Gå til innhold

Gjelder en enkeltbillett fra Akershus i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest klientinnen

Bor i Oslo og skal til Akershus universitetssykehus i morgen. For å komme dit så må jeg først betale billett for Oslo, før jeg betaler meg videre.

På veien hjem har jeg ikke samme mulighet. Vil den billetten jeg betaler på bussen også være gyldig i Oslo? Eller vil det lønne seg å bare betale til Oslo-grensa?

Fortsetter under...

Hvis du har månedskort, kjøper du returbillett bare til Oslo-grensa. Har du ikke månedskort, kan du kjøpe billett som dekker reisen helt hjem.

Det kan hende det lønner seg å kjøpe enkeltbillett til grensa og så stemple flexikort for reisen i Oslo. Spør evt bussjåføren.

Billetten gjelder bare innenfor Oslo, så må du kjøpe en sone ekstra. Du ber om billett for en sone ekstra når du skal fra Oslo til Akershus. Når du skal tilbake sier du at du skal til oslo. Da bruker du billetten som overgang.

Kanskje jeg ikke forsto deg helt. Du kan uansett vise Oslo-billetten på ny buss og bare betale overgangen.

Mrs. Wallace

Hvis du har månedskort, kjøper du returbillett bare til Oslo-grensa. Har du ikke månedskort, kan du kjøpe billett som dekker reisen helt hjem.

Det kan hende det lønner seg å kjøpe enkeltbillett til grensa og så stemple flexikort for reisen i Oslo. Spør evt bussjåføren.

''Det kan hende det lønner seg å kjøpe enkeltbillett til grensa og så stemple flexikort for reisen i Oslo.''

Hvis hun først har flexikort, kan det like gjerne brukes i Akershus også. Det er #ruter, alt sammen.

Gjest klientinnen

Billetten gjelder bare innenfor Oslo, så må du kjøpe en sone ekstra. Du ber om billett for en sone ekstra når du skal fra Oslo til Akershus. Når du skal tilbake sier du at du skal til oslo. Da bruker du billetten som overgang.

Kanskje jeg ikke forsto deg helt. Du kan uansett vise Oslo-billetten på ny buss og bare betale overgangen.

jeg har tenkt til å kjøpe fleksikort. Da må jeg først stemple den, og så betaler jeg 30 ekstra til Ahus.

Hvis jeg da betaler 50kr for turen fra Ahus til Oslo, så gjelder vel den billetten videre i Oslo også? Skal ta en buss etter det.

''Det kan hende det lønner seg å kjøpe enkeltbillett til grensa og så stemple flexikort for reisen i Oslo.''

Hvis hun først har flexikort, kan det like gjerne brukes i Akershus også. Det er #ruter, alt sammen.

Man kan bruke flexikort på busser/tog som går til Akershus, men billetten gjelder kun til bygrensa.

Annonse

jeg har tenkt til å kjøpe fleksikort. Da må jeg først stemple den, og så betaler jeg 30 ekstra til Ahus.

Hvis jeg da betaler 50kr for turen fra Ahus til Oslo, så gjelder vel den billetten videre i Oslo også? Skal ta en buss etter det.

http://www.ruter.no/no/Billetter-og-priser/Billetter-i-Akershus/Enkeltbillett/

Her står det at den gir overgang innen den tiden som er angitt på billetten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...