Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kunne feks aldri blitt sammen med en fyr som ikke har førerkort.

Skjønner at man kanskje ikke trenger det om man bor i byen, men hva om man ikke skal bo der resten av livet feks?

''Jeg kunne feks aldri blitt sammen med en fyr som ikke har førerkort.''

Jøss. Det er første gangen jeg hører det argumentet for ikke å bli sammen med noen.

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

31

• Dorthe

18

• morsan

13

• Lillemus

9

Mest aktive i denne tråden

Jøss. Det er første gangen jeg hører det argumentet for ikke å bli sammen med noen.

Det kunne ikke jeg heller. Så nå er det andre gang du hører det, hehe.

Gjest Elextra

''Du blir en bedre trafikant (herunder fotgjenger og syklist), av å ha gjennomgått trafikkopplæring.''

Med tanke på all den merkelige bilkjøringen man ser rundt omkring er jeg sannelig ikke sikker på det du...

''Med tanke på all den merkelige bilkjøringen man ser rundt omkring er jeg sannelig ikke sikker på det du...''

Du mener med andre ord man blir en bedre trafikant ved ikke å ha gjennomgått trafikkopplæring?

candyqueen_83

Jeg tror faktisk ikke jeg heller kunne blitt det. Om han ikke var i gang med kjøretimer eller hadde planlagt det i nærmeste fremtid. Som Babette sier ser jeg på det som veldig upraktisk.

''Med tanke på all den merkelige bilkjøringen man ser rundt omkring er jeg sannelig ikke sikker på det du...''

Du mener med andre ord man blir en bedre trafikant ved ikke å ha gjennomgått trafikkopplæring?

*hehe* Godt spørsmål. Jeg tør ikke tenke på hvordan skrekktilfellene i trafikken hadde vært helt uten opplæring!

candyqueen_83

Heller det at det ikke spiller noen rolle om man har gjennomgått det eller ikke for noen sikkert.

Annonse

Jeg kunne feks aldri blitt sammen med en fyr som ikke har førerkort.

Skjønner at man kanskje ikke trenger det om man bor i byen, men hva om man ikke skal bo der resten av livet feks?

''Skjønner at man kanskje ikke trenger det om man bor i byen, men hva om man ikke skal bo der resten av livet feks?''

Man kan jo alltids ta førerkortet senere. :-)

Hadde jeg først falt for en fyr og fått vite i ettertid at han ikke hadde lappen, hadde ikke dette vært et hinder.

Hehe det hørtes kanskje litt fjortis ut, det er jeg klar over.

Jeg kunne sikkert blitt det, men hadde sett det som et minus.

''Skjønner at man kanskje ikke trenger det om man bor i byen, men hva om man ikke skal bo der resten av livet feks?''

Man kan jo alltids ta førerkortet senere. :-)

Hadde jeg først falt for en fyr og fått vite i ettertid at han ikke hadde lappen, hadde ikke dette vært et hinder.

Ja, det er jo sant det :)

Hehe det hørtes kanskje litt fjortis ut, det er jeg klar over.

Jeg kunne sikkert blitt det, men hadde sett det som et minus.

I så fall er jeg også fjortis, gamle kjerringa.

Førerkort og egne tenner er et minstekrav.

Ellers er jeg forholdsvis fleksibel.

Vi bor ikke på landet - men vi bor i et boligfelt en mil utenfor sentrum. Ganske godt utbygd kollektivtransport inn til sentrum.

Det betyr at de som jobber i byen fint kan ta buss eller sykle til og fra jobb. De som har fritidsaktiviteter enten i nærmiljøet eller på vei til eller i sentrum også fint kan klare seg uten bil.

MEN - dersom en har venner eller aktiviteter eller jobb utenom bussaksen, så måtte en da satse på taxi eller sitte på med andre. Også barnehagelevering er tungvint dersom en ikke har barnehagen i umiddelbar nærhet til enten hjem eller jobb.

Og så tenker jeg all maten en handler. Når jeg handler (til en familie på fem), handler jeg som regel 4-5 drittunge poser om gangen - og jeg hadde aldri klart å ha dem med på bussen. Jeg kan handle litt og ta med på bussen (bare supplement til hovedhandlingen), men ikke 4-5 poser.

Vi hadde ikke klart oss uten bil. Vi har ulike tidspunkt vi slutter på jobb på - og ungene trenger skyss til ulike ting, selv om mye foregår i nærmiljøet. Vi liker også å reise på hyttetur og andre turer i helgene - og skal vi på ski, er vi nødt til å bruke bil.

Jeg er visst litt trøtt i øya, leste at du handler drittunger!

Annonse

Jeg tror faktisk ikke jeg heller kunne blitt det. Om han ikke var i gang med kjøretimer eller hadde planlagt det i nærmeste fremtid. Som Babette sier ser jeg på det som veldig upraktisk.

Heldigvis tenkte ikke kjæresten min på den måten! :o) Men det er hans fortjeneste at jeg kjører i dag da. :o)

''det ville lønne seg for henne å dra på landet, helst på Vestlandet og ta lappen der, det ville hun spare masse på.''

Det der er det dummeste jeg hører. Lære seg å kjøre på landet der det f.eks ikke er en rundkjøring i mils omkrets, og så skulle bo i Oslo og kjøre i sentrum? Er litt forskjell på det, vil jeg tro. De som skal kjøre i byen, bør bli vant med det like gjerne først som sist,

synes

Jeg skjønner godt hva du mener, knis, hun kan jo bestille hos han på tv hjelper deg for 24 000 kr. Neida. men man sparer mye penger på det, og det er ganske vanlig å gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...