Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''This study do not clarify whether the observed results can be attributed to energy restriction in general or to carbohydrate restriction per se. Whatever the mechanisms might be, the subjects in the Lc+Ex group reduced body fat while maintaining lean body mass. Similar results have also been obtained using resistance exercise in combination with a regular energy restricted diet ''

Dette står i diskusjonen på artikkelen du henviste til. Igjen- folk får finne ut hvilken metode som fungerer for dem. :)

Akkurat det står i omtrent enhver forskningsartikkel, også det at det trengs mer forskning på emnet...

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

7

• tjohei

4

• tzatziki1365380058

3

• nitty-gritty

2

''Du får lese hele innlegget ;)''

Gidd itj. Sto på engelsk, sjø :-p

LOL! Tenkte mer på mitt. Poenget var ikke å gi motsvar vedr. mel i steinalderen, men å vise til hovedinnlegget om at lite karbohydrater er lurt om man ønsker å gå ned i vekt.

http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=139

Man finner egentlig det man vil, på nettet. Denne fant jeg ved tilfeldighet- når jeg søkte etter treningsformer/kne-skader osv.

Du har så rett. Du kan finne forskning som bekrefter akkurat hva du vil :)

Skal man konkludere med noe, så får det bli at man i så fall må lese ALT som finnes, gradere det etter troverdighet (bl