candyqueen_83 Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 ''Det samme med plastposer av typen brødposer og fruktposer, det lurer de med seg fra butikker.'' Hmmm... og jeg som synes at det er irriterende nok med alle dem som liksom 'glemmer' at de må ha bærepose til varene de har kjøpt, og derfor ber om det først når personen i kassa er i ferd med å slå inn varene til nestemann, og så får de posen gratis... Det syns jeg er irriterende og. Og jeg syns nesten det er pinlig når jeg har bedt om pose og ikke fått det sånn at jeg må spørre om igjen når kassadama har begynt med neste kunde. Tenker at kundene bak tenker akkurat det samme om meg ) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Enig med din venninne. Dvs - ikke at du er et forferdelig menneske og det der, men at man ikke skal stjele. Punktum. Om jeg har gjort det selv? Jeg gikk jo på epleslang som barn, og jeg har lagt merke til et og annet halvliterglass med logoer som tilsier at de ikke er kjøpt på Glassmagasinet. Hvor de kommer fra er meg fullstendig ukjent. 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Det syns jeg er irriterende og. Og jeg syns nesten det er pinlig når jeg har bedt om pose og ikke fått det sånn at jeg må spørre om igjen når kassadama har begynt med neste kunde. Tenker at kundene bak tenker akkurat det samme om meg ) :-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg tar den med skjea av gammel vane..er det så rart a? Sett andre smågodt stjelere gå frem på nøyaktig samme måte, men også noen som graver med fingrene. Nå skal det sies at dette avhenger litt av størrelsen på angjeldene små godt. Er den liten tar jeg og rister av sånn at det ligger en på skjea, er det litt størrelse på den tar jeg den i klypa. Hvis alle i butikken stjeler litt smågodt så blir det ganske mye. Husker jeg jobbet på en stor forretning, og det var veldig irriterende med små og store som sto og forsynte seg av smågodt. Også var det jo de som hengte de gamle skoene fra seg og tok et par nye..... Jeg kan ta en drue hvis jeg er usikker på smaken, men det er sjelden. Men ellers har jeg gjort mye galt i min ungdom, men har heldigvis blitt voksen og fått mer samvittighet. 0 Siter
Mrs D Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 ''Hadde jeg sett voksne gå bort til smågodtet og forsyne ... for så å putte det i munnen og gå videre, så tror jeg jeg hadde lurt på om vedkommende var helt i vater. :P'' Jeg kuttet ut leddet om "med skufla", og da er jeg 100% enig:-) Stjelemåte er irrelevant. Det har du i grunnen rett i. Jeg trekker tilbake det med skyfla, jeg også. 0 Siter
Mrs D Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg tar den med skjea av gammel vane..er det så rart a? Sett andre smågodt stjelere gå frem på nøyaktig samme måte, men også noen som graver med fingrene. Nå skal det sies at dette avhenger litt av størrelsen på angjeldene små godt. Er den liten tar jeg og rister av sånn at det ligger en på skjea, er det litt størrelse på den tar jeg den i klypa. Som jeg sa til morsan, jeg trekker tilbake det med skjea/skyfla. Hadde jeg sett voksne som stjeler seg et smågodt på butikken, så hadde jeg trodd vedkommende ikke var helt i vater. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Hvis alle i butikken stjeler litt smågodt så blir det ganske mye. Husker jeg jobbet på en stor forretning, og det var veldig irriterende med små og store som sto og forsynte seg av smågodt. Også var det jo de som hengte de gamle skoene fra seg og tok et par nye..... Jeg kan ta en drue hvis jeg er usikker på smaken, men det er sjelden. Men ellers har jeg gjort mye galt i min ungdom, men har heldigvis blitt voksen og fått mer samvittighet. '' Også var det jo de som hengte de gamle skoene fra seg og tok et par nye.....'' HÆ?! De, som i flere? Jøss, jeg skjønner at jeg er litt naiv, for det der trodde ikke jeg var mulig, men igjen, folk stjeler jo, så sånn sett er vel ikke det så rart at noen bytter skoene sine. 0 Siter
