Gå til innhold

Går dere tur i skogen med hunden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

candyqueen_83

Jeg er mest redd for hunden for den har ingenting som beskytter på bena, og den går mye utenom stien.

Men hoggormbitt i beina på hunden er som regel ikke veldig farlig. Men om man oppdager det bør hunden bæres hjem, eller gå veldig sakte om den er for tung. Det som kan være farlig er hvis den blir bitt i hals eller hodeområdet.

Men å løpe rundt i skogen er en del av hundelivet så tar heller sjansen på at han blir bitt.

candyqueen_83

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300569413' post='4548315]

Vi går tur i skogen ja.

Det finnes motgift som kan festet i halsbåndet, som kan stikkes i hunden dersom den skulle bli bitt.

(Vi har ikke det)

Det er veldig få veterinærer som gir ut disse tablettene nå. Man skal ikke alltid gi motgift om hunden blir bitt, for det kan gjøre det verre ved at giften raskere blir spredd rundt i kroppen.

Gjest Shira :o)

Det er veldig få veterinærer som gir ut disse tablettene nå. Man skal ikke alltid gi motgift om hunden blir bitt, for det kan gjøre det verre ved at giften raskere blir spredd rundt i kroppen.

Vi bruker det som sagt ikke, men naboen gjør, så tydeligvis gir veterinæren her ut.

Gjest bølger

Men hoggormbitt i beina på hunden er som regel ikke veldig farlig. Men om man oppdager det bør hunden bæres hjem, eller gå veldig sakte om den er for tung. Det som kan være farlig er hvis den blir bitt i hals eller hodeområdet.

Men å løpe rundt i skogen er en del av hundelivet så tar heller sjansen på at han blir bitt.

''Men hoggormbitt i beina på hunden er som regel ikke veldig farlig.''

Litt betryggende å høre.

candyqueen_83

''Men hoggormbitt i beina på hunden er som regel ikke veldig farlig.''

Litt betryggende å høre.

Men det er fordi hunden ikke vil hovne opp så den ikke får puste. Den kan bli like forgiftet om den blir bitt i beina. Hunden skal uansett holdes mest mulig i ro helt til man kommer til veterinæren. Og man SKAL dra til veterinæren.

Annonse

Gjest Hulderen

Ja, jeg går tur i skogen med hunden så ofte jeg har anledning. Jeg tenker litt på huggorm, fordi vi har møtt på flere. En gang lå en kveilet opp i stien. Hunden stanset rett over den. Da var jeg redd. Heldigvis bare ålte hoggormen seg ut mellom labbene på den, uten å bite.

Gjest erfaren hundeeier

Jeg går mange timer i skogen hver dag og har hatt hund i veldig mange år. Alle har blitt bitt unntatt den jeg har nå. Tidligere kunne man få resept på Kortison som demper hevelsen men da viste det seg at mange droppet veterinærbesøket derfor har ikke veterinærene lenger anledning til å skrive ut medikamentet til det bruket. Det er sjelden huggormbitt får veldig alvorlige konsekvenser og mitt syn er at hunder trenger å få løpe i skogen. Skal man vurdere statistikken vil jeg tro at det er veldig mange ting som gir større fare. Biltur med usikret hund f.eks. Eller angrep fra aggresive hunder. Det er dessverre veldig vanlig.

Det finnes også motgift som dyrlegene kan gi ved behov. En av mine hunder fikk det etter å ha blitt angrepet av en sverm illsinte jordveps.

Dark-Angel 82

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300569413' post='4548315]

Vi går tur i skogen ja.

Det finnes motgift som kan festet i halsbåndet, som kan stikkes i hunden dersom den skulle bli bitt.

(Vi har ikke det)

De har sluttet med det. Det hadde liten/ingen virkning.

Gjest Shira :o)

De har sluttet med det. Det hadde liten/ingen virkning.

Ja, jeg skjønte det. Jeg har som sagt aldri brukt det. Vi har møtt orm, men hun er aldri blitt bitt. Skulle det skje må vi jo bare snu og reise til dyrlegen.

Når jeg tenker meg om så har ingen av hundene her blitt bitt, det er endel hunder i nabolaget og vi har skogen som nærmeste nabo. Får håpe bikkjene slipper unna, men skogen må vi benytte oss av uansett for den er flott! :o)

Dark-Angel 82

[quote name=Shira :o)' timestamp='1300654838' post='4548904]

Ja, jeg skjønte det. Jeg har som sagt aldri brukt det. Vi har møtt orm, men hun er aldri blitt bitt. Skulle det skje må vi jo bare snu og reise til dyrlegen.

Når jeg tenker meg om så har ingen av hundene her blitt bitt, det er endel hunder i nabolaget og vi har skogen som nærmeste nabo. Får håpe bikkjene slipper unna, men skogen må vi benytte oss av uansett for den er flott! :o)

Ja, man må benytte seg av skogen. Hundene elsker jo å løpe der. Jeg også. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...