tjohei Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hva er argumentet? Har hørt at karbohydrater virker på samme måte som sukker i kroppen. Er det derfor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Du kan google litt om langsomme og raske karbohydrater så finner du mye informasjon. Det er de langsomme kroppen vår trenger. http://www.daria.no/skole/?tekst=5407 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3144887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Du kan google litt om langsomme og raske karbohydrater så finner du mye informasjon. Det er de langsomme kroppen vår trenger. http://www.daria.no/skole/?tekst=5407 Dette var kanskje ikke beste linken. Ser nå at det er en skoleoppgave, men du kan finne masse på google om du søker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3144888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Karbohydrater blir, enkelt sagt, omdannet til sukker i kroppen. Kroppen trenger bittelitt sukker for å fungere, men det er så lite at den får nok om vi så og si bare spiser fett og proteiner. Sukker lagres i kroppen - som fett. En annen ting er at vi fra veldig gammelt av ikke spise noe særlig karbohydrater, og at kroppen vår derfor ikke er laget for at vi trenger det. Du kan gjerne lese ting Dag Viljen Poleszynski eller Sofie Hexeberg skriver. Fedon Lindberg har også skrevet mye lurt om karbohydrater. Stig Bruset også. Søk på f.eks. Steinalderkosthold. LCHF (Low carb high fat). Lavkarbo. Vekt i balanse osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3144889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Karbohydrater _er_ sukker, de brytes ned til sukker i kroppen, sender blodsukkeret ditt rett til værs. Dette utløser insulinproduksjon, insulin er et fettlagrende hormon og jo mer sukker - jo mer insulin - jo feitere blir vi. Kort fortalt. Noen karbohydrater bruker mye lengre tid på å brytes ned da og disse påvirker ikke blodsukkeret så veldig, dette gjelder karbohydrater i f.eks. bønner, linser, erter og grønnsaker som vokser over bakken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3144909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Du kan google litt om langsomme og raske karbohydrater så finner du mye informasjon. Det er de langsomme kroppen vår trenger. http://www.daria.no/skole/?tekst=5407 Ja, jeg vet at de langsomme er bra, men samtidig sies det at man skal ikke spise for mye karbohydrater. Det må jo gjelde de langsomme også. Det jeg har hørt er at noen har insulinresistens og tåler dårlig karbohydrater. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Karbohydrater blir, enkelt sagt, omdannet til sukker i kroppen. Kroppen trenger bittelitt sukker for å fungere, men det er så lite at den får nok om vi så og si bare spiser fett og proteiner. Sukker lagres i kroppen - som fett. En annen ting er at vi fra veldig gammelt av ikke spise noe særlig karbohydrater, og at kroppen vår derfor ikke er laget for at vi trenger det. Du kan gjerne lese ting Dag Viljen Poleszynski eller Sofie Hexeberg skriver. Fedon Lindberg har også skrevet mye lurt om karbohydrater. Stig Bruset også. Søk på f.eks. Steinalderkosthold. LCHF (Low carb high fat). Lavkarbo. Vekt i balanse osv. Konklusjonen må da bli: spis langsomme karbohydrater, unngå raske karbohydrater og spis ikke så mye karbohydrater til sammen, mer protein og fett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Ja, jeg vet at de langsomme er bra, men samtidig sies det at man skal ikke spise for mye karbohydrater. Det må jo gjelde de langsomme også. Det jeg har hørt er at noen har insulinresistens og tåler dårlig karbohydrater. Det er voldsom misjonering når det gjelder lav-karbo for tiden.Det har blitt en slags ny religion. Du må nesten gjøre deg opp en mening om dette selv. For