Gå til innhold

kan personlig assistent brukes til ¨lufte hund?

Anbefalte innlegg

Gjest personlig assistent

Er det en vanlig arbeidsoppgave for en personlig assistent?

jeg har en venninne som er sterkt synshemmet og som har søkt om førerhund. Hun har også en lungesykdom og en del andre sykdommer som ofte setter henne ut av spill. Så jeg vet ikke hvordan det er om vinteren når hunden skal ha mosjon. Holder å slippe hunden ut i hagen/skogen eller må en gå tur med hunden også for å dekket behovet? Det er snakk om en golden retriver.

Hun vurderer å søke om personlig assisten. Er hundelufting en vanlige oppgave for assistenten?

Fortsetter under...

Gjest krav til førerhund

Jeg tror ikke det er noe i veien for at en personlig assistent går tur med hunden.

Men, jeg tror et hovedkriterie for å få førerhund er at man er i fysisk stand til å gå tur selv med hunden hver dag.

Naboen min fikk ikke førerhund fordi han ikke var mobil nok til å gå langt med den.

Jeg tror ikke det er noe i veien for at en personlig assistent går tur med hunden.

Men, jeg tror et hovedkriterie for å få førerhund er at man er i fysisk stand til å gå tur selv med hunden hver dag.

Naboen min fikk ikke førerhund fordi han ikke var mobil nok til å gå langt med den.

Jeg lurer på om en får like bra utbytte av å ha førerhund hvis en ikke går tur med den jevnlig? Det er jo forskjell på hunden når den er på jobb og når den ikke er det, men eieren må vel være begge steder?

Jeg lurer litt på hvordan dette skal gå, men hun har vel noen metoder vi jeg tro. Det er vel en del kriterier som må være oppfylt for å få en førerhund?

Annonse

Kan personlig ass brukes til alt, eller er det spesielle regler for dette?

En personlig assistent kan i utgangspunktet brukes til alt. Alt fra hjelp til personlig pleie, husarbeid, handling eller andre ting som brukeren har behov for hjelp til. Og dette skal det opplyses om i stillingsinstruksen, som utarbeides mellom brukeren, og kommunen.

En personlig assistent kan i utgangspunktet brukes til alt. Alt fra hjelp til personlig pleie, husarbeid, handling eller andre ting som brukeren har behov for hjelp til. Og dette skal det opplyses om i stillingsinstruksen, som utarbeides mellom brukeren, og kommunen.

kan assistenten også fungere som en au pair?

Gjest hilsen en bpa-arbeidsleder

Ja. En personlig assistent skal være personens "forlengede armer" og gjøre alt som personen selv ville ønsket å gjort. Lufting av hund er en slik oppgave, ikke uvanlig for personlig assistenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...