Gå til innhold

Prøvesmaking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

7

• Lillemus

6

• Angustia

4

• Kolesjanka

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg "nevler" ikke i smågodt eller drueklaser for å smake nei.

På Mega har de ofte forskjellig oppskåret frukt pent lagt frem til å smakes på og da tar jeg ofte en bit eller to. :o) Da er man ikke borti de andre bitene heller.

På Europris har de ofte en skål med smågodt (antagelig rester fra boksene?) stående rett innenfor døra og den er jeg ikke borti for der står småungene og graver nedi for å finne favorittene sine. Med snørrfingre og sikkert det som enda verre er...

Hm, 8-åringen min gleder seg nærmest til å gå til optikeren pga en stor bolle med saltstenger som alltid står på venteværelset. Har faktisk ikke tenkt på at dette kunne utgjøre noen fare (før nå)...

Jeg har prøvesmakt druer i løsvekt, ikke i eske eller pose, for å sjekke om de er sure. Ser ikke problemet om man tar _en_ drue og putter den i munnen, jeg tar jo ikke på andre druer. Dessuten betaler man i dette tilfellet kilopris, ikke stykkpris.

Da jeg røyka og kjøpte tobakk, pleide jeg å stikke en finger ned i pakka for å kjenne om den var tørr før jeg betalte. (Brukte Winnertip, og med tørr tobakk raste både tobakk og glør rundt i fri dressur). Jeg sa fra på forhånd og det skjedde jo i kassa, men om butikken videresolgte knusktørr tobakk jeg hadde tatt på, aner jeg ikke.

Men riktignok er jeg lite bekymra for om andre har tatt på frukt og grønt, og skyller det godt sjøl om det nok ikke hjelper mot evt lumske bakterier ;-)

''Ser ikke problemet om man tar _en_ drue og putter den i munnen''

Jeg er enig, om du er den eneste som gjør dette.

Men hvis alle kundene gjorde det ville det vel ikke være så hyggelig, både i forhold til hygiene - og svinn.

Hm. Du gir inntrykk av at det er pga. renslighet, men det er da ikke noe mer renslig om butikken har satt frem smaksprøver?

Ps, har du sett Simpsons forsyne seg av smaksprøvene? ;-)

''men det er da ikke noe mer renslig om butikken har satt frem smaksprøver?''

Jo, da skal jo ikke jeg uvitende kjøpe resten av drueklasen.

Annonse

Vet det inneholder bakterier og virus, men tror de er døde... pga. de antiseptiske egenskapene til snørret. :-P

Men ikke vet jeg.

Hvorfor skulle man ellers holde seg for nesa når man nyser, hvis det ikke er bakterier i snørr?

Mulig at snørr hos en fullstendig frisk person ikke inneholder bakterier eller virus, men hos syke er dette (dråpesmitte) veldig smittefarlig...

Jeg har prøvesmakt druer i løsvekt, ikke i eske eller pose, for å sjekke om de er sure. Ser ikke problemet om man tar _en_ drue og putter den i munnen, jeg tar jo ikke på andre druer. Dessuten betaler man i dette tilfellet kilopris, ikke stykkpris.

Da jeg røyka og kjøpte tobakk, pleide jeg å stikke en finger ned i pakka for å kjenne om den var tørr før jeg betalte. (Brukte Winnertip, og med tørr tobakk raste både tobakk og glør rundt i fri dressur). Jeg sa fra på forhånd og det skjedde jo i kassa, men om butikken videresolgte knusktørr tobakk jeg hadde tatt på, aner jeg ikke.

Men riktignok er jeg lite bekymra for om andre har tatt på frukt og grønt, og skyller det godt sjøl om det nok ikke hjelper mot evt lumske bakterier ;-)

''Ser ikke problemet om man tar _en_ drue og putter den i munnen''

Det er jeg forsåvidt enig med deg i, men hvis 1000 stk tenker dette, er 1000 druer borte og da henger ikke det argumentet helt greip...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300530562' post='4547833]

Jeg prøvesmaker kun på det som er satt frem til å smake fra butikken selv.

Jeg smaker dessuten kun på prøvesmaker som er satt frem slik at jeg ikke må pille på noe annet enn biten jeg smaker, jeg liker ikke så godt å grave i ting hvor mange andre graver i.