meg funker det best å gå ned i vekt ved å trene og ellers være fysisk aktiv, men jeg har egentlig aldri vært overvektig og tenker at hvis man skal ha en varig endring må det bli slitsomt med telling av kalorier og kabohydrater i det lange løp. Jeg tror at dette med det psykiske og fysiske helsa henger sammen og at trening er viktig. Jeg tror det er feil å bare fokusere på maten. Ihverfall i så stor grad som mange gjør og jeg tror vel egentlig ikke det er nødvendig heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det er voldsom misjonering når det gjelder lav-karbo for tiden.Det har blitt en slags ny religion. Du må nesten gjøre deg opp en mening om dette selv. For meg funker det best å gå ned i vekt ved å trene og ellers være fysisk aktiv, men jeg har egentlig aldri vært overvektig og tenker at hvis man skal ha en varig endring må det bli slitsomt med telling av kalorier og kabohydrater i det lange løp. Jeg tror at dette med det psykiske og fysiske helsa henger sammen og at trening er viktig. Jeg tror det er feil å bare fokusere på maten. Ihverfall i så stor grad som mange gjør og jeg tror vel egentlig ikke det er nødvendig heller. Jeg er veldig enig med deg i det du sier her, men tror nesten trening er overvurdert (mht vektnedgang) For min del er det kun maten som teller når det gjelder å holde vekta. Spiser jeg normalt sunn mat og begrenser meg slik at jeg spiser til jeg er akkurat passe mett, så holder jeg vekta. Sikkert lett for meg å si som er slank fra naturens side, men jeg har sett det samme med venner.. Har et par venninner som før var endel kilo for tunge. De trente masse, men vekta gikk ikke ned. Det viste seg at de koste seg med god mat litt for ofte.. Når de slutta med dette raste vekta ned på no' time! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det er voldsom misjonering når det gjelder lav-karbo for tiden.Det har blitt en slags ny religion. Du må nesten gjøre deg opp en mening om dette selv. For meg funker det best å gå ned i vekt ved å trene og ellers være fysisk aktiv, men jeg har egentlig aldri vært overvektig og tenker at hvis man skal ha en varig endring må det bli slitsomt med telling av kalorier og kabohydrater i det lange løp. Jeg tror at dette med det psykiske og fysiske helsa henger sammen og at trening er viktig. Jeg tror det er feil å bare fokusere på maten. Ihverfall i så stor grad som mange gjør og jeg tror vel egentlig ikke det er nødvendig heller. '' Det er voldsom misjonering når det gjelder lav-karbo for tiden.Det har blitt en slags ny religion. Du må nesten gjøre deg opp en mening om dette selv. For meg funker det best å gå ned i vekt ved å trene og ellers være fysisk aktiv, men jeg har egentlig aldri vært overvektig og tenker at hvis man skal ha en varig endring må det bli slitsomt med telling av kalorier og kabohydrater i det lange løp. Jeg tror at dette med det psykiske og fysiske helsa henger sammen og at trening er viktig. Jeg tror det er feil å bare fokusere på maten. Ihverfall i så stor grad som mange gjør og jeg tror vel egentlig ikke det er nødvendig heller.'' Hvis det hadde fantes en av disse patetiske "liker"-knappene som er så vanlige overalt nå, skulle jeg klikket 10 ganger på dette innlegget selv om jeg er veldig imot den slags "liker"-tullball. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 '' Det er voldsom misjonering når det gjelder lav-karbo for tiden.Det har blitt en slags ny religion. Du må nesten gjøre deg opp en mening om dette selv. For meg funker det best å gå ned i vekt ved å trene og ellers være fysisk aktiv, men jeg har egentlig aldri vært overvektig og tenker at hvis man skal ha en varig endring må det bli slitsomt med telling av kalorier og kabohydrater i det lange løp. Jeg tror at dette med det psykiske og fysiske helsa henger sammen og at trening er viktig. Jeg tror det er feil å bare fokusere på maten. Ihverfall i så stor grad som mange gjør og jeg tror vel egentlig ikke det er nødvendig heller.'' Hvis det hadde fantes en av disse patetiske "liker"-knappene som er så vanlige overalt nå, skulle jeg klikket 10 ganger på dette innlegget selv om jeg er veldig imot den slags "liker"-tullball. