Gå til innhold

utroskap?

Gjest sus og dus i drømmeland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

9

• jubalong70

6

• nitty-gritty

4

• morsan

3

nitty-gritty

"Om kjæresten din ble såret av at du skulle "sole deg i glansen" fra andre, så hadde du vel ikke gjort det? Eller hadde du klapset på han noen negative karakteristikker og bestemt deg for at din måte å være i forhold på er mer rett enn hans?"

- Da hadde vi vært veldig forskjellige, og jeg hadde ikke vært komfortabel med det. Jeg klarer ikke helt å forstå sånne kontrollbehov, det er mulig jeg hadde tatt hensyn til det, men jeg hadde følt meg hakket mindre lykkelig, ikke nødvendigvis på grunn av at jeg ikke kunne motta sånne tilbakemeldinger, men på grunn av at den jeg elsker ikke unnet meg sånne,uskyldige små gleder.

Om jeg "hadde klasket på ham noen negative egenskaper"? Nja, jeg hadde vel fortstått at han hadde sine grunner, men positivt hadde jeg jo ikke synes det var. At du ordlegger deg akkurat sånn tolker jeg forøvrig som vrakrester og følge fra andre tråder..;)

"Selv om noe kan føles godt, så gjør jeg det jo ikke. Det kan føles godt å skjelle ut butikkpersonalet om noe går galt med et produkt jeg kjøpte, men jeg tar heller hensyn til andres følelser og lar det være."

Jeg også. selvsagt lar jeg være å såre andre, eller å gjøre andre lei seg. Jeg tar godt vare på mine nære og fjerne, synes jeg. jeg er stort sett blid mot folk, smiler til dem og prøver så godt jeg kan å gjøre dagen til folk, bedre i stedet for verre, om jeg kan. Når det kommer til flørting skjønner jeg ikke hvorfor dette skulle gjøre noens dag, inkudert kjærestens, verre. Heldigvis er vi på linje her, han ser ikke noe galt i småflørting han heller. Om han hadde ment annerledes : se over.

"Jeg føler meg i grunnen sexy nok når kjæresten min begjærer meg, har ikke noe stort behov for den type oppmerksomhet fra andre. Men nå synes jeg ikke komplimenter som "Så pen du er" sier noe spesielt, jeg har aldri følt det betyr noe særlig. Det er hyggelig nok, men jeg får større selvtillits-boost om jeg får toppkarakter på en oppgave på universitetet ;)"

Ja takk alt sammen! :D selvsagt er det mange ting som er langt viktigere for meg enn tilfeldig flørting og oppmerksomhet fra tilfeldige. For eksempel å gjøre bra det jeg kan, og fine tilbakemeldinger fra kjæresten og at vi to vil ha hverandre. Men det betyr jo ikke at jeg ikke blir litt glad av andre positive tilbakemeldinger allikevel.

'' At du ordlegger deg akkurat sånn tolker jeg forøvrig som vrakrester og følge fra andre tråder..;)''

Heh, nei, jeg mente det ikke slik. Poenget mitt er at i et forhold tar man hensyn til andres følelser uten å dømme de som kontrollerende (slik du nærmest gjorde i svaret før dette).

Men det er selvfølgelig min mening. Jeg er ferdig med å sette negative karakteristikker på alt og ingenting, ferdig med å krangle om hvem som har "rett" til sine følelser og ikke. Jeg elsker samboeren min. Jeg vil være sammen med han, "vorter og alt". Det er ikke til hjelp for oss at jeg setter meg på bakbeina over noe som tross alt betyr så lite for meg. Han nekter meg ikke venner eller nære forhold til det andre kjønn, eller noe annet som er et stort tap for meg. Så slik er mitt syn :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3134986
Del på andre sider

"Om kjæresten din ble såret av at du skulle "sole deg i glansen" fra andre, så hadde du vel ikke gjort det? Eller hadde du klapset på han noen negative karakteristikker og bestemt deg for at din måte å være i forhold på er mer rett enn hans?"