Var på apoteket her om dagen, der stod en skål med mandler fremme, bare til å ta. Jeg tok ikke oppi den skåla for å si det slik.

''Var på apoteket her om dagen, der stod en skål med mandler fremme, bare til å ta.''

På apoteket, faktisk?! Rart at de ikke tenkte på smittefaren der, hvor det etter all sannsynlighet er endel mennesker som faktisk er syke...

Gjest Shira :o)

''Var på apoteket her om dagen, der stod en skål med mandler fremme, bare til å ta.''

På apoteket, faktisk?! Rart at de ikke tenkte på smittefaren der, hvor det etter all sannsynlighet er endel mennesker som faktisk er syke...

''På apoteket, faktisk?! Rart at de ikke tenkte på smittefaren der, hvor det etter all sannsynlighet er endel mennesker som faktisk er syke...

''

Ja, på apoteket!

Det henger plakater der om smittefare, og rett ved siden stod denne skåla.

Gjest vi gjør d jo bare fordi vi vil kjøpe

Jeg syns butikkene burde ha det som policy å legge ut smaksprøver så folk faktisk fikk smake på...

F.eks. har vi de rosa skumputene i godteridisken, der varierer kvaliteten og det er kjedelig å gjøre bomkjøp på 500 g av de, og komme hjem og finne ut at de er altfor seige osv...

Eller å kjøpe jordbær som smaker agurk... druer som smaker sitron osv.

Så ja, butikker - legg ut smaksprøver... så slipper vi kresne å snike oss til gratis smaksprøver.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300542821' post='4547957]

''På apoteket, faktisk?! Rart at de ikke tenkte på smittefaren der, hvor det etter all sannsynlighet er endel mennesker som faktisk er syke...

''

Ja, på apoteket!

Det henger plakater der om smittefare, og rett ved siden stod denne skåla.

*imponert*

Annonse

Jeg syns butikkene burde ha det som policy å legge ut smaksprøver så folk faktisk fikk smake på...

F.eks. har vi de rosa skumputene i godteridisken, der varierer kvaliteten og det er kjedelig å gjøre bomkjøp på 500 g av de, og komme hjem og finne ut at de er altfor seige osv...

Eller å kjøpe jordbær som smaker agurk... druer som smaker sitron osv.

Så ja, butikker - legg ut smaksprøver... så slipper vi kresne å snike oss til gratis smaksprøver.

Åja, det er butikken sin feil at kundene nasker?! Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag også...

ShitDiddelyDo

Nei, det ville jeg aldri gjort, og jeg synes også det er skikkelig ufint at hauger av folk dytter sine bakteriebefengte fingre oppi godisen.

Derfor kjøper jeg aldri smågodt. Der er det mye lumske bakterier. Sikkert som peanøttene i en bar. Folk graver i dem med piss på fingra.

Gjest SMIRnøff

Nei, det ville jeg aldri gjort, og jeg synes også det er skikkelig ufint at hauger av folk dytter sine bakteriebefengte fingre oppi godisen.

Derfor kjøper jeg aldri smågodt. Der er det mye lumske bakterier. Sikkert som peanøttene i en bar. Folk graver i dem med piss på fingra.

Piss er i alle fall sterilt. ;-)

Gjest SMIRnøff

Hvorfor skulle man ellers holde seg for nesa når man nyser, hvis det ikke er bakterier i snørr?

Mulig at snørr hos en fullstendig frisk person ikke inneholder bakterier eller virus, men hos syke er dette (dråpesmitte) veldig smittefarlig...

Det er da ikke snørr som kommer ut når man nyser?

Nei, gjør ikke det, men synes at butikkene _burde_ ha smaksprøver av f.eks. druer - som jo er ganske dyre, og urolig varierende i smak. Om man skal ha det til gjester f.eks. vil man jo helst at de skal være gode. Kan jo bli en dyr og trettende affære om man skal kjøpe, smake, kjøpe et annet sted, smake....

Hm, 8-åringen min gleder seg nærmest til å gå til optikeren pga en stor bolle med saltstenger som alltid står på venteværelset. Har faktisk ikke tenkt på at dette kunne utgjøre noen fare (før nå)...

Saltstenger stikker opp av det de står i og man nevler ikke langt nedi for å få tak i den beste. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...