Gå til innhold

"Det passer ikke den dagen"

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

''Nei, sorry, jeg kan ikke, Liverpool spiller da.

Nei, sorry, jeg kan ikke, skal se viktig fotballkamp.

Nei, sorry, jeg kan ikke. Skal blabla.''

Mange vil nok synes at disse tre unnskyldningene er synonyme / identiske og minst like uhøflige som bare "Nei".

Men det var bare en tanke. Og det gjelder kanskje ikke de som inviterer deg ;-)

Angående det der husker jeg faktisk en kompis som gifta seg under fotball-VM. Da tenker du ikke langt! Men jeg husker vi ble godt oppdatert utenfor kirka. Noen hadde heldigvis radio.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• laban

6

• morsan

5

• Mrs D

4

Mest aktive i denne tråden

Angående det der husker jeg faktisk en kompis som gifta seg under fotball-VM. Da tenker du ikke langt! Men jeg husker vi ble godt oppdatert utenfor kirka. Noen hadde heldigvis radio.

Det er alltids noe å ta hensyn til, og folk er opptatt av ulike ting.

En bekjent giftet seg damme dagen som Norge arrangerte Melodi Grand Prix året etter at Secret Garden vant, og skjønte ikke hvorfor enkelte syntes det var rart.

En venninne giftet seg samme dagen som høstens rypejakt (?) startet, og dette ble brudens far ertet for hele kvelden - av ivrige jegere som fikk en senere start på jakta enn de hadde håpet ;-)

Før du vet ordet av det er det noen som mener at bryllupet ditt kræsjer med bots- og bededagen eller noe slikt ;-)

ShitDiddelyDo

Det er alltids noe å ta hensyn til, og folk er opptatt av ulike ting.

En bekjent giftet seg damme dagen som Norge arrangerte Melodi Grand Prix året etter at Secret Garden vant, og skjønte ikke hvorfor enkelte syntes det var rart.

En venninne giftet seg samme dagen som høstens rypejakt (?) startet, og dette ble brudens far ertet for hele kvelden - av ivrige jegere som fikk en senere start på jakta enn de hadde håpet ;-)

Før du vet ordet av det er det noen som mener at bryllupet ditt kræsjer med bots- og bededagen eller noe slikt ;-)

'' En bekjent giftet seg damme dagen som Norge arrangerte Melodi Grand Prix året etter at Secret Garden vant, og skjønte ikke hvorfor enkelte syntes det var rart. ''

Det ville jo vært vannvidd hvis noen syntes det var rart, så her er jeg på linje med brudeparet.

Synes det er normal høflighet å forklare sånt. Nei, sorry, jeg kan ikke. Skal jobbe. Nei, sorry, jeg kan ikke, Liverpool spiller da. Nei, sorry, jeg kan ikke, skal se viktig fotballkamp. Nei, sorry, jeg kan ikke. Skal blabla.

Ellers vil det høres jævla sært ut.

- Hei. Hvordan går det? Blabla. Du, vi tenkte å lage noe mat til lørdag, og lurte på om du ville komme?

- Nei.

- Eh. Ok. Snakkes senere.

''Nei, sorry, jeg kan ikke, Liverpool spiller da. Nei, sorry, jeg kan ikke, skal se viktig fotballkamp. Nei, sorry, jeg kan ikke. Skal blabla.''

Problemet når det gjelder sånne begrunnelser, er at en del folk slett ikke syns en foppallkamp er noe å rope over seg for, og at det er blant livets Uvesentligheter. Jobb skjønner man, bryllup 80-årsdagen til grandonkel Bjarne også - men foppall fuckings Liverpool? "Mitt" selskap (og ikke nødvendigvis i betydningen FEST) er da vesentlig viktigere? Kommer man med en begrunnelse, så er det ofte noen som ikke syns den er god nok. De har ikke noe med prioriteringene dine, men bryr seg likevel. So why bother liksom?

'' En bekjent giftet seg damme dagen som Norge arrangerte Melodi Grand Prix året etter at Secret Garden vant, og skjønte ikke hvorfor enkelte syntes det var rart. ''

Det ville jo vært vannvidd hvis noen syntes det var rart, så her er jeg på linje med brudeparet.

