Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kristin42

Jeg har slitt med store mageproblemer i ca 20 år, er 42 år. Fikk påvist laktoseintoleranse for mange år siden, men det hjalp ikke å kutte ut melkeprodukter. Har forsøkt det meste innen både vanlig skolemedisin og en del alterantiv medisin. For to uker siden tok jeg en fruktose test (drakk 50 g fruktose i vann på fastende mage) og ble ganske dårlig. Har kuttet ut frukt og sukker og føler meg for første gang på flere år, litt bedre.Sliter særlig med luft,kvalme og hoven mage, kan noen dager ikke ha på meg bukser, men må gå i helt løse klær. Jeg er slank, men magen ser ut som jeg er gravid. Føler at jeg nå er inne på noe, har jo spist kilovis med frukt og grønnsaker da det er det eneste man jo ikke blir advart mot. Men trenger nå hjelp til å vite hva jeg faktisk kan spise som det ikke er fruktose, sorbiltol og sukker i. Noen steder på nettet står det at det også er fruktose i mange grønnsaker, samt i melkeprodukter (det bør jeg jo ikke ha uansett, men det er jo noen melkeprodukter som kan spises selv om en har laktoseintoleranse). Har også lest at hvete kan inneholde fruktose, samt nøtter og mandler.Og hva med alkohol, er det noe som inneholder mindre sukker? Blir veldig usikker, men er så lykkelig over at noe kanskje virker, har ikke hatt noe liv de siste årene verken jobbmessig eller privat. Derfor kan jeg spise/ikke spise hva som helst dersom jeg blir bedre/frisk. Så mitt spørsmål er hvilke matvarer inneholder fruktoses, sorbitol, sukker og laktose) og hvilke vil være bra for en med fruktosemalabsorpsjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362412-fruktosemalabsorpsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...