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg er veldig enig med deg i det du sier her, men tror nesten trening er overvurdert (mht vektnedgang) For min del er det kun maten som teller når det gjelder å holde vekta. Spiser jeg normalt sunn mat og begrenser meg slik at jeg spiser til jeg er akkurat passe mett, så holder jeg vekta. Sikkert lett for meg å si som er slank fra naturens side, men jeg har sett det samme med venner.. Har et par venninner som før var endel kilo for tunge. De trente masse, men vekta gikk ikke ned. Det viste seg at de koste seg med god mat litt for ofte.. Når de slutta med dette raste vekta ned på no' time! Det fungerer med trening for meg. Nå er vel jeg også regnet for slank med en bmi som vanligvis ligger på 18, men for første gang i høst la jeg på meg masse. Hele 8 kilo. Jeg vet godt årsaken. Jeg ble mye syk etter at jeg kom hjem og ga litt f... Tok meg sammen etter jul, men jeg vil ikke si at jeg har trent mer enn jeg kan leve med. Det har blitt en del lange skiturer og nå som jeg er ferdig med småbarn, kan skiturene mine kalles trening igjen. Får trent hele kroppen på den måten. Litt trening på helsestudio og litt i treningsrommet på jobb. Gått turer i lunsjen og gått hjem fra jobb noen ganger (Det tar meg 1 time og 15 min) eller halveis hjem før jeg tar bussen. Og så har jeg trent med manualer hver dag hjemme. Jeg har selvfølgelig tatt meg sammen i kosten også, men ikke mer enn at det betyr at jeg kan sitte på kafe med venner og kun ta en kopp kaffe eller en Cola Zero uten å kjøpe vaffel eller muffins. Slike små ting. Det har ikke gått raskt nedover, men jeg har gått ned 5 kilo. Har 3 igjen som jeg ikke stresser med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det fungerer med trening for meg. Nå er vel jeg også regnet for slank med en bmi som vanligvis ligger på 18, men for første gang i høst la jeg på meg masse. Hele 8 kilo. Jeg vet godt årsaken. Jeg ble mye syk etter at jeg kom hjem og ga litt f... Tok meg sammen etter jul, men jeg vil ikke si at jeg har trent mer enn jeg kan leve med. Det har blitt en del lange skiturer og nå som jeg er ferdig med småbarn, kan skiturene mine kalles trening igjen. Får trent hele kroppen på den måten. Litt trening på helsestudio og litt i treningsrommet på jobb. Gått turer i lunsjen og gått hjem fra jobb noen ganger (Det tar meg 1 time og 15 min) eller halveis hjem før jeg tar bussen. Og så har jeg trent med manualer hver dag hjemme. Jeg har selvfølgelig tatt meg sammen i kosten også, men ikke mer enn at det betyr at jeg kan sitte på kafe med venner og kun ta en kopp kaffe eller en Cola Zero uten å kjøpe vaffel eller muffins. Slike små ting. Det har ikke gått raskt nedover, men jeg har gått ned 5 kilo. Har 3 igjen som jeg ikke stresser med. Joda, det er jo ingen tvil om at mosjon også funker.. Jeg tror jeg er så utrolig aktiv i løpet av hverdagen at jeg "slipper" å trene organisert ;P Jeg greier ikke å "gå" inne i huset.. løper hit og dit.. Jobber på en gammel skole, diger murbygning, og har klasserommet i 3.etasje. Greier aldri å gå i trappene heller, så de taes løpende og helst to trinn i gangen Dessuten er jeg litt rydde- og vaskefreak, så når jeg vasker hus en gang i uka bruker jeg gjerne tre timer tilsammen og da jobber jeg så det svettes skikkelig. God treningsøkt det:) Straks tar jeg fram sykkelen min, så det blir endel sykkelturer (liker å sykle fort) i