Poenget eer at hvis man skal begynne å ta hensyn til alle folks mulige preferanser mht til hva som man har luyst til å se på på TV, kan det bli temmelig vanskelig.

Jeg er enig i at finaleruundene i fotball-VM bør unngås, men er det en champions league-kamp får det stå sin prøve.

Jeg var på et 40-årslag som var lagt til samme dag som _serieåpningen_ *jeez* Hadde det enda vært cupfinalen, skulle jeg forstått det. En av gjestene satt med ørepropp under hele middagen. Sikker veldig hyggelig for de andre på bordet... Da han reiste seg og brølte "jaaaa" midt under måltidet, syntes han nok selv at det bare var helt naturlig.

Jeg utdyper og forteller grunnen. Hvis jeg spør folk om vi skal gjøre noe og de sier nei, så får jeg litt noia og tror at folk ikke vil være sammen med meg.

Hahaha. Unnskyld at jeg ler! Men det er bare SÅ deilig å vite at jeg ikke er alene om å få sånn noia. :) For jeg skjønner AKKURAT hva du mener! Så prøver jeg ta meg i det og si til meg selv at det selvfølgelig ikke er sånn - men så tviler jeg litt likevel ...

Annonse

ShitDiddelyDo

''Nei, sorry, jeg kan ikke, Liverpool spiller da. Nei, sorry, jeg kan ikke, skal se viktig fotballkamp. Nei, sorry, jeg kan ikke. Skal blabla.''

Problemet når det gjelder sånne begrunnelser, er at en del folk slett ikke syns en foppallkamp er noe å rope over seg for, og at det er blant livets Uvesentligheter. Jobb skjønner man, bryllup 80-årsdagen til grandonkel Bjarne også - men foppall fuckings Liverpool? "Mitt" selskap (og ikke nødvendigvis i betydningen FEST) er da vesentlig viktigere? Kommer man med en begrunnelse, så er det ofte noen som ikke syns den er god nok. De har ikke noe med prioriteringene dine, men bryr seg likevel. So why bother liksom?

De forstår det ikke, og de synes det er idiotisk, men de forstår at det ikke er noe poeng å diskutere videre med folk de regner som fotballidioter da det ikke er mulig å si noe som kan få ham til å forandre mening uansett, og sånn sett går det greit likevel. ;)

ShitDiddelyDo

Poenget eer at hvis man skal begynne å ta hensyn til alle folks mulige preferanser mht til hva som man har luyst til å se på på TV, kan det bli temmelig vanskelig.

Jeg er enig i at finaleruundene i fotball-VM bør unngås, men er det en champions league-kamp får det stå sin prøve.

Jeg var på et 40-årslag som var lagt til samme dag som _serieåpningen_ *jeez* Hadde det enda vært cupfinalen, skulle jeg forstått det. En av gjestene satt med ørepropp under hele middagen. Sikker veldig hyggelig for de andre på bordet... Da han reiste seg og brølte "jaaaa" midt under måltidet, syntes han nok selv at det bare var helt naturlig.

Du! Champions Leauge er for de fleste som følger et lag viktigere enn fotball-VM. I hvert fall hvis ditt lag spiller.

Dessuten er det idiotisk å lage avtaler så sent som 20.40 på en tirsdag eller onsdag, så det er sjelden noe tema. :)

Du! Champions Leauge er for de fleste som følger et lag viktigere enn fotball-VM. I hvert fall hvis ditt lag spiller.

Dessuten er det idiotisk å lage avtaler så sent som 20.40 på en tirsdag eller onsdag, så det er sjelden noe tema. :)

Det verste er bryllup. De blir som regel lagt til lørdag kl 16, da er det som regel full runde i England. Hvis folk absolutt skal gifte seg, hva er galt med torsdag?

Hahaha. Unnskyld at jeg ler! Men det er bare SÅ deilig å vite at jeg ikke er alene om å få sånn noia. :) For jeg skjønner AKKURAT hva du mener! Så prøver jeg ta meg i det og si til meg selv at det selvfølgelig ikke er sånn - men så tviler jeg litt likevel ...