- Da hadde vi vært veldig forskjellige, og jeg hadde ikke vært komfortabel med det. Jeg klarer ikke helt å forstå sånne kontrollbehov, det er mulig jeg hadde tatt hensyn til det, men jeg hadde følt meg hakket mindre lykkelig, ikke nødvendigvis på grunn av at jeg ikke kunne motta sånne tilbakemeldinger, men på grunn av at den jeg elsker ikke unnet meg sånne,uskyldige små gleder.

Om jeg "hadde klasket på ham noen negative egenskaper"? Nja, jeg hadde vel fortstått at han hadde sine grunner, men positivt hadde jeg jo ikke synes det var. At du ordlegger deg akkurat sånn tolker jeg forøvrig som vrakrester og følge fra andre tråder..;)

"Selv om noe kan føles godt, så gjør jeg det jo ikke. Det kan føles godt å skjelle ut butikkpersonalet om noe går galt med et produkt jeg kjøpte, men jeg tar heller hensyn til andres følelser og lar det være."

Jeg også. selvsagt lar jeg være å såre andre, eller å gjøre andre lei seg. Jeg tar godt vare på mine nære og fjerne, synes jeg. jeg er stort sett blid mot folk, smiler til dem og prøver så godt jeg kan å gjøre dagen til folk, bedre i stedet for verre, om jeg kan. Når det kommer til flørting skjønner jeg ikke hvorfor dette skulle gjøre noens dag, inkudert kjærestens, verre. Heldigvis er vi på linje her, han ser ikke noe galt i småflørting han heller. Om han hadde ment annerledes : se over.

"Jeg føler meg i grunnen sexy nok når kjæresten min begjærer meg, har ikke noe stort behov for den type oppmerksomhet fra andre. Men nå synes jeg ikke komplimenter som "Så pen du er" sier noe spesielt, jeg har aldri følt det betyr noe særlig. Det er hyggelig nok, men jeg får større selvtillits-boost om jeg får toppkarakter på en oppgave på universitetet ;)"

Ja takk alt sammen! :D selvsagt er det mange ting som er langt viktigere for meg enn tilfeldig flørting og oppmerksomhet fra tilfeldige. For eksempel å gjøre bra det jeg kan, og fine tilbakemeldinger fra kjæresten og at vi to vil ha hverandre. Men det betyr jo ikke at jeg ikke blir litt glad av andre positive tilbakemeldinger allikevel.

Å, nå Må du lære deg å sitere på riktig DOL-maner. altså! :-)

Det letter lesingen av innlegg som har sitater og kommentarer annenhver gang nedover :-)

Ikke bruk anførselstegnet som står på samme tast som tallet 2, men bruk to ganger "enkelt-fnutt" (vet ikke hva det heter). På min PC er den til høyre for Æ-tasten, på samme tast som *, men det kan være annerledes hos deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135033
Del på andre sider

Å, nå Må du lære deg å sitere på riktig DOL-maner. altså! :-)

Det letter lesingen av innlegg som har sitater og kommentarer annenhver gang nedover :-)

Ikke bruk anførselstegnet som står på samme tast som tallet 2, men bruk to ganger "enkelt-fnutt" (vet ikke hva det heter). På min PC er den til høyre for Æ-tasten, på samme tast som *, men det kan være annerledes hos deg.