sommerhalvåret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Joda, det er jo ingen tvil om at mosjon også funker.. Jeg tror jeg er så utrolig aktiv i løpet av hverdagen at jeg "slipper" å trene organisert ;P Jeg greier ikke å "gå" inne i huset.. løper hit og dit.. Jobber på en gammel skole, diger murbygning, og har klasserommet i 3.etasje. Greier aldri å gå i trappene heller, så de taes løpende og helst to trinn i gangen Dessuten er jeg litt rydde- og vaskefreak, så når jeg vasker hus en gang i uka bruker jeg gjerne tre timer tilsammen og da jobber jeg så det svettes skikkelig. God treningsøkt det:) Straks tar jeg fram sykkelen min, så det blir endel sykkelturer (liker å sykle fort) i sommerhalvåret. Jeg sitter på en kontorstol stort sett hele arbeidsdagen, men det er psykisk stressende for tiden pga. mange psyke kolegaer. Det blir mye å ta unna for oss som er igjen. Jeg er nødt til å bevege meg i fritiden. Jeg har nemlig evnen til å legge på meg hvis jeg bare vil. Det så jeg spesielt i fjor:-) Men det verste var ikke vekten. Det verste var kondisen og det var skremmende faktisk. Har aldri vært i så dårlig fysisk form som jeg var i da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Karbohydrater _er_ sukker, de brytes ned til sukker i kroppen, sender blodsukkeret ditt rett til værs. Dette utløser insulinproduksjon, insulin er et fettlagrende hormon og jo mer sukker - jo mer insulin - jo feitere blir vi. Kort fortalt. Noen karbohydrater bruker mye lengre tid på å brytes ned da og disse påvirker ikke blodsukkeret så veldig, dette gjelder karbohydrater i f.eks. bønner, linser, erter og grønnsaker som vokser over bakken. Tja, du leverer den forklaringen som benyttes av alle forkjempere for lowcarb - highfat- trenden. Men i praksis går det godt an å kontrollere blodsukkeret - og dermed insulinproduksjonen/utslippet - uten å kutte karbohydrater så ekstremt. Jeg har diabetes 2, feks, og skikkelig grovt brød kan jeg godt spise uten at det fører til noen dramatisk blodsukkerstigning. Dette vet jeg jo, siden jeg over lang tid har målt blodsukkeret mitt etter måltider, og vet hvordan jeg reagerer på forskjellig type mat. Så det går an å holde et stabilt, passe lavt blodsukker uten å gå for lavkarbo-varianten. Men jeg må tenke sammensetning av mat hele tiden. Nok proteiner, proteiner sammen med langsomme karbohydrater, og holde meg unna "hvit mat" og sukkerholding mat. Vekten kontrollerer jeg fint på dette kostholdet. Jeg tror det aller viktigste er at man lærer seg en del om kosthold og matvaregrupper, også velger det kostholdet man klarer å leve med på sikt. Det er mange veier til målet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Tja, du leverer den forklaringen som benyttes av alle forkjempere for lowcarb - highfat- trenden. Men i praksis går det godt an å kontrollere blodsukkeret - og dermed insulinproduksjonen/utslippet - uten å kutte karbohydrater så ekstremt. Jeg har diabetes 2, feks, og skikkelig grovt brød kan jeg godt spise uten at det fører til noen dramatisk blodsukkerstigning. Dette vet jeg jo, siden jeg over lang tid har målt blodsukkeret mitt etter måltider, og vet hvordan jeg reagerer på forskjellig type mat. Så det går an å holde et stabilt, passe lavt blodsukker uten å gå for lavkarbo-varianten. Men jeg må tenke sammensetning av mat hele tiden. Nok proteiner, proteiner sammen med langsomme karbohydrater, og holde meg unna "hvit mat" og sukkerholding mat. Vekten kontrollerer jeg fint på dette kostholdet. Jeg tror det aller viktigste er at man lærer seg en del om kosthold og matvaregrupper, også velger det kostholdet man klarer å leve med på sikt. Det er mange veier til målet. ''Men i praksis går det godt an å kontrollere blodsukkeret - og dermed insulinproduksjonen/utslippet - uten å kutte karbohydrater så ekstremt. Jeg