Gå til innhold

Har du husket å slukke lyset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Symbolverdi...

og bevisstgjørende for både unger og voksne.

Er det f. eks noe poeng i å la lysene på rom du ikke er i stå på?

Vi gjennomførte earth hour både i fjor og i år. Ungene er mest ivrig. Merker det bevisstgjør oss alle litt. :)

''og bevisstgjørende for både unger og voksne.''

Absolutt, et særdeles godt poeng! Hadde vi bare vært like flinke i hverdagen (snakker først og fremst for min egen del)...

Gjest sjøstjerna

Nei - jeg ser mer nytte i å være bevisst på strømbruket gjennom hele året, og ikke bare en time...

Selvfølgelig er det best å være bevisst på strømforbruk hele året.

Men en plass starter man.

Det å delta i earth hour kan bevisstgjøre mennesker som tidligere ikke tenkte på saken.

Ser ungene blir ivrige og vil skjerpes etter dette. Merker det faktisk selv også- at jeg har godt av å bli bevisstgjort.

Gjest Hulderen

Symbolverdi...

og bevisstgjørende for både unger og voksne.

Er det f. eks noe poeng i å la lysene på rom du ikke er i stå på?

Vi gjennomførte earth hour både i fjor og i år. Ungene er mest ivrig. Merker det bevisstgjør oss alle litt. :)

Jeg må bare innrømme at de høye strømregningene har bevisstgjort meg mye mer enn Earth Hour har. Etter den siste strømregningen slukkes nå lys i rom som blir forlatt. Deltagelse på Earth Hour i fjor førte bare til sparing i en ukes tid.

Vi glemte hele greia. Men på den annen side har vi veldig sjeldent lys på i rom vi ikke er her hos kjæresten så det var ikke mange lysene som sto på uansett. Kjøkkenlysene står på selv om vi sitter på stua da, det er ikke dør mellom, bare døråpning og da er det så stusselig å sitte og se på det mørke dørhølet til kjøkkenet.

Hjemme har jeg begynt å slå av lyset på do når det ikke er noen der, men badelyset står på, der står døra oppe hele tiden (det blir bare sånn...) og da er det koseligere med lyset på. :o) Terper på ungene om at de skal slå av lyset på rommet når de ikke er der også.

Annonse

Vi husket det ja, og satt og pratet i mørk stue med t-lys :)

Superkoselig :P

Om ikke verden blir reddet av denne timen så har det noe med samhold å gjøre synes jeg, å vise at en tenker og samarbeider med "hele verden" for en sak som er bra. Det var forøvrig 14 åringen som var største drivern her i huset :P

Og i dag har vi husket å stille klokka, gikk greit det og ;)

Selvfølgelig er det best å være bevisst på strømforbruk hele året.

Men en plass starter man.

Det å delta i earth hour kan bevisstgjøre mennesker som tidligere ikke tenkte på saken.

Ser ungene blir ivrige og vil skjerpes etter dette. Merker det faktisk selv også- at jeg har godt av å bli bevisstgjort.

''Men en plass starter man.''

Joda, og det gjorde jeg nok etter første Earth Hour - nå synes jeg det mister litt virkningen - etter tredje eller fjerde gangen...

• 5 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...