Gå til innhold

Private meldinger på Facebook

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest håper det ikke er personlig

Tror du er inne på noe der. Det hender jeg får invitasjoner som jeg leser, men som jeg glemmer å svare på, eller som jeg ikke "får" meg meg.

Nå tenker jeg ikke på invitasjoner som blir sendt til alle.

Gjest Linnea79

Har selv opplevd dette flere ganger. Tror det handler om at de leser den og tenker de skal svare senere, men så blir det lett glemt fordi fb-meldingene gjør så lite utav seg der de ligger i innboksen og det stadig ramler inn nye meldinger og invitasjoner til alt mulig. Har selv holdt på å glemme å svare på meldinger i en travel hverdag og har gjerne ikke svart før dagevis, kanskje en uke senere!

Jeg kan bare svare for meg selv, men problemet er at det alltid ligger en god del i innboksen, og jeg har ikke alltid tid og lyst til å sitte og svare på meldinger når jeg er innom. Mange skriver veldig langt, med mange spørsmål og mye jeg tror de forventer svar på. Jeg leser dem alltid når jeg logger meg inn, og koser meg med dem, og så svarer jeg på et par som ikke er så lange. De lange tenker jeg at jeg skal svare på i morgen eller dagen etter, i hvert fall en dag jeg har god tid. Og så glemmer jeg det....Og så husker jeg det når det har gått så mange dager at jeg mistenker at vedkommende begynner å surne, men akkurat da har jeg ikke tid til å skrive et langt svar. Da blir det et kort svar med løfte om å skrive mer ganske snart. Og så gjør jeg det når det har gått et par uker. Noen ganger et par måneder.

Jeg er kanskje litt sløv med sånt, men det blir så mye som drar hele tiden. Når jeg logger meg på nettet uten at det er for å jobbe vil jeg helst bare suse og gjøre uforpliktende ting. Jeg er sånn her inne også. Når jeg ser at det er mange svar til meg lar jeg ofte være å lese dem fordi jeg vet at det kommer til å ta lang tid å få svart på alt.

Takk for en fin anledning til å unnskylde meg til de som har følt seg oversett. Unnskyld! :)

Jeg kan bare svare for meg selv, men problemet er at det alltid ligger en god del i innboksen, og jeg har ikke alltid tid og lyst til å sitte og svare på meldinger når jeg er innom. Mange skriver veldig langt, med mange spørsmål og mye jeg tror de forventer svar på. Jeg leser dem alltid når jeg logger meg inn, og koser meg med dem, og så svarer jeg på et par som ikke er så lange. De lange tenker jeg at jeg skal svare på i morgen eller dagen etter, i hvert fall en dag jeg har god tid. Og så glemmer jeg det....Og så husker jeg det når det har gått så mange dager at jeg mistenker at vedkommende begynner å surne, men akkurat da har jeg ikke tid til å skrive et langt svar. Da blir det et kort svar med løfte om å skrive mer ganske snart. Og så gjør jeg det når det har gått et par uker. Noen ganger et par måneder.

Jeg er kanskje litt sløv med sånt, men det blir så mye som drar hele tiden. Når jeg logger meg på nettet uten at det er for å jobbe vil jeg helst bare suse og gjøre uforpliktende ting. Jeg er sånn her inne også. Når jeg ser at det er mange svar til meg lar jeg ofte være å lese dem fordi jeg vet at det kommer til å ta lang tid å få svart på alt.

Takk for en fin anledning til å unnskylde meg til de som har følt seg oversett. Unnskyld! :)

Da skjønner jeg at jeg har vært heldig når det gjelder pm fra deg:-)

Annonse

Gjest håper det ikke er personlig

i disse meldingene jeg har sendt så har det vært helt konkrete spørsmål. Er med i en organisasjon og spurte lederen om noe med adresseendring.

I de andre meldingene har jeg også spurt om noe konkret, noe som det ikke skulle tatt så lang tid å svare på.

i disse meldingene jeg har sendt så har det vært helt konkrete spørsmål. Er med i en organisasjon og spurte lederen om noe med adresseendring.

I de andre meldingene har jeg også spurt om noe konkret, noe som det ikke skulle tatt så lang tid å svare på.

Jeg synes det er en uting og ikke svare på konkrete spørsmål på Facebook. Forferdelig irriterende.

Da skjønner jeg at jeg har vært heldig når det gjelder pm fra deg:-)

Du er perfekt for min facebookstil! Du sender en kjapp pm når du ser jeg er på, en med innhold som er ferskt og aktuelt og ikke for langt, og som jeg kan svare på mens jeg enda humrer og uten at det tar meg en halvtime:)

Sånne ting går det kjapt og greit å svare på, så det er jo litt rart at du ikke har fått svar. Kanskje hun ikke er på fb så ofte?

Du er perfekt for min facebookstil! Du sender en kjapp pm når du ser jeg er på, en med innhold som er ferskt og aktuelt og ikke for langt, og som jeg kan svare på mens jeg enda humrer og uten at det tar meg en halvtime:)

Takk for det, tonie:-) Og takk i like måte:-)

Gjest sjøstjerna

Spøesmålet er om folk tenker at mail er mere forpliktende enn meldinger på Facebook.

Jeg ville nok følt mail mer "forpliktende".

Jeg svarer på mail- men om jeg ikke gjrø det med en gang så kan det hende at jeg glemmer det. Det er ikke noe personlig mot den andre- bare forglemmelse. Det kan da evt gå uker før jeg husker det- HVIS jeg husker det, i det hele tatt.

Annonse

Spøesmålet er om folk tenker at mail er mere forpliktende enn meldinger på Facebook.

Det kan vel hende. Men for meg er pm på facebook eller andre fora, mail eller sms det samme. Folk spør fordi de ønsker et raskt svar. Ellers er jo alternativet og sende et brev i posten:-)

Nå er det ikke bare hun men de?

Hvis det er flere som svarer kan det kanskje tenkes at de fordeler spørsmålene etter hva de har av ansvar/kompetanse. Da er det sikkert fort gjort at en pm blir lagt til side fordi en annen bedre kan svare? Jeg vet ikke, men det er kanskje noe sånt. Tviler sterkt på at det er noe personlig. Skriv en ny melding, vel?:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...