Gå til innhold

beinhinnebetennelsen har spredt seg

sdo

Anbefalte innlegg

Jeg har i halvannet år hatt beinhinnebetennelse i venstre legg. Siden jeg fikk den har jeg ikke løpt eller hoppet, kun syklet, gått på ski, og gått turer på inntil 10 km. Slik har jeg klart å holde den i sjakk. For en måned siden ble jeg i jobbsammenheng nødt til å stå mye i 2 uker. I løpet av disse to ukene fikk jeg vondt i foten (oppå, under, i fotbuen og hælen) i tillegg. For å avlaste har jeg gått på krykker i 3 uker, samt tatt en kur Brexidol på 8 dager. Resultatet er at foten fortsatt gjør vondt, og at jeg i tillegg har fått vondt i den andre foten, antakelig fordi jeg har gått litt feil.

Jeg er nå ganske opprådd, og vil gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre for at dette skal bli bedre, eventuelt gi si noe om hvor lang tid det tar før det blir bra (om det blir det i det hele tatt).

Takknemlig for svar!

Hilsen Synne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Grunnen til at dette sprer seg, er at benhinnen sitter i kontakt med de nevnte områdene. Ta kontakt med en fysioterapeut som mest sannsynlig kan hjelpe deg med fysikalsk behandling. Enten det eller få fastslått om det er kronisk. Dersom dette er tilfelle kan dette skyldes feilstillinger i fotbladet (f.eks. plattfothet, overpronasjon o.l.). Dette KAN bedres med såler.

Men ta kontakt med en som kan gi deg fysikalsk beh. En allmenn lege kan ikke tilstrekkelig om slike skader, tør jeg påstå. (av erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

sdo.

Dette er jo langt i overkant av hva som er vanlig varighet av en beinhinnebetennelse. Du har jo vært flink både med avlastning og alternativ behandling. Prøv å få en time hos en Idrettsmedisner. På en eller annen måte må det foreligge noe feilbelastning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...