Gå til innhold

Prøvesmaking

Anbefalte innlegg

''Var på apoteket her om dagen, der stod en skål med mandler fremme, bare til å ta.''

På apoteket, faktisk?! Rart at de ikke tenkte på smittefaren der, hvor det etter all sannsynlighet er endel mennesker som faktisk er syke...

''På apoteket, faktisk?! Rart at de ikke tenkte på smittefaren der, hvor det etter all sannsynlighet er endel mennesker som faktisk er syke...''

Apoteket må jo selge de også. Om alle har kjempehygiene blir ingen syke - de må jo sørge for å opprettholde kundegrunnlaget sitt, skjønner du! ;o)

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

7

• Lillemus

6

• Angustia

4

• Kolesjanka

3

Mest aktive i denne tråden

''På apoteket, faktisk?! Rart at de ikke tenkte på smittefaren der, hvor det etter all sannsynlighet er endel mennesker som faktisk er syke...''

Apoteket må jo selge de også. Om alle har kjempehygiene blir ingen syke - de må jo sørge for å opprettholde kundegrunnlaget sitt, skjønner du! ;o)

Hehe, ja det har du jo rett i;-)

''Ser ikke problemet om man tar _en_ drue og putter den i munnen''

Det er jeg forsåvidt enig med deg i, men hvis 1000 stk tenker dette, er 1000 druer borte og da henger ikke det argumentet helt greip...

''Det er jeg forsåvidt enig med deg i, men hvis 1000 stk tenker dette, er 1000 druer borte og da henger ikke det argumentet helt greip...''

Pokker, det har du rett i :-/ Hmmm, men nå er vel druer i løsvekt nærmest en saga blott på kjedebutikker, og f.eks epler, brokkoli eller mango ville jag aldri ha funnet på å prøvesmake med mindre det lå smaksprøver tilgjengelig.

Samtidig har jeg tenkt at jeg ikke gidder å kjøpe 1 kg sure druer som går i matavfallet etter noen dager, fordi verken jeg eller barna orker å spise dem.

Men nå er jeg som sagt mindre opptatt av butikkhygiene blant kunder, svinn er derimot et annet spørsmål.

Annonse

Jeg syns butikkene burde ha det som policy å legge ut smaksprøver så folk faktisk fikk smake på...

F.eks. har vi de rosa skumputene i godteridisken, der varierer kvaliteten og det er kjedelig å gjøre bomkjøp på 500 g av de, og komme hjem og finne ut at de er altfor seige osv...

Eller å kjøpe jordbær som smaker agurk... druer som smaker sitron osv.

Så ja, butikker - legg ut smaksprøver... så slipper vi kresne å snike oss til gratis smaksprøver.

Lurer på hvordan det vil foregå med smaksprøver av frossenpizza og biff og slikt?

Gjest Jokera

Nei, gjør ikke det, men synes at butikkene _burde_ ha smaksprøver av f.eks. druer - som jo er ganske dyre, og urolig varierende i smak. Om man skal ha det til gjester f.eks. vil man jo helst at de skal være gode. Kan jo bli en dyr og trettende affære om man skal kjøpe, smake, kjøpe et annet sted, smake....

Mange dagligvarekjeder måtte slutte med smaksprøver pga svineinfluensaen. Men hvis du spør betjeningen om druene er sure, så får du nok lov til å smake (i hvert fall hvis det er meg du spør...). Vi deler gjerne opp både epler og appelsiner også, hvis noen spør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...