Gjest SMIRnøff Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 ''Tyv er den som bedriver tyveri. Tyveri er å ta fra annen hva som tilhører den annen uten den annens samtykke. Staten tar fra annen hva som tilhører annen uten den annens samtykke. Således er staten en tyv.'' 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 ''Tyveri er å ta fra annen hva som tilhører den annen uten den annens samtykke. '' Det er ikke det som er den norske deinisjonen ihvertfall. Det er mange eksempler på at man tar fra folk noe uten deres samtykke, men at denne "ta-ingen" er hjemlet i andre bestemmelser, f eks inndraging av midler som antas å komme av kriminell virksomhet, ekspropriasjon av eiendom for veibygging mm, skattelegging osv. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 ''Tyveri er å ta fra annen hva som tilhører den annen uten den annens samtykke. '' Det er ikke det som er den norske deinisjonen ihvertfall. Det er mange eksempler på at man tar fra folk noe uten deres samtykke, men at denne "ta-ingen" er hjemlet i andre bestemmelser, f eks inndraging av midler som antas å komme av kriminell virksomhet, ekspropriasjon av eiendom for veibygging mm, skattelegging osv. Vel, det er vel skattelegging disse toskene snakker om, da. 0 Siter
morsan Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Vel, det er vel skattelegging disse toskene snakker om, da. Jeg skjønte det, men synes fortsatt at det verken er en korrekt logisk slutning eller morsomt :-) 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 Jeg skjønte det, men synes fortsatt at det verken er en korrekt logisk slutning eller morsomt :-) Jeg syns det er morsomt med tosker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.