Gå til innhold

skittentøyskurv som ikke lukter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vaske klær oftere?

Samt ikke legge våte plagg/håndklær oppi skittentøyskurven slik at de blir liggende og surne.

¨¨Vaske klær oftere?

Samt ikke legge våte plagg/håndklær oppi skittentøyskurven slik at de blir liggende og surne.¨¨

Det har en tendens til å hope seg opp så jeg får ikke vasket skittentøyet mitt hver gang før jeg får gjester..

Er det spesielle poser jeg kan bruke for å unngå lukt?

¨¨Vaske klær oftere?

Samt ikke legge våte plagg/håndklær oppi skittentøyskurven slik at de blir liggende og surne.¨¨

Det har en tendens til å hope seg opp så jeg får ikke vasket skittentøyet mitt hver gang før jeg får gjester..

Er det spesielle poser jeg kan bruke for å unngå lukt?

Jeg er skeptisk til skittentøysoppbevaring som er veldig lukket. Sur lukt fra håndklær som har ligget vått i en haug kan være vanskelig å få bort i vask. Jeg sverger derfor til luftige skittentøyskurver. Og våte håndklær/plagg henges f eks til tørk over kanten før de legges oppi.

Selv om noe tøy kan ligge lenge i skittentøysdunken, begynner den jo ikke å stinke så lenge tøyet 1. er tørt og 2. ikke var überskittent eller -svett da du la det oppi der

Annonse

Jeg er skeptisk til skittentøysoppbevaring som er veldig lukket. Sur lukt fra håndklær som har ligget vått i en haug kan være vanskelig å få bort i vask. Jeg sverger derfor til luftige skittentøyskurver. Og våte håndklær/plagg henges f eks til tørk over kanten før de legges oppi.

Selv om noe tøy kan ligge lenge i skittentøysdunken, begynner den jo ikke å stinke så lenge tøyet 1. er tørt og 2. ikke var überskittent eller -svett da du la det oppi der

Nå fikk jeg en strålende ide! jeg har jo verand. Jeg kan jo bare sette den ut der når jeg får gjester og tar den inn igjen etterpå!

1. godt renhold, minst en gang om dagen

2. en god deo, kanskje Stop 24 fra apoteket eller noe annet om du er sterkt plaget med svettelukt

3. skift tøy hver morgen og når du kommer hjem fra skole/jobb

Min tenåring gjør alt det der - men treningstøyet lukter ganske sterkt svette likevel...

Gjest prust

Skittentøykurven lukter ikke noe særlig synes jeg. Men vi er nøye på følgende:

1. Ikke noe fuktig tøy skal oppi der

2. Veldig skittent tøy og fotballtreningstøy blir vasket med en gang, evt lagt ut på vaskerommet i vasken der.

3. Jeg vasker tøy ganske ofte, slik at tøyet ikke blir liggende lenge.

Annonse

Gjest prust

Min tenåring gjør alt det der - men treningstøyet lukter ganske sterkt svette likevel...

Ja, fotballtøyet til 12-åringen lukter vondt. Det legges ikke oppi skittentøyet sammen med det andre, men legges enten rett på vask, eller i vasken på vaskerommet og blir tatt dagen etter.

(det hender at ikke teorien stemmer helt med praksisen. Her i stad skulle han på kveldsturnering, og da var ingen av de tre buksene han har, rene, så han måtte bruke en skitten en. Mor var bortreist onsdag og torsdag, og da ble ingenting vakset....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...