Gjest moralisten Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg kjenner typer som bytter om på prislapper, sniker med seg en vare i en annen... Tar 11 eller 12 sjokolader i stedet for 10 i de 10 småsjokolader for 15 kr tilbudene... som tar med seg et glass fra utestedet, en kopp fra ferja, tar 12 planker i stedet for 10 på byggmesteren, prøvesmaker godteri på butikken... helt uten å mokke og se på det som tyveri! Hvor er moralen! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg kjenner typer som bytter om på prislapper, sniker med seg en vare i en annen... Tar 11 eller 12 sjokolader i stedet for 10 i de 10 småsjokolader for 15 kr tilbudene... som tar med seg et glass fra utestedet, en kopp fra ferja, tar 12 planker i stedet for 10 på byggmesteren, prøvesmaker godteri på butikken... helt uten å mokke og se på det som tyveri! Hvor er moralen! ''Jeg kjenner typer som bytter om på prislapper, sniker med seg en vare i en annen.'' Nå kom jeg på det at en av matbutikkene her sliter med folk tar varer som er priset ned pga dato, setter prislappen over datoen på en nyere vare av samme sort. Samt at i Fjordlanddisken er det mye tomemballasje. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Guri så flaut!! Akkurat når det gjelder smågodtstjeling synes jeg at risikoen for å bli tatt på fersken, enten det er av butikkfolkene eller at andre voksne ser det og 'tenker sitt' er en enda større grunn til å la være enn det rent moralske ved det. Flaut ja, hehe, jeg og ungene var et annet sted i butikken og jeg skal love at ungene aldri stjålet smågodt. 0 Siter
Elis31 Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1300543020' post='4547962] '' Også var det jo de som hengte de gamle skoene fra seg og tok et par nye.....'' HÆ?! De, som i flere? Jøss, jeg skjønner at jeg er litt naiv, for det der trodde ikke jeg var mulig, men igjen, folk stjeler jo, så sånn sett er vel ikke det så rart at noen bytter skoene sine. Det krydde av butikktyver men også av kjekke butikkdetektiver:)Polakkene fikk mye av skylda for tyveriene. 0 Siter
laguna1 Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Skrevet 19. mars 2011 Jeg kjenner typer som bytter om på prislapper, sniker med seg en vare i en annen... Tar 11 eller 12 sjokolader i stedet for 10 i de 10 småsjokolader for 15 kr tilbudene... som tar med seg et glass fra utestedet, en kopp fra ferja, tar 12 planker i stedet for 10 på byggmesteren, prøvesmaker godteri på butikken... helt uten å mokke og se på det som tyveri! Hvor er moralen! Det er noe jeg aldri ville gjort - det er jo bare gjerrig 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 ''Det samme med plastposer av typen brødposer og fruktposer, det lurer de med seg fra butikker.'' Hmmm... og jeg som synes at det er irriterende nok med alle dem som liksom 'glemmer' at de må ha bærepose til varene de har kjøpt, og derfor ber om det først når personen i kassa er i ferd med å slå inn varene til nestemann, og så får de posen gratis... ''... og jeg som synes at det er irriterende nok med alle dem som liksom 'glemmer' at de må ha bærepose til varene de har kjøpt, og derfor ber om det først når personen i kassa er i ferd med å slå inn varene til nestemann, og så får de posen gratis...'' Vel,- det der er meg fra tid til annen... Fordi de forskjellige butikkene har veldig ulik praksis på det der. Der jeg handler oftest, får jeg dem helt automatisk eller ved spørsmål (de ligger hos kassa-personen) og som regel gratis. Bare én av de butikkene i nærheten (Meny) og som jeg handler svært sjelden i (type én gang i måneden) har dem liggende før kassen, slik at man skal forsyne seg og legge dem på båndet. Da er det fort gjort å glemme det fram til man står og skal putte varene i poser. Men jeg ville aldri drømme om å _spekulere_ i å få poser gratis. Det hender jo også at man har fått en pose for lite - da spør jeg om å få en til - etter at jeg har betalt. 0 Siter
laguna1 Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Skrevet 19. mars 2011 Hvis alle i butikken stjeler litt smågodt så blir det ganske mye. Husker jeg jobbet på en stor forretning, og det var veldig irriterende med små og store som sto og forsynte seg av smågodt. Også var det jo de som hengte de gamle skoene fra seg og tok et par nye..... Jeg kan ta en drue hvis jeg er usikker på smaken, men det er sjelden. Men ellers har jeg gjort mye galt i min ungdom, men har heldigvis blitt voksen og fått mer samvittighet. Det gjorde jeg _ved en ulykke_ en dag, på den lokale skosjappa! Fikk hjelp med nye sko og greier, de fant frem forskjellige størrelser og farger og sånn, og jeg fant et par jeg var veldig fornøyd med..Og bestemte meg for å ha dem på der og da. De tilbød seg og kaste de gamle og greier, og jeg traker ut av butikken, blid og glad & med nye sko..Og kommer på flere timer senere at jeg hadde jo aldri betalt for dem! Jeg gikk tilbake dagen etter (det var stengt når tanken plutselig slo meg) og betalte for meg altså. Jeg forøvrig gjort det samme hvertfall 5-6 ganger på kafe & restaurant - men huska å tipse jævlig godt når jeg da kommer tilbake.