Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Mandag for 2 uker siden startet jeg aksjon "gå-ned-overflødige-kilo-før-de blir-boende-for-godt".

Veide da 64 kg (1.59 høy) og var 80 cm rundt midjen.

Motivasjonen kom for fullt da jeg fikk tips om vektklubben på nettstedet til Grethe Roede ( www.vektklubben.no). Jeg veier maten nå i starten for å bli mer bevisst på hvor mye energi jeg egentlig får i meg, og fører alt jeg putter i munnen inn i et skjema. Da kan jeg se hvor mange kalorier jeg har fått inn pr. dag.

Høres det rimelig ut at jeg trenger/bruker ca 1900 kalorier pr døgn? Jeg bør da ligge på 1200-1500 for å gå ned i vekt. Stemmer dette - noen som er inne på dette med kaloritelling?

Jeg fører også på hvor mye jeg trimmer. Kjempeartig og motiverende for meg :-)

Målet er å først gå ned 4 kg, og siden ønsker jeg å ta av 2-3 kg til. Sluttvekten blir da 57-58 kg. Tror det skulle være passe.

Jippi - dette går jo så bra. Dette er faktisk lettere enn jeg hadde trodd og en mindre endring enn jeg hadde forventet for å få ned kaloriinntaket litt :-) (håper inderlig jeg har regnet noenlunde riktig på kaloribehovet mitt, da.. ) Har ikke veid meg siden jeg startet, for jeg har ikke vekt akkurat nå. Men jeg syns ribbebeina er blitt lettere å identifisere.. hehe!

Andre som også jobber hardt for å bli litt lettere og i bedre form?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/362939-jeg-er-supermotivert-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fremmed kropp

Jeg er på vei til å starte opp, er ikke kommet helt i gang. Er ti kilo overvektig, og har aldri noensinne vært så tykk som dette, jeg bærer rundt på en fremmed kropp. Det er skikkelig fælt. Årsaken er medikamentutprøving og slikt. Så jeg arbeider med tanken på når jeg skal komme i gang. Tenker på å melde meg inn på et treningsstudio som reklamerer med lav innmeldingsavgift. Vil gjerne ha et vennlig spark i rumpa:o) Sliter litt med motivasjonen. Utsetter og utsetter. Jeg vet jo at det bare er et tidsspørsmål, for kan ikke være så feit som dette. Det er ikke meg.

Gjest - Ingoen -

Jeg er på vei til å starte opp, er ikke kommet helt i gang. Er ti kilo overvektig, og har aldri noensinne vært så tykk som dette, jeg bærer rundt på en fremmed kropp. Det er skikkelig fælt. Årsaken er medikamentutprøving og slikt. Så jeg arbeider med tanken på når jeg skal komme i gang. Tenker på å melde meg inn på et treningsstudio som reklamerer med lav innmeldingsavgift. Vil gjerne ha et vennlig spark i rumpa:o) Sliter litt med motivasjonen. Utsetter og utsetter. Jeg vet jo at det bare er et tidsspørsmål, for kan ikke være så feit som dette. Det er ikke meg.

Jeg har tenkt NØYAKTIG det du skriver om fremmed kropp og at "snart skal jeg begynne".

Jeg veier faktisk 14 kg mer nå enn for 10 år siden, har fått 3 barn. Prøver å akseptere at kroppen ikke er som da jeg var 19 år, men kan jo ikke lukke øynene og si til meg selv at jeg _ønsker_ å drasse rundt på 6-7 unødvendige kilo.

Du får hive deg rundt og henge deg på - du klarer dette viss du vil :-)

Gjest Nickløsheletiden

''Andre som også jobber hardt for å bli litt lettere og i bedre form?''

Ja. Jeg må ned 2-3 kilo hver vår, men denne gangen ble det hele 8 kilo etter en særdeles usunn høst. Jeg har nå gått ned 5 kilo siden jul.

