Gå til innhold

Irriterende reklame oppå teksten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger i nettavisene dukker det opp reklamebokser som delvis legger seg over teksten og hvor det ikke er et synlig kryss til å lukke boksen. Hvordan får man bort dem uten å legge inn linken i ny fane?

Ta den linken under, som jeg kom til etter å ha klikket på en nyhetsartikkel på Aftenpostens forside, om soving på buss (ikke verdensnyhet akkurat..., men nuvel..)

Da jeg åpnet den, lå det en "Krogh-dager, minus 30% på alle innfatninger"-annonse og dekket delvis artikkelen.

Men da jeg limte linken inn i en ny "fane" på nettleseren, var reklamen borte. Noen måte å få den bortpå uten å måtte gjøre dette?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4065113.ece

Videoannonse
Annonse
Gjest Kayia
Skrevet

Kom ingen reklame til meg, men har du prøvd å klikke på krysset (altså lukke reklamen)?

Skrevet

Kom ingen reklame til meg, men har du prøvd å klikke på krysset (altså lukke reklamen)?

Som sagt så kom det ingen reklame til meg heller da jeg la inn linken i ny fane, bare første gangs åpning fra forsiden.

Og det var heller ikke kryss der...

Jeg synes det har blitt flere slike i det siste - har du aldri opplevd at det dukker opp slike reklamebokser som sperrer for?

Gjest Kayia
Skrevet

Som sagt så kom det ingen reklame til meg heller da jeg la inn linken i ny fane, bare første gangs åpning fra forsiden.

Jeg synes det har blitt flere slike i det siste - har du aldri opplevd at det dukker opp slike reklamebokser som sperrer for?

Jo, men ikke noen jeg ikke kan lukke i hjørnet. Samme sak er det når jeg gjør billedsøk nå. Før kom bildet opp på en ellers ren hvit side, mens nå ligger nettstedet bildet er hentet fra bak og jeg må klikke i hjørnet for å få bildet opp på en hvit side.

Mulig jeg gjorde noe med innstillinger (jeg har bl.a pop-up-block) da jeg (kremt, it-ansvarlig) innstalerte macen?

Gjest Kayia
Skrevet

Gikk inn på Aftenposet og klikket meg inn på sove-saken derfra, og nope; ingen reklame da jheller. Rart?

plommeblomst
Skrevet

Det kan ikke være sånn at reklamebildet er større enn det ser ut til, altså at krysset havner lenger ut til høyre enn du tror? Har ikke problem akkurat med denne siden jeg heller...

Skrevet

Det der er en royal pain in the ass! Det blir mere og mere av dem, og jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal få dem bort. Den er jo sentrert rett i synsfeltet uansett hvordan man scroller.

Jeg lukker sidene som har sånne reklamer. Kanskje nytter det i lengden?

Skrevet

Det kan ikke være sånn at reklamebildet er større enn det ser ut til, altså at krysset havner lenger ut til høyre enn du tror? Har ikke problem akkurat med denne siden jeg heller...

Nei, det er en rute som dekker en mindre del av skjermen, men nok til at man ikke fårr lest teksten under.

Skrevet

Det der er en royal pain in the ass! Det blir mere og mere av dem, og jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal få dem bort. Den er jo sentrert rett i synsfeltet uansett hvordan man scroller.

Jeg lukker sidene som har sånne reklamer. Kanskje nytter det i lengden?

Men så lenge du har åpnet linken, finnes det vel ingen registrering av hvor lenge du holder den åpnet, eller hva?

plommeblomst
Skrevet

Nei, det er en rute som dekker en mindre del av skjermen, men nok til at man ikke fårr lest teksten under.

Nå tror jeg at jeg skjønner hva du mener. Har i grunnen opplevd sånne reklamer i "venstre marg". Når jeg scroller blir lissom reklamen stående og kommer ov er teksten. Tror jeg. Det var også på en eller annen avis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...