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Det har du i grunnen rett i. Jeg trekker tilbake det med skyfla, jeg også. Jeg glemmer aldri synet av en gammel dame som sto med neven godt plantet i en smågodtboks og langet innpå. Etterpå (dette var på den tiden man måtte samle på kassalappene for å kjøpeutbytte i Coop!) sto ved enden av kassen og snappet til seg alle kassalappene hun kunne... 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 ''Det samme med plastposer av typen brødposer og fruktposer, det lurer de med seg fra butikker.'' Hmmm... og jeg som synes at det er irriterende nok med alle dem som liksom 'glemmer' at de må ha bærepose til varene de har kjøpt, og derfor ber om det først når personen i kassa er i ferd med å slå inn varene til nestemann, og så får de posen gratis... Her er jeg enig med Katja - noen butikker har jo posene bak disken, andre har dem før disken slik at man plukker i selv og atter andre har dem etter disken (Clas O)... Jaggu ikke alltid like lett å holde styr på det der. 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har stjålet noen ting, ja rent bortsett fra at jeg snek på bussen og trikken i yngre dager de gangene jeg hadde dårlig råd. Det blir jo en form for stjeling. Ja, så har jeg selvfølgelig vært på epleslang, gulerotslang og sånn, men det telles ikke, synes jeg :-) Alle unger er velkommen på epleslang hos oss hver høst, men dessverre kommer det ingen. En gang da venninna mi og jeg var små, planla vi å stjele kondomer på butikken. Jeg feiga ut og sto utenfor butikken og ventet. Hun var inne og stjal. Kondomene brukte vi til å tre på veistikker på vei hjem. Jeg er enig i at det finnes gradsforskjell i stjeling, men ingenting av det du nevner er greit, synes jeg. Druesmaking er vel greit kanskje. Mannen min smaker før han kjøper. Jeg gjør det ikke. 0 Siter
Mrs D Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg glemmer aldri synet av en gammel dame som sto med neven godt plantet i en smågodtboks og langet innpå. Etterpå (dette var på den tiden man måtte samle på kassalappene for å kjøpeutbytte i Coop!) sto ved enden av kassen og snappet til seg alle kassalappene hun kunne... Innimellom blir jeg så flau på folks vegne at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det du forteller her er gode eksempler på det. 0 Siter
Elis31 Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Det gjorde jeg _ved en ulykke_ en dag, på den lokale skosjappa! Fikk hjelp med nye sko og greier, de fant frem forskjellige størrelser og farger og sånn, og jeg fant et par jeg var veldig fornøyd med..Og bestemte meg for å ha dem på der og da. De tilbød seg og kaste de gamle og greier, og jeg traker ut av butikken, blid og glad & med nye sko..Og kommer på flere timer senere at jeg hadde jo aldri betalt for dem! Jeg gikk tilbake dagen etter (det var stengt når tanken plutselig slo meg) og betalte for meg altså. Jeg forøvrig gjort det samme hvertfall 5-6 ganger på kafe & restaurant - men huska å tipse jævlig godt når jeg da kommer tilbake.. Jeg har også glemt å betale noen ganger. Men alltid ryddet opp etter meg. Skrekken er jo at jeg ikke skal komme på at jeg har glemt å betale Når folk er så distre som meg kan det godt skje 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har stjålet noen ting, ja rent bortsett fra at jeg snek på bussen og trikken i yngre dager de gangene jeg hadde dårlig råd. Det blir jo en form for stjeling. Ja, så har jeg selvfølgelig vært på epleslang, gulerotslang og sånn, men det telles ikke, synes jeg :-) Alle unger er velkommen på epleslang hos oss hver høst, men dessverre kommer det ingen. En gang da venninna mi og jeg var små, planla vi å stjele kondomer på butikken. Jeg feiga ut og sto utenfor butikken og ventet. Hun var inne og stjal. Kondomene brukte vi til å tre på veistikker på vei hjem. Jeg er enig i at det finnes gradsforskjell i stjeling, men ingenting av det du nevner er greit, synes jeg. Druesmaking er vel greit kanskje. Mannen min smaker før han kjøper. Jeg gjør det ikke. '' Ja, så har jeg selvfølgelig vært på epleslang,'' Det har faktisk ikke jeg ;-) Men av helt naturlige årsaker *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.