har diabetes 2, feks, og skikkelig grovt brød kan jeg godt spise uten at det fører til noen dramatisk blodsukkerstigning. Dette vet jeg jo, siden jeg over lang tid har målt blodsukkeret mitt etter måltider, og vet hvordan jeg reagerer på forskjellig type mat. Så det går an å holde et stabilt, passe lavt blodsukker uten å gå for lavkarbo-varianten.'' Dette er ganske individuelt. Kroppen min produserer masse insulin om jeg spiser grovt brød. Knekkebrød går dog greit, spesielt med godt med pålegg på (proteiner, fett). Ellers er jeg veldig enig med deg. Folk må finne ut hva som passer for seg, sin livsstil og sin kropp. Og absolutt ALLE, uansett kosthold, burde trene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Konklusjonen må da bli: spis langsomme karbohydrater, unngå raske karbohydrater og spis ikke så mye karbohydrater til sammen, mer protein og fett. Hørtes ut som en grei konklusjon 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 ''Men i praksis går det godt an å kontrollere blodsukkeret - og dermed insulinproduksjonen/utslippet - uten å kutte karbohydrater så ekstremt. Jeg har diabetes 2, feks, og skikkelig grovt brød kan jeg godt spise uten at det fører til noen dramatisk blodsukkerstigning. Dette vet jeg jo, siden jeg over lang tid har målt blodsukkeret mitt etter måltider, og vet hvordan jeg reagerer på forskjellig type mat. Så det går an å holde et stabilt, passe lavt blodsukker uten å gå for lavkarbo-varianten.'' Dette er ganske individuelt. Kroppen min produserer masse insulin om jeg spiser grovt brød. Knekkebrød går dog greit, spesielt med godt med pålegg på (proteiner, fett). Ellers er jeg veldig enig med deg. Folk må finne ut hva som passer for seg, sin livsstil og sin kropp. Og absolutt ALLE, uansett kosthold, burde trene! Ja, jeg hadde det "på tungen", men glemte å skrive noe om ditt poeng, som jo egentlig er det viktigste av alt: Folk er forskjellige, og reagerer forskjellige på forskjellig type mat. Jeg tåler en del karbohydrater, men jeg har absolutt tro på at noen tåler ekstremt lite. Og det bekrefter igjen det som var poenget mitt - folk må tilegne seg kunnskap om kosthold og forsøke seg fram for egen del. Og velge en livsstil de klarer å leve med på sikt. Og trening er livsviktig! For velvære, for å holde seg frist, ha energi, og holde vekten. Dessuten - Når jeg trener hardt, intervalltrening, feks, så har det positiv effekt på blodsukkeret mitt i timesvis etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Det er voldsom misjonering når det gjelder lav-karbo for tiden.Det har blitt en slags ny religion. Du må nesten gjøre deg opp en mening om dette selv. For meg funker det best å gå ned i vekt ved å trene og ellers være fysisk aktiv, men jeg har egentlig aldri vært overvektig og tenker at hvis man skal ha en varig endring må det bli slitsomt med telling av kalorier og kabohydrater i det lange løp. Jeg tror at dette med det psykiske og fysiske helsa henger sammen og at trening er viktig. Jeg tror det er feil å bare fokusere på maten. Ihverfall i så stor grad som mange gjør og jeg tror vel egentlig ikke det er nødvendig heller. Treningen er på plass hos meg. Trener det jeg orker i uken. Det blir alt fra to til tre ganger i uken og da er jeg på treningssenteret to timer. Kostholdet er det verre med. Det må jeg jobbe med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminatum Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Karbohydrater trenger du, men lite av de hurtige. Les om ernæring på http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00322/Oppsummering_av_kos_322519a.pdf Alt med måte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/362983-hvorfor-er-det-ikke-bra-med-mye-karbohydrater/#findComment-3145578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.