Jammen jeg trives med å gjøre det annerledes jo..;p (OG skjønner ikke helt hvilken knapp det snakk om;))

Men, okay da, skal prøve å sette meg inn i det :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135035
Del på andre sider

Jammen jeg trives med å gjøre det annerledes jo..;p (OG skjønner ikke helt hvilken knapp det snakk om;))

Men, okay da, skal prøve å sette meg inn i det :)

Jeg synes annerledeshet kan være veldig prisverdig, men det handler jo litt om kommunikasjon her vettø :-)

Det tegnet jeg mener ser slik ut alene: '

Og hvis du plasserer to stykk helt inntil hverandre uten mellomrom, ser det akkurat likedan ut som ", men med to soike før og to slike etter det som siteres, så kommer det i en boks:

''slik''

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135042
Del på andre sider

Jeg synes annerledeshet kan være veldig prisverdig, men det handler jo litt om kommunikasjon her vettø :-)

Det tegnet jeg mener ser slik ut alene: '

Og hvis du plasserer to stykk helt inntil hverandre uten mellomrom, ser det akkurat likedan ut som ", men med to soike før og to slike etter det som siteres, så kommer det i en boks:

''slik''

''sånn'' ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135075
Del på andre sider

Annonse

Cherry Lady

Ok, takk, jeg tar med meg den. Men det er liksom ikke SÅ skummelt når vi bor så innmari langt fra hverandre. Hadde vi bodd slik at vi kom til møtes ville jeg nok helt sikkert droppet det.

Fikk ikke meg meg at dere bodde langt fra hverandre. Vi bodde i samme by. Men allikevel, det er å leke med ilden, hvis en blåser for mye i glørne. Litt flørt er ok, men å degge for det kan bli farlig. Plutselig så er han i landet ditt i jobbsammenheng, og så kommer det en telefon, og så er det i gang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135127
Del på andre sider

Fikk ikke meg meg at dere bodde langt fra hverandre. Vi bodde i samme by. Men allikevel, det er å leke med ilden, hvis en blåser for mye i glørne. Litt flørt er ok, men å degge for det kan bli farlig. Plutselig så er han i landet ditt i jobbsammenheng, og så kommer det en telefon, og så er det i gang...

Jeg tror at om vi lar glørne slukke, så tennes de nok om vi skulle møtes engang...uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135161
Del på andre sider

Litt på siden av temaet og tråden..

Men jeg blir alltid litt overasket over hvor strenge reaksjonene på flørting ofte er her inne.

(Nå kommer innlegget mitt litt tilfeldig inn i tråden her også, og spørsmålet er ikke spesielt & bare rettet mot deg, Jubalong 70:))

Jeg er superforelsket i kjæresten min, og vil ikke ha noen andre, men jeg flørter jo som bare det med andre allikevel..det har jeg alltid gjort, enten jeg har vært i forhold eller ikke...:o;)

Reagerer heller ikke på at kjæresten min flørter med andre damer (og det er jeg ganske sikker på at han gjør, kjekk kar og alt det der!) innimellom. (Dessuten hvis jeg ser andre damer flørte med kjæresten eller sjekke ham ut, blir jeg bare stolt..Og tenker at jupp, han er dritfin og du kan se på ham & flørte så mye du vil..Men hvem skal hjem med ham? Jo jeg! ;D)

Nå driver ikke jeg og forelsker meg og legger til folk på facebook og sånn, men jeg synes det er spennende å flørte litt på byen, og jeg ser på pene gutterumper og sånn, og liker det godt om jeg skjønner at folk vurderer meg som sexy.

er jeg helt weird og rar som synes sånt ikke bare er helt OK, men dessuten tror det er litt sunt og fint, og som ville blitt helt nedfor om jeg hadde fått beskjed om at sånt ikke var greit?

:)

Jeg elsker også å flørte, og gjør det ofte - selv om jeg er godt gift og veldig forelsket i mannen min.

Mannen min kan også flørte, og det gjør meg ingenting.

Problemet er når flørten blir noe mer. Når gjenstanden for flørtingen blir en besettelse.

I hovedinnlegget får jeg inntrykk av at trådstarter har forelsket seg, og at flørtingen har gått over til å bli noe mer. Og det er det jeg synes er skummelt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135491
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke klar for å ødelegge ekteskapet mitt! Men som jeg skrev, jeg tror det vil gå over, sakte, men sikkert. Vi kommer ikke til å avtale noe møte, det er helt umulig. Den eneste sjansen for at vi møtes igjen er i den samme settingen som sist. Men de mulighetene er minimale.