Det er akkurat sånn det er ja :o)

Annonse

I mitt liv har jeg veldig få sensitive ting, og jeg er i tillegg veldig glad for å bli bedt bort at jeg forklarer om jeg ikke kan. Jeg vil ikke at den som inviterer tror at jeg ikke gidder, liksom.

Når jeg tenker meg om så har vi ett omgangsvennepar som aldri forklarer hvorfor de sier nei, og jeg kjenner at jeg vegrer meg alltid en stund etterpå for å be dem med på noe. Føles litt ekkelt, egentlig, og jeg er redd for å trenge meg på.

De forstår det ikke, og de synes det er idiotisk, men de forstår at det ikke er noe poeng å diskutere videre med folk de regner som fotballidioter da det ikke er mulig å si noe som kan få ham til å forandre mening uansett, og sånn sett går det greit likevel. ;)

Jo'a. Det jeg vel prøvde å si var at noen skal diskutere alt mulig, uansett hva. :)

Gjest Linnea79

Tenk på hvordan du selv ville bli svart dersom du spurte en venn om å finne på noe.

Hadde du foretrukket " Nei, det passer ikke".... Eller: "Å, det hørtes koselig ut, men har dessverre en annen gammel avtale"...

Trenger ikke å utdype, men vis at du setter pris på å bli spurt og takk nei på en hyggelig måte!

Gjest berocca

Jeg har hatt én person i livet mitt som fikk for seg at hun skulle begynne å svare andre på den måten, og jeg syntes det var ubehagelig og unaturlig.

Dette var nok med på å bidra til at jeg etter hvert oppfattet dama som distansert, kald og ovenpå.

For meg er det en selvfølge å dele livet mitt med mine venner, og det faller meg helt naturlig å si "Vet du, i dag er jeg for sliten.. Kan vi ikke ta det neste helg?" eller "Jeg vil bare slappe av hjemme i kveld, men kos dere masse og hils Per!"

Hadde det vært noe av sensitiv karakter og jeg ville holde det for meg selv, går det likevel an å pakke det inn litt sånn at initiativtakeren ikke føler seg avvist.

Mannen din begrunnet det med at det la opp til innblanding, men litt innblanding er da bare hyggelig innen rimelighetens grenser, og kan være et tegn på at man bryr seg om hverandre og et viktig lim i vennskap. Hvis det er grenser man vil sette, kan man fint gjøre det på annen måte enn å bite folk av med et kort "Det passer ikke".

Selv sluttet jeg å be med denne venninnen min. Jeg synes det er hyggeligere å sosialisere med mennesker som er rett fram og sier ting som det er.

Gjest berocca

Det kan jo være mange grunner til at det ikke passer...

andre planer, at du heller vil slappe av, eller at du ikke liker vedkommendes selskap...

Er i alle fall frekt å forlange forklaring.

Eks. Hei, blir du med ut på fredag?

Nei det passer ikke.

Hvorfor ikke?

Nei, det passer bare ikke...

Hva er det du skal som er så viktig at det ikke passer da?

Det skal bare du drite i!

Hehe :-)

Samtidig forståelig at initiativtaker til slutt blir lei og spør på den måten?

Må si meg skyldig i en slik samtale ved en anledning ;)

Jeg har jobbet mye med meg selv for å slutte å forklare hele tiden. Det er ikke alle som behøver å vite mine grunner for ikke å kunne være med på noe.

Er det nære venner, så forklarer jeg som regel.

Ringer de fra jobb for å høre om jeg kan jobbe ekstra, så forklarer jeg ikke :)

Det verste er bryllup. De blir som regel lagt til lørdag kl 16, da er det som regel full runde i England. Hvis folk absolutt skal gifte seg, hva er galt med torsdag?

Torsdager er jo rimelig safe, ja. Fredag er vel heller ingen stor fotballdag... Og det er sikkert rimelig ledig i kirker og festlokaler - jo dette må bli de nye bryllups-dagene .-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...