Gå til innhold

Fullmånehodepine

Anbefalte innlegg

Gjest Uff, denne månen

Har alltid utrolig hodepine ved fullmåne. Nå har det vært helt ekstreme smerter i et par dager. I går var det helt ille. Kanskje fordi månen var ekstra stor:)

Noen andre som har det på samme måte og som har hatt ekstra vondt de siste dagene?

Kjenner at det slipper litt taket nå i dag. Men er proppa full av smertestillende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362188-fullm%C3%A5nehodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uff, denne månen

Varulv vet jeg ikke, he he. Men tilfeldigheter kan det ikke være etter å ha hatt det slik i 30 år. Er vel noe av det samme som alle som ligger søvnløse ved fullmåne. Jeg er ikke overtroisk og blir derfor nesten både skeptisk og irritert på meg selv for at det er slik.

Gjest Uff, denne månen

Varulv vet jeg ikke, he he. Men tilfeldigheter kan det ikke være etter å ha hatt det slik i 30 år. Er vel noe av det samme som alle som ligger søvnløse ved fullmåne. Jeg er ikke overtroisk og blir derfor nesten både skeptisk og irritert på meg selv for at det er slik.

Annonse

Gjest Uff, denne månen

Når du sier det så har jeg sovet elendig de siste to nettene, og hadde en forferdelig hodepine i går kveld. Den har sluppet litt i dag, men ligger og murrer.

Jeg tror som regel med på sammentreff enn sammenheng i slike tilfeller :)

Skulle gjerne vært enig. Men som jeg svarte gert ert, så har jeg hatt det slik i 30 år, og da kan det vel ikke være tilfeldigheter lenger, eller...?

Gjest Uff, denne månen

Når du sier det så har jeg sovet elendig de siste to nettene, og hadde en forferdelig hodepine i går kveld. Den har sluppet litt i dag, men ligger og murrer.

Jeg tror som regel med på sammentreff enn sammenheng i slike tilfeller :)

Du får følge med i månedene fremover å se hvordan du har det ved fullmåne:-)

Sover du noen ganger dårlig og har hodepine ellers? Blir bare litt nysgjerrig.....

mariaflyfly

Du får følge med i månedene fremover å se hvordan du har det ved fullmåne:-)

Sover du noen ganger dårlig og har hodepine ellers? Blir bare litt nysgjerrig.....

Ja, jeg har vært mye plaga med hodepine de siste par åra, og jeg sover alltid veldig dårlig i perioder der jeg er stresset og har for mye å gjøre.

Gjest Ulvinnen

Jeg er alltid søvnløs ved fullmåne. I dag har jeg også hodepine, men tror ikke den har sammenheng med månen. Men det skal jeg følge med på fremover.

Til de som tror at våkenettene er placebo: som regel vet jeg ikke på forhånd når det er fullmåne. Det er først når jeg har hatt en våkenatt at jeg i etterkant sjekker månefasen, og ser at det var fullmåne. Denne gangen var et unntak, men det hjalp ikke mot søvnløsheten :P

Gjest Uff, denne månen

Det kan være helt andre ting som spiller inn også, f.eks hvor i menssyklusen man befinner seg. :)

Har hormonell migrene i tillegg, så helt klart det også. Noen ganger kolliderer dette med fullmånen. Da er jeg ofte så sjuk at jeg drømmer at jeg dør.Denne helgen har ikke hatt noe med det hormonelle å gjøre, er på feil dager i syklusen;-)

Takk for svar.

Gjest Uff, denne månen

Jeg er alltid søvnløs ved fullmåne. I dag har jeg også hodepine, men tror ikke den har sammenheng med månen. Men det skal jeg følge med på fremover.

Til de som tror at våkenettene er placebo: som regel vet jeg ikke på forhånd når det er fullmåne. Det er først når jeg har hatt en våkenatt at jeg i etterkant sjekker månefasen, og ser at det var fullmåne. Denne gangen var et unntak, men det hjalp ikke mot søvnløsheten :P

Så "godt" å høre at det er flere.

Jeg prøver også å fortrenge datoen for fullmåne, har blitt flink til det. Men det hjelper desverre ikke. Har ingenting med placebo nei, det tok maaange år før jeg forstod sammenhengen.

Annonse

Gjest Siberria

Hm...ja nå fikk du meg til å tenke her...

Jeg har aldri vært plaget av hodepine men på fredag hadde jeg plutselig murrende hodepine og den var der lørdag også, i dag virker det som det er borte heldigvis... Kan sikkert ha noe med denne månen å gjøre da tydeligvis....

Mensen min skal jeg ikke ha før rundt den 16 så det har i alle fall ikke noe med den å gjøre...

Ikke er jeg stresset, har spist og drukket masse sunt i det siste, nettopp vært til helsesjekk hvor alt er i tipp topp stand.....så veldig merkelig da at jeg har hatt hodepine de siste dagene...når det ikke er grunn til det......

Gjest Uff, denne månen

Hm...ja nå fikk du meg til å tenke her...

Jeg har aldri vært plaget av hodepine men på fredag hadde jeg plutselig murrende hodepine og den var der lørdag også, i dag virker det som det er borte heldigvis... Kan sikkert ha noe med denne månen å gjøre da tydeligvis....

Mensen min skal jeg ikke ha før rundt den 16 så det har i alle fall ikke noe med den å gjøre...

Ikke er jeg stresset, har spist og drukket masse sunt i det siste, nettopp vært til helsesjekk hvor alt er i tipp topp stand.....så veldig merkelig da at jeg har hatt hodepine de siste dagene...når det ikke er grunn til det......

Nå er jeg glad for at jeg skrev her:) Interessant å høre det du skriver. Var skikkelig deppa i går, har aldri vært så dårlig før.

Hm....kanskje månen strålte ekstra sterkt da...som jeg tekte på.

Godt at vi er bedre i dag:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...