Gjest Hitcha Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hei Jeg er en kvinne på 42 år som meldte meg inn i et treningssenter i januar i år og trener nå 3-5 ganger i uka. I hovedsak trener jeg spinning, gjerne med etterfølgende styrkeprogram og stortrives med det. Men det er en ting som plager meg ved høy puls, og det er at jeg begynner å produsere sekret i nese/hals/svelg som gjør at jeg hele tiden må hoste/kremte for å holde luftveiene åpne? Dette skjer hver gang jeg kommer opp i puls og forsvinner igjen så fort jeg er ferdig. Jo høyere puls, jo verre, og da mener jeg flere ganger i minuttet at jeg må klarne svelget for å få puste. Men føler ikke noe pustebesvær eller ubehag når jeg er tilbake i hvilepuls igjen, da er alt slim/sekret borte. Har også lagt merke til at jeg kommer veldig fort opp i puls ifht andre og ligger jevnt på høyeste sone igjennom treningstimen. Har målt min Maxpuls til å ligger på ca182. Har dette noe med astma å gjøre? Føler dette etterhvert mer og mer plagsomt både for meg og de som sitter rundt meg under trening, og ønsker derfor å finne ut av hvorfor dette skjer og om det evt kan/bør gjøres noe med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362445-slim-i-halsen-ved-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.