Gjest Skal til Kreta Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Jeg ser på nyhetene nå at krigen i Libya kan vare i 3 mnd. På Kreta ligger flybasen som NATO flyr fra for å bombe i Libya. Vi skal til Kreta om et par mnd. Dersom krigen fortsatt pågår da, så frister det ikke å reise til Kreta. Ønsker ikke å feriere i bråk fra jagerfly og i frykt for at Libyerne bomber Kreta og flybasen. Vurderer å ombooke til et annet reisemål. Hadde dere gjort det, hvis ferien nærmet seg og krigen fortsatt pågikk? For ordens skyld: ja, jeg syns synd på de sivile i Libya som lider under krigen, men har likevel ikke lyst til å dra med barna til et potensielt risikofylt område. 0 Siter
Nord og ned Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Ville aldri vurdert å ombooke på grunn av dette. Flybasene ligger langt unna feriestedene på nordsiden av øya, og Libya har overhode ikke kapasitet til å angripe Kreta. 0 Siter
Gjest danmark2011 Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Ville aldri vurdert å ombooke på grunn av dette. Flybasene ligger langt unna feriestedene på nordsiden av øya, og Libya har overhode ikke kapasitet til å angripe Kreta. Sikker på at flybasen ligger langt unna nordsiden? Vi har vært på ferie ved Chania de siste 4 årene og der flyr det titt og ofte jager over(flere ganger daglig). For min del hadde jeg vært skeptisk til å feriere på Kreta og Kypros i den nærmeste perioden. 0 Siter
Gjest soldaten ja Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Sannsynligheten for at Kreta blir bombet er vel like stor som at Hardanger blir bombet. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Ville aldri vurdert å ombooke på grunn av dette. Flybasene ligger langt unna feriestedene på nordsiden av øya, og Libya har overhode ikke kapasitet til å angripe Kreta. Flybasen ligger da ganske nær Chania? 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Sikker på at flybasen ligger langt unna nordsiden? Vi har vært på ferie ved Chania de siste 4 årene og der flyr det titt og ofte jager over(flere ganger daglig). For min del hadde jeg vært skeptisk til å feriere på Kreta og Kypros i den nærmeste perioden. Ja, ser ut til at basen ligger ved Sauda, ikke langt unna Chania. Har selv vært i Rethymnon flere ganger men aldri sett noen jagerfly, og siden det uansett er jagerflytrafikk lenger vest, er det jo alle fall ingen grunn til å dra andre steder. Uansett gjenstår punkt to, nemlig at Libyas flyvåpen i tillegg til snart å være totalt eleiminert har helt andre ting å tenke på en selvmordsangrep på Kreta. 0 Siter
elfi Skrevet 25. mars 2011 Skrevet 25. mars 2011 Jeg skal også til Kreta. D Det er i juni. Må si at jeg føler uro og engstelse for denne turen når situasjonen er blitt som den er. Det er mulig vi kommer til å ombooke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.