Det er du (og han) som styrer dette. Går det over, så er det jo greit. Da blir det en herlig flørt som kan gi næring til forholdet du er i. Men, det er viktig å være reflektert oppi lidenskapen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135493
Del på andre sider

Annonse

nitty-gritty

Jeg forstår ikke de som mener dette ikke er utroskap. Det eneste som "mangler" er at penis møter vagina. Stjålne blikk, kyss og lidenskapelige klemmer... Hete samtaler bak ektemannens rygg, innrømmelser om at de lengter etter å fortsette det hele.

Jeg hadde i alle fall blitt dumpet om jeg holdt på sånn og det hadde garantert samboeren min også.

Så ja, for meg er dette utroskap.

Ser forøvrig at du mener deg uten kontroll. Selvfølgelig har du kontroll, du bare velger den bort av bekvemmelighetshensyn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135495
Del på andre sider

Jeg elsker også å flørte, og gjør det ofte - selv om jeg er godt gift og veldig forelsket i mannen min.

Problemet er når flørten blir noe mer. Når gjenstanden for flørtingen blir en besettelse.

I hovedinnlegget får jeg inntrykk av at trådstarter har forelsket seg, og at flørtingen har gått over til å bli noe mer. Og det er det jeg synes er skummelt!

Da er vi helt enige. Jeg tenker helt det samme om sakene :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135503
Del på andre sider

Jeg forstår ikke de som mener dette ikke er utroskap. Det eneste som "mangler" er at penis møter vagina. Stjålne blikk, kyss og lidenskapelige klemmer... Hete samtaler bak ektemannens rygg, innrømmelser om at de lengter etter å fortsette det hele.

Jeg hadde i alle fall blitt dumpet om jeg holdt på sånn og det hadde garantert samboeren min også.

Så ja, for meg er dette utroskap.

Ser forøvrig at du mener deg uten kontroll. Selvfølgelig har du kontroll, du bare velger den bort av bekvemmelighetshensyn.

Er tildels enig med deg i at det er en form for utroskap. Klart jeg har kontroll, men det blir litt som dop..man vil bare ha mer. Ville sjansene for at vi møttes vært større ville jeg nok styrt dette på en annen måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3135779
Del på andre sider

Men kanskje ikke SÅ skummelt når vi bor så innmari langt fra hverandre?

Det kommer nok til å gå over, det har allerede startet. Vi er begge frustrert over at vi aldri kommer til å få oppleve hverandre slik vi drømmer om.. vi har mindre ogmindre kontakt og tilslutt dør det nok ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3136294
Del på andre sider

Men kanskje ikke SÅ skummelt når vi bor så innmari langt fra hverandre?

Det kommer nok til å gå over, det har allerede startet. Vi er begge frustrert over at vi aldri kommer til å få oppleve hverandre slik vi drømmer om.. vi har mindre ogmindre kontakt og tilslutt dør det nok ut.

Selvsagt er det skumlere om dere hadde bodd nært. Vær likevel veldig klar over hva du gjør og ha øynene åpne (og hjertet litt lukket) ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3136708
Del på andre sider

Selvsagt er det skumlere om dere hadde bodd nært. Vær likevel veldig klar over hva du gjør og ha øynene åpne (og hjertet litt lukket) ;)

Jada, jeg tror det hele er i ferd med å "gå over"... Jeg tenker faktisk på andre ting enn å sjekke om det har kommet ny melding på facebook;-P og i går håpte jeg at han ikke var pålogget samtidig som meg. Men bare tanken på ham får det til å krible i hele kroppen..fortsatt... og det blir nok med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362135-utroskap/page/2/#findComment-3136709
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...