Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ikke det en smule "harry"?

Jeg ville gremtes om jeg som tenåring og voksen, hadde foreldre med underarmene (eller andre kroppsdeler) dekorert med mitt navn, og mine søskens navn.

Idèen virker kanskje "søt" når barnet er 0-5 år, meeen, en tatovering varer for alltid. En kompis har slått på stortromma, og laga _den megatattisen_ med barnets navn på den ene underarmen, kun dager etter at barnet ble født. Jeg klarte ikke annet enn å himle med øynene, og spørre forsiktig "hva gjør du om du får flere barn, etterhvert?" ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362169-%C3%A5-tatovere-ungenes-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

9

• morsan

8

• Holmes

5

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Samma det. Temmelig mange foreldre går berserk på andre måter, FB, blogger og andre ting der de smører ungene utover som marmelade på loffen. En tattis som folk flest bare registrer som en "klatt med blekk" på armen eller ryggen er ok for dem som vil.

Annonse

candyqueen_83

Jeg kommer ikke til å tatovere navn om jeg får barn, men vil prøve å lage håndavtrykk fra barnet da det bare er noen uker/måneder gammelt :o) Skal også tatovere poteavtrykk fra hunden min.

Hva andre mener kunne jeg ikke brydd meg mindre om :o)

Gjest Jacoba

Joooooo, det er harry!

Må si jeg ble temmelig overraska da den upper class-dama på jobb, som går med LV-veske og Dior-solbriller, avslørte at hun ikke bare allerede har en tattis i et område som ikke synes så godt - men i tillegg planlegger en stor en på overarmen - med et ornament med initialene til seg selv, mannen og ungene....

Harry harry harry harry haaarrrrryy!!

candyqueen_83

Jeg kommer ikke til å tatovere navn om jeg får barn, men vil prøve å lage håndavtrykk fra barnet da det bare er noen uker/måneder gammelt :o) Skal også tatovere poteavtrykk fra hunden min.

Men det kommer til å bli på steder hvor er greie å dekke til.

Gjest SMIRnøff

''Skal også tatovere poteavtrykk fra hunden min.''

''Hva andre mener kunne jeg ikke brydd meg mindre om :o)''

Fint, da benytter jeg anledningen til å le av deg! Hahaha. :-)

Gjest Shira :o)

Hva folk velger å tatovere er opp til dem, og om de selv synes det er bra, så har ikke jeg noe med det.

Jeg liker tatoveringer jeg da, jeg kommer fra sjømannslekt så jeg er vel miljøskadd ;o)

Om noen har en tatovering jeg ikke synes er pen, så kan jeg allikevel la personen ha den og synes den er pen uten å himle med øynene.

Tatovering med navn er jo alltid litt risky mtp på at en kan ende opp med 5 barn, 4 koner osv, men folk må gjøre det som de synes er bra for dem.

Jeg synes at min oldefar sin navnetatovering var veldig fin. Ikke så fin i utførelse, men den hadde navnet til kona og min bestemor, han var på sjøen da krigen brøt ut og trodde at han ikke kom hjem i live. Det merket på armen fortalte så mye, selv om han egentlig fortalte så lite fra de 5 årene av hans liv.

Harry, helt klart. Jeg liker ikke tatoveringer i det hele tatt, jeg da. Jeg er nesten en sjeldenhet nå, virker det som. Jeg kjenner nesten ingen andre som har ren og ubesudlet hud:)

Jeg ser for meg at en femtenåring vil synes det er ganske pinlig når mor skreller av seg tøyet og rusler gatelangs med "nurket" på hele overarmen...

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300559454' post='4548117]

Hva folk velger å tatovere er opp til dem, og om de selv synes det er bra, så har ikke jeg noe med det.

Jeg liker tatoveringer jeg da, jeg kommer fra sjømannslekt så jeg er vel miljøskadd ;o)

Om noen har en tatovering jeg ikke synes er pen, så kan jeg allikevel la personen ha den og synes den er pen uten å himle med øynene.

Tatovering med navn er jo alltid litt risky mtp på at en kan ende opp med 5 barn, 4 koner osv, men folk må gjøre det som de synes er bra for dem.

Jeg synes at min oldefar sin navnetatovering var veldig fin. Ikke så fin i utførelse, men den hadde navnet til kona og min bestemor, han var på sjøen da krigen brøt ut og trodde at han ikke kom hjem i live. Det merket på armen fortalte så mye, selv om han egentlig fortalte så lite fra de 5 årene av hans liv.

''Jeg liker tatoveringer jeg da, jeg kommer fra sjømannslekt så jeg er vel miljøskadd ;o)''

Jeg er sammen med en "gammel sjømann", men heldigvis synes han tattiser er like teit som jeg synes så han har ingen. :o) Ikke min far heller og han var ute på sjøen på "ordentlig" sjømannsvis i mange år.

Harry, helt klart. Jeg liker ikke tatoveringer i det hele tatt, jeg da. Jeg er nesten en sjeldenhet nå, virker det som. Jeg kjenner nesten ingen andre som har ren og ubesudlet hud:)

Jeg ser for meg at en femtenåring vil synes det er ganske pinlig når mor skreller av seg tøyet og rusler gatelangs med "nurket" på hele overarmen...

''Harry, helt klart''

You and me both. Tatoveringer er dritharry i utgangspunktet, men navnet til arvingene topper alt!

Synes jeg ser en gjennomsnittlig femtnåring på stranda sammen med mor og noen kamerater. Innimellom noen skrukker og valker åpenbarer navnet til den lille prinsen seg. Tror ikke _stolthet_ er det som vil beskrive femtenåringens følelser akkurat der og da :o)

Synes jeg ser en gjennomsnittlig femtnåring på stranda sammen med mor og noen kamerater. Innimellom noen skrukker og valker åpenbarer navnet til den lille prinsen seg. Tror ikke _stolthet_ er det som vil beskrive femtenåringens følelser akkurat der og da :o)

hehe, veldig enig, Holmes :-)

''Jeg liker tatoveringer jeg da, jeg kommer fra sjømannslekt så jeg er vel miljøskadd ;o)''

Jeg er sammen med en "gammel sjømann", men heldigvis synes han tattiser er like teit som jeg synes så han har ingen. :o) Ikke min far heller og han var ute på sjøen på "ordentlig" sjømannsvis i mange år.

Her er det en del tatoveringer, samtlige har blitt tatt da sjømannslivet var noe annerledes enn nå. Unntaket er vel mamma, hun tok ingen da hun reiste på de 7 hav.

De er en del av dem, tatoveringene og øreringene har vært der så lenge jeg kan huske, så for meg er det jo dem ikke sant, jeg vet ikke om noe annet. :o)

Forøvrig så kjefter bestemor på bestefar enda over dama han har på armen ;o) Men hun kjefter generelt over hele perioden han var på sjøen, he he. Kan forstå det da, borte fra 8 til 14 mnd, det er lenge! Da er det noe annet med 2 mnd på og av som mange rederi har i dag.

En femtenåring er vel flau uansett? ;o)

(har en lillesøster som er i den perioden nå og hun fatter ikke at jeg kan åpenlyst gå rundt med mamma, he he)

Mitt svar om femtenåringen var egentlig til deg, tonie, men jeg surra litt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...