Gå til innhold

Uønsket hår i ansiktet!!

Anbefalte innlegg

Gjest Liker det ikke nei!!
Skrevet

Noen som kan tipse meg om hva som er best og mest skånsomt å bruke? Det gjelder kinn og hals.Bruker jeg høvel klør det så fælt etterpå.

Utrolig kjedelig for en jente på 30 :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er vel laser eller voks. Ulempen er at du må la det vokse endel først.

Pinsett og napping er også en mulighet.

Om du barberer så bruk en god krem etterpå.

Skrevet

Du må for all del ikke barbere deg, da blir hårene grovere og tettere.

Har samme problem selv, står med pinsett hver morgen, å vokser ansiktet med voks ca hver 14 dag, av og til må jeg ta barten utenom.

Er utrolig kjipt å leve med... Laser behandling kan være effektivt om man har mørke hår. Ellers har jeg mange ganger blitt anbefalt electrolyse, problemet er at da må jeg la hårene gro i 14 dager... å det er bare helt uaktuelt.

Skal følge godt med på denne tråden å se om du får noen gode råd =))

Lykke til!

Skrevet

Har samme problem selv, står med pinsett hver morgen, å vokser ansiktet med voks ca hver 14 dag, av og til må jeg ta barten utenom.

Er utrolig kjipt å leve med... Laser behandling kan være effektivt om man har mørke hår. Ellers har jeg mange ganger blitt anbefalt electrolyse, problemet er at da må jeg la hårene gro i 14 dager... å det er bare helt uaktuelt.

Lykke til!

Men når du skal vokse det, må det ikke være en viss lengde på hårene da? Jeg får ikke til å vokse slik at det blir tilfredsstillende nok. Får ikke med alt, og halsen blir rød og hissig:-( Har ikke mye, og det er lyst, men likevel utrolig plagsomt. BRuker jo utrolig mye tid på å nappe hårene, pinsetten er med meg over alt.Orker nesten ikke at mannen skal ta meg i ansiktet og kjenne "piggene"....

Tanken på å komme på sykehus å måtte la skjegget gro er bare en hysterisk tanke!!

Skrevet

Men når du skal vokse det, må det ikke være en viss lengde på hårene da? Jeg får ikke til å vokse slik at det blir tilfredsstillende nok. Får ikke med alt, og halsen blir rød og hissig:-( Har ikke mye, og det er lyst, men likevel utrolig plagsomt. BRuker jo utrolig mye tid på å nappe hårene, pinsetten er med meg over alt.Orker nesten ikke at mannen skal ta meg i ansiktet og kjenne "piggene"....

Tanken på å komme på sykehus å måtte la skjegget gro er bare en hysterisk tanke!!

Jeg napper de groveste hårene, og vokser de tynne som ikke er så synlige...

Voksen de selger her i norge er helt elendig også, jeg bruker weet voksstips for bikini linjen eller ansikt. Når noen av mine venner fra østen reiser hjem får jeg de til å kjøpe med bokser med voks.

Vet at det er helt utholdelig, jeg kommer heller for sent på jobb enn å gå ut uten napping og sminke.

Gjest Sol-65
Skrevet

Føler med deg. Jeg har samme tankene rund sykehus og hår på legger og lår( har også en del i ansiktet).Derfor prøver jeg og aldri la det gro til. Et slitsomt liv.Krever mye høvling og napping. men kunne vært verre, må se det slik.

Gjest ikke akkurat kjernefysikk...
Skrevet

Lykke til!

Største myten som er innen emnet er nettopp at hårene blir flere og grovere om man barberer :o)

Det stemmer IKKE.

Prøv i det minste å tenke logisk her. Hvordan i all verden skulle du kunne øke hårmengden ved å barbere. Hva er det ved barbering som skulle kunne gjøre det? Hadde i så fall vært et kjempetips til skallede menn.

Ikke blir de grovere heller. De kan nok FØLES grovere fordi du kutter det, men de ER det ikke.

Sorry, men jeg blir alltid så innmari provosert av slike som prøver å gi inntrykk av at de kan noe de ikke kan...

Skrevet

Er det noen som har brukt det i ansiktet?

Gjest an annen kvinne
Skrevet

Største myten som er innen emnet er nettopp at hårene blir flere og grovere om man barberer :o)

Det stemmer IKKE.

Prøv i det minste å tenke logisk her. Hvordan i all verden skulle du kunne øke hårmengden ved å barbere. Hva er det ved barbering som skulle kunne gjøre det? Hadde i så fall vært et kjempetips til skallede menn.

Ikke blir de grovere heller. De kan nok FØLES grovere fordi du kutter det, men de ER det ikke.

Sorry, men jeg blir alltid så innmari provosert av slike som prøver å gi inntrykk av at de kan noe de ikke kan...

Enig. Dette opplyste de også meg om ved en hudlege/hudklinikk jeg var hos (hudlege som driver med bl.a hårfjerning) at det er bare en myte at hårene kommer fler og sterkere ved barbering. Det motsatte sa de på en annen hudklinikk (men der var det ingen leger).

En annen ting som ovennenvte hudlege/klinikk informerte meg om, er at hos kvinner kommer mer og mer hår i ansiktet med alderen, uansett om du fjerner de eller ikke, pga hormonendringene ved overgangsalderen.

Kjenner flere kvinner som må brukee barberhøvel daglig, pga hårveksten er for stor til å nappe dem ut. Laserbehandling osv er dyrt.

Mrs. Wallace
Skrevet

Lykke til!

''Du må for all del ikke barbere deg, da blir hårene grovere og tettere.''

Nei, nei og atter nei - hår blir IKKE verken grovere eller tettere av å barberes. Hår vokser (naturlig nok) fra hårsekken og utover, og det som skjer i tuppene av hårstråene påvirker altså på ingen måte hårets vekst.

At håret føles striere, kommer av at det blir kuttet rett over. Og at noen opplever økt hårvekst med tid og stunder, kommer rett og slett av at de fleste får økt hårvekst her og der med tid og stunder - ikke av barbering.

Skjønner ikke hvordan enn sånn myte kan være så seiglivet.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1318498

http://www.snopes.com/oldwives/hairgrow.asp

http://www.nature.com/jid/journal/v55/n3/abs/5618137a.html

Gjest en annen kvinne
Skrevet

Lykke til!

Her står det forklart dette optiske fenomenet med at hårene ser ut til å øke ved barbering:

http://guru.sol.no/question/mote-og-skjonnhet/hud-har/stemmer-det-man-far-tykkere-har-av-barbere-det-vekk

Skrevet

Lykke til!

Verken hår eller skjegg vet at det har blitt kuttet. Det er et synsbedrag.

Skrevet

Verken hår eller skjegg vet at det har blitt kuttet. Det er et synsbedrag.

''Verken hår eller skjegg vet at det har blitt kuttet.''

Men hvis vann kan ha hukommelse, så kan vel hår og skjegg også reflektere over sin skjebne? ;-)

Skrevet

''Verken hår eller skjegg vet at det har blitt kuttet.''

Men hvis vann kan ha hukommelse, så kan vel hår og skjegg også reflektere over sin skjebne? ;-)

''...så kan vel hår og skjegg også reflektere over sin skjebne?''

Sikkert. Jeg håper mitt hodehår har skyldfølelse for sendrektigheten da jeg var barn. Jeg hadde _elendig_ hårvekst på 60-tallet da alle med kort hår var gutter pr. definisjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...