Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kutter ikke ut noen matvarer, men begrenser noen ting veldig. Til hverdags blir det så lite sukker som mulig, velger grovt framfor fint brød o.l. og begrenser fettinntak (unntatt fet fisk). Og prøver å stoppe å spise når jeg er mett (ikke når jeg er stapp-stapp-mett). Har gått ned på denne måten, og stabilisert vekten med å være mindre "streng" på fett.

Gjest sjøstjerna

Lavkarbo. Masse grønnsaker, kjøtt, egg, fløte og smør.

Grønnsaker- den biten er grei.

Masse kjøtt, egg, fløte og smør.... er det verre med. Liker ikke fløte eller smør. 1-2 egg i uka er maks for meg. Kyllingfilet eller kalkun går greit- men rødt kjøtt er for "tungt" for meg i store kvanta.

Lav-karbo frister ikke pga den maten man da må spise mye av...

Gjest sjøstjerna

Spiser grovt knekkebrød (20-24% fiber) m/pålegg (ost/skinke), alternativt egg m/laks. Dette til to-tre måltider pr døgn.

En posjon middag- hvor jeg forsøker forsyne meg grovt av grønnsakene.

En frukt pr dag- og gjerne gulrøtter eller tomater eller liknende som mellommåltider.

Et glass vin _nesten_ hver kveld.....

Godteri hver lørdag.

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg spiser overhodet ikke noe som er søtt;) Drikker heller ikke søte drikker...

Var avhengig av Cola, men nå drikker jeg bare vann! Sluttet med Cola for ett år og tre måneder siden og har gått ned ti kilo!

Nå vil jeg ikke miste flere kilo, men jeg elsker all sunn mat!!!

candyqueen_83

Grønnsaker- den biten er grei.

Masse kjøtt, egg, fløte og smør.... er det verre med. Liker ikke fløte eller smør. 1-2 egg i uka er maks for meg. Kyllingfilet eller kalkun går greit- men rødt kjøtt er for "tungt" for meg i store kvanta.

Lav-karbo frister ikke pga den maten man da må spise mye av...

Men jeg har ikkeskrevet at du må spise dette :o) Det er hva jeg spiser, og liker :o) Alle må gjøre som de vil selv mener jeg.

Gjest sjøstjerna

Men jeg har ikkeskrevet at du må spise dette :o) Det er hva jeg spiser, og liker :o) Alle må gjøre som de vil selv mener jeg.

Neida, jeg vet du ikke har sagt at jeg må spise det. :-)

Det var bare et lite hjertesukk fra min side. Kunne nesten tenkt meg å forsøke lav-karbo en stund- men menyen frister ikke.

Forøvrig enig at alle må finne det som fungerer for dem. :)

candyqueen_83

Neida, jeg vet du ikke har sagt at jeg må spise det. :-)

Det var bare et lite hjertesukk fra min side. Kunne nesten tenkt meg å forsøke lav-karbo en stund- men menyen frister ikke.

Forøvrig enig at alle må finne det som fungerer for dem. :)

Jeg elsker smør og fløte så for meg er det himmelen. Hehe. Spiser en del kjøttdeig, koteletter, og en del fisk da. Veldig glad i laks :o)

Men lavkarbo er mye mer enn masse fett og mye kjøtt. Alt under 100 gram karbo pr dag er jo lavkarbo :o)

Jeg elsker smør og fløte så for meg er det himmelen. Hehe. Spiser en del kjøttdeig, koteletter, og en del fisk da. Veldig glad i laks :o)

Men lavkarbo er mye mer enn masse fett og mye kjøtt. Alt under 100 gram karbo pr dag er jo lavkarbo :o)

''Men lavkarbo er mye mer enn masse fett og mye kjøtt. Alt under 100 gram karbo pr dag er jo lavkarbo :o)''

Men det er først når du spiser under 72 g kh/dag du ikke trenger å tenke på hvor mye fett du spiser. :o) Spiser du mer karber bør du ikke spise så mye fett egentlig. I dag har jeg spist rundt 40-45 gram kh tror jeg. :o)

candyqueen_83

''Men lavkarbo er mye mer enn masse fett og mye kjøtt. Alt under 100 gram karbo pr dag er jo lavkarbo :o)''

Men det er først når du spiser under 72 g kh/dag du ikke trenger å tenke på hvor mye fett du spiser. :o) Spiser du mer karber bør du ikke spise så mye fett egentlig. I dag har jeg spist rundt 40-45 gram kh tror jeg. :o)

Nei, men det er fortsatt lavkarbo. Jeg ligger på 15 gram pr dag +-

Annonse

candyqueen_83

Oj, du er mye mer striks enn meg du da. :o)

Lavkarbo regnes vel opp til 150 g kh/dag, men da må man passe godt på hvor mye fett man spiser.