Egentlig har jeg fokusert mer på kondis enn antall kilo for den var også blitt elendig etter mye sykdom i fjor. Jeg er litt usikker på om jeg skal bry meg om de siste kiloene. Tror det er muskler.

Annonse

Gjest - Ingoen -

''Andre som også jobber hardt for å bli litt lettere og i bedre form?''

Ja. Jeg må ned 2-3 kilo hver vår, men denne gangen ble det hele 8 kilo etter en særdeles usunn høst. Jeg har nå gått ned 5 kilo siden jul.

Egentlig har jeg fokusert mer på kondis enn antall kilo for den var også blitt elendig etter mye sykdom i fjor. Jeg er litt usikker på om jeg skal bry meg om de siste kiloene. Tror det er muskler.

Så flink du er - 5 kg er veldig flott og god kondisjon er jo kjempebra for helsa!

Min kondisjon har i grunn aldri vært så veldig god, har ikke trent aktivt og liker egentlig ikkke å trene. Men jeg har begynt å bevege meg mer. I dag gikk jeg 40 min rask gange med barnevogn, dro avgårde så fort skulebussen var dratt. Herlig i regn og mildt vær! Har også begynt å guffe musikk på ettermiddagstid sammen med barna. Da danser vi og jeg gjør litt aerobicøvelser til musikken. Ganske sliten og tappet etter 40 minutt. Gøy for alle sammen ( hehe..men gjør dette bare når mannen er på jobb, da...ser nok ikke helt klokt ut)

Har lyst til å ta godt vare på helsa slik at jeg kan "vare" lenge:-)

candyqueen_83

Kjempebra :o)

Jeg prøver også å bli noen kilo lettere nå. Har gått ned ca 10 kg siden januar, men skal ned ca 6 kg til.

Men jeg prøver fra i dag av å gå motsatt vei på kaloriene :o) Går fra ca 1500-1600 kcal til 2500 kcal :o) Jeg spiser lavkarbo da, og vil ha et lite fettboost nå. Men det gjenstår å se hvor mange dager jeg virkelig klarer å få i meg så mange kalorier. Hehe.

Til frokost ble det 850 kcal, lunsj har jeg ikke spist enda.

Jeg prøver også å bli noen kilo lettere nå. Har gått ned ca 10 kg siden januar, men skal ned ca 6 kg til.

Men jeg prøver fra i dag av å gå motsatt vei på kaloriene :o) Går fra ca 1500-1600 kcal til 2500 kcal :o) Jeg spiser lavkarbo da, og vil ha et lite fettboost nå. Men det gjenstår å se hvor mange dager jeg virkelig klarer å få i meg så mange kalorier. Hehe.

*hehe* Jeg har ramlet ut på karbokjøret og har spist alskens karber, både i form av brød og sånt og i form av rett og slett drittmat, i den grad det kan kalles mat! En pose lakris til lunsj f.eks.... Og boller (riktignok hjemmebakte litt grove) med nugatti til frokost...!

Etter et par uker på "vanlig" mat som en del brødmat og sjokolade, men ikke unormalt mye, følte jeg meg helt ræva rett og slett. Oppblåst og i dårlig form, putret som et gasskraftverk, halsbrann så det lå og skvulpet oppunder drøvelen og jeg la på meg 2-3 kg...

På søndag var det full stopp med dette tullet og tilbake på lavkarbo igjen. :o) Deilig! Magen er finfin, halsbrannen er borte og jeg føler meg mye mer energisk allerede! :o)

candyqueen_83

*hehe* Jeg har ramlet ut på karbokjøret og har spist alskens karber, både i form av brød og sånt og i form av rett og slett drittmat, i den grad det kan kalles mat! En pose lakris til lunsj f.eks.... Og boller (riktignok hjemmebakte litt grove) med nugatti til frokost...!

Etter et par uker på "vanlig" mat som en del brødmat og sjokolade, men ikke unormalt mye, følte jeg meg helt ræva rett og slett. Oppblåst og i dårlig form, putret som et gasskraftverk, halsbrann så det lå og skvulpet oppunder drøvelen og jeg la på meg 2-3 kg...

