Gå til innhold

Kverulant bak disken

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

Var på apoteket her en dag for å hente mer allergimedisin. Vanligvis spør de bak disken om jeg vil hente ut alt nå eller en om gangen, jeg henter som regel ut en om gangen. Denne gangen sto det en bak disken som nektet meg å hente ut! På resepten står det 1 om dagen, han begynte pokker meg å telle dager og hevdet jeg ikke ville få mer før om en måned! "Hadde det stått 1-2 om dagen så kanskje..." Det er snakk om helt vanlig Zyrtec, hadde skjønt det om det var reseptbelagt, kunne misbrukes eller føre til avhengighet. Men ikke når jeg bare kan gå bort til hylla, plukke med meg flere esker og betale i kassa uten problem. Det jeg lurer på er om dette var noe han gjorde fordi apoteket taper penger på at jeg får dem på resept i motsetning til kjøpe dem til vanlig pris, eller om han bare hadde behov for å utøve litt makt... Jeg ble så satt ut at jeg bare gikk. Kom tilbake dagen etter, fikk annen kundebehandler og fikk ut medisin med det vanlige spørsmålet om jeg ville hente ut flere eller en om gangen.

Hadde dere gjort som meg og gått, eller tatt tid til å kverulere med dusten til dere fikk Zyrtec'en? Hva gjør man egentlig med sånne mennesker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362171-kverulant-bak-disken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

''Hadde dere gjort som meg og gått, eller tatt tid til å kverulere med dusten til dere fikk Zyrtec'en? Hva gjør man egentlig med sånne mennesker?

''

Jeg går for å komme tilbake en annen dag. Jeg gidder rett og slett ikke lengre.

Jeg har forståelse for at jeg ikke får hendene fulle i sterke drugs, men når de begynner og være kjipe på imodiumen min (jeg får på resept og har enormt forbruk), så orker jeg ikke forklare lengre. Jeg tenker at de mener det sikkert bra for min egen helse, de vil passe på at jeg ikke blir imodiumjunkie ;o)

Generelt er jeg veldig fornøyd altså! Det har vel bare hendt en gang at jeg eksploderte, for de nektet å skrive ut medisinen min, for de påstod at det var bruk til noe annet enn hva som stod på resepten, jeg forklarte, jeg spurte om de ville ringe legen, til slutt slengte jeg pakningsvedlegget på disken og ba dem lese, der stod det nemlig at det også ble brukt til det jeg skulle ha det til.

Ellers får jeg også mye god hjelp der, mest god hjelp. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362171-kverulant-bak-disken/#findComment-3135242
Del på andre sider

Gjest Høstløv

''Det jeg lurer på er om dette var noe han gjorde fordi apoteket taper penger på at jeg får dem på resept i motsetning til kjøpe dem til vanlig pris, eller om han bare hadde behov for å utøve litt makt..''

Apoteket får betalingen sin uansett. Antakelig var det en overivrig apoteker som skulle gi deg råd angående medisineringen.

Apotekene markedsfører seg på at de gir hjelp og råd til medisinering. Men når jeg har bedt om råd, så leser de bare opp det som står på pakningen og det kan jeg lese selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362171-kverulant-bak-disken/#findComment-3135248
Del på andre sider

De har ikke lov til å gi ut for mer enn tre måneders forbruk av gangen. Dersom det var en 100 pakning med zyrtec du fikk, så var det korrekt å ikke gi deg mer enn en pakke. Dersom du derimot har resept på pakker a 30 stk., så vil det vanligvis være feil å ikke ville gi deg mer enn en pakke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362171-kverulant-bak-disken/#findComment-3135257
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...