Men du skal vel holde vekta, jeg skal ned i vekt :o)

Når jeg har kommet ned 6 kg til så skal jeg begynne å øke litt smått. Legger meg vel sånn ca på 50 til slutt tenker jeg :o)

Prøver å følge ketolyse nå, men jeg er ikke veldig nøye på å telle karbene fra grønnsaker. Så det hender jeg er oppe i tjue. Grønnsaker er uansett sunt :o)

Men du skal vel holde vekta, jeg skal ned i vekt :o)

Når jeg har kommet ned 6 kg til så skal jeg begynne å øke litt smått. Legger meg vel sånn ca på 50 til slutt tenker jeg :o)

Prøver å følge ketolyse nå, men jeg er ikke veldig nøye på å telle karbene fra grønnsaker. Så det hender jeg er oppe i tjue. Grønnsaker er uansett sunt :o)

På tjue holder du deg vel i ketose også, så det går helt fint - de karbene der er jo bare gode karber. :o)

Jeg skal gjerne ned 2-3 kg nå, men stresser ikke med det akkurat. Min egen skyld at jeg har spist på meg disse ved å stappet i meg drittmat rett og slett.

candyqueen_83

På tjue holder du deg vel i ketose også, så det går helt fint - de karbene der er jo bare gode karber. :o)

Jeg skal gjerne ned 2-3 kg nå, men stresser ikke med det akkurat. Min egen skyld at jeg har spist på meg disse ved å stappet i meg drittmat rett og slett.

Ja, jeg holder meg i ketose en del over 20 også. Noen er hysteriske på karbene, men det kan bli litt mye om man ikke kan spise mer enn to bunter brokkoli fordi man kommer over grensa. Hehe.

Jeg har null problemer med å holde dette kostholdet. Det er når jeg skal øke litt at jeg har fått problemer tidligere, og har sprukket. Men tror jeg har kuttet for mye ned på fettet da slik at jeg blir fysen på alt annet.

candyqueen_83

En del av de 2-3 kg dine er vel vann hvis dem har kommet raskt på :o) Tar nok ikke lange tida å bli kvitt :o)

Gjest - Ingoen -

Dette gjør jeg:

- Spiser mindre porsjoner, først og fremst.

- Drikker mellom 6 og 10 glass vann pr dag. (tidlig på dag, ellers må jeg på do om natten, og _det_ gidder jeg ikke!)

- En del proteiner: kokt egg, kyllingfilet, cottage cheese.

- mye grønnsaker, enten i salat, oppskåret til snacks, eller wooket med litt sweet chilisaus, soyasaus eller sesamolje.

- piffer opp salaten med salsa eller hjemmelaget guacamole som dressing.

- fullkornsris/fullkornspasta/ekstra grovt brød i små mengder

- ikke potet

- Drikker kun vann og melk, ingenting søtt.

- veier en viss porsjon av feks ostepop eller noe annet godis som jeg unner meg sammen med barna lørdagen.

Hmm.. kanskje jeg nesten holder på med et slags lavkarbooppelgg, uten at jeg har tenkt på det på den måten...?

Elsker hvitost, rømme, fløte og smør, så egentlig hadde kanskje lavkarbo vært noe for meg..

Onsdag1365380628

Jeg går for lavkarbo, men det er så innarbeidet at jeg ikke tenker på det som en kur eller diett.

Knekkebrød av rug er det eneste jeg tillater meg av kornprodukter. Ellers verken brød, pasta eller ris.

Spiser ubegrenset av rømme, smør og fløte. Bacongull til lørdagskos. Og nøtter. Ost i staver.

Steker oftest kjøtt til middag, kotelett, eller lignende. Kylling og fisk er også fint. Serveres med grønnsaker.

Bær med rømme eller fløte er snacks og kjempegodt. Jeg drikker vann, kaffe og ligthbrus.

Mary Poppins

Dette er det jeg gjør for å holde meg slank:

Trener i gjennomsnittet 5 ganger i uken

Veier megselv hver morgen, på den måten føler jeg at jeg har kontroll

Følger periodisk fasting dietten, som betyr at jeg ikke spiser frokost og spiser innenfor en tidsramme på 8-9 timer (også kalt leangains dietten). Dette er veldig enkelt og noe jeg nok kommer til å følge livet ut så lenge det funker.

Prøver å begrense usunn mat til å være forbeholdt helgene. Men ellers er jeg ikke helt manisk på dette punktet. Får som regel i meg noe form for søtt hver dag, men i veldig små mengder (det samme gjelder i helgene).

Spiser ikke smør, majones, remulade eller noe særlig dressing. Spiser også lite brødmat, men følger på ingen måte noe lavkarbo opplegg da jeg er veldig glad i pasta, ris, poteter osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...