På søndag var det full stopp med dette tullet og tilbake på lavkarbo igjen. :o) Deilig! Magen er finfin, halsbrannen er borte og jeg føler meg mye mer energisk allerede! :o)

Uff ja, jeg kjenner følelsen. Jeg spiste masse pizza her en dag, og kjente det ganske godt den kvelden. Hehe.

Og sånn var jeg jo hele tiden på "normalt norsk kosthold". Jeg tror nesten ikke jeg har prompa siden nyttår, bortsett fra den dagen. Haha

Gjest - Ingoen -

Du er jo kjempedyktig, Candyqueen - flott innsats:-)

Vil tro at 10 kilo i minus merkes godt både på klær og utseende, må være en veldig god følelse.

Jeg har, som sagt, ikke fått veid meg enda, men målte 80 cm rundt livet for en uke siden. I dag målte jeg igjen, og fant ut at jeg nå var 78,5cm. Kan være noe unøyaktig, for jeg hadde ikke målebånd og måtte bruke tau og linjal.. Men føler at spekklaget på ribbebeina er mindre nå.

Ang dine 2500 kcal, det høres utrolig mye ut! Hvor lenge skal du holde på med fettboosten?

Selv ser jeg at jeg har ligget stort sett mellom 1100 - 1400 kcal i døgnet. Noen dager har jeg endt opp med 850 kcal og lørdag + søndag 1600.

Er det et poeng å prøve å holde kaloriinntaket stabilt hver dag?

Høres det ok ut med 1100- 1400 kcal i døgnet? Jeg har virkelig ikke peiling,aldri i mitt liv tenkt på kalorier.

candyqueen_83

Du er jo kjempedyktig, Candyqueen - flott innsats:-)

Vil tro at 10 kilo i minus merkes godt både på klær og utseende, må være en veldig god følelse.

Jeg har, som sagt, ikke fått veid meg enda, men målte 80 cm rundt livet for en uke siden. I dag målte jeg igjen, og fant ut at jeg nå var 78,5cm. Kan være noe unøyaktig, for jeg hadde ikke målebånd og måtte bruke tau og linjal.. Men føler at spekklaget på ribbebeina er mindre nå.

Ang dine 2500 kcal, det høres utrolig mye ut! Hvor lenge skal du holde på med fettboosten?

Selv ser jeg at jeg har ligget stort sett mellom 1100 - 1400 kcal i døgnet. Noen dager har jeg endt opp med 850 kcal og lørdag + søndag 1600.

Er det et poeng å prøve å holde kaloriinntaket stabilt hver dag?

Høres det ok ut med 1100- 1400 kcal i døgnet? Jeg har virkelig ikke peiling,aldri i mitt liv tenkt på kalorier.

Takk :o) Jeg merker det på kroppen ja. Minus 12 cm rundt både mage og midje :o)

Kjempebra at du måler da, for det er ofte man minker i cm, men ikke i kilo. Så det kan være godt å se at man krymper i perioder som vekta står stille :o)

Jeg skal bare prøve meg frem litt med kcal, så jeg tenker et par uker for å se hva som skjer med vekta :o) Men jeg måtte virkelig stappe i meg for å komme opp i så mange kalorier i går. Hehe.

Jeg syns jo ingen bør ligge under 1400 kcal hvertfall jeg da. Eneste som skjer hvis man får i seg for lite kalorier er jo at man mister muskelmasse. Kroppen tærer på musklene i stedet for fettet. Og jeg vet hvertfall med meg selv at om kcalinntaket er for lavt blir jeg sulten. Jo lenger jeg må sulte meg, jo fortere sprekker jeg. Det kan jo være annerledes med andre.

Men etterhvert tilpasser kroppen seg kaloriinntaket, og når man da går ned i vekt blir behovet for kalorier enda lavere. Til slutt så må man jo nesten la være å spise. Bedre å starte høyere for så å gå nedover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...