. Manuellterapeuten sier det er en typisk nakkeslengskade. Symptomene er veldig mange i tillegg til smerter. Jeg er så aktiv jeg kan og innimellom er jeg ganske bra noen dager før det blir full kræsj igjen. Jeg er glad i å gå på ski og går så ofte jeg greier ut fra plagene mine men har fått store problemer med pusten. Ved bare litt anstrengelse blir jeg veldig andpusten og får dundrende puls. I går på skitur var det skikkelig ille. Bare ved å gå rolig fiskeben i en liten kneik utløste pusteproblemene. Turen var på ca 2,5 mil og når jeg kom hjem virket det som jeg var på grensen til å bli andpusten første timen. Turen var en veldig rolig rusleur. Ved 2 anledninger i siden sist sommer har pusten fungert veldig bra på tur og jeg har fått masse energi og overskudd så den kapasiteten jeg hadde trent opp ligger jo der. Har aldri hatt astmaplager. Det er ingen piping eller hosting og disse pustevanskene blir værre når nakken er værre og motsatt. Hva kan det være og hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362097-sliter-med-pusten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Friluftsdame på 50. Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Ser jeg burde nevnt at jeg har god grunntrening og i fjor vinter gikk jeg i snitt 14 mil på ski pr uke. Ca det samme på barmark men da på bena i veldig bra tempo. Hadde også da noe problemer med pusten men ikke på nivå med det jeg har nå. Jeg har helt normal pust pust ellers. Har røkt. Sluttet for 10 år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362097-sliter-med-pusten/#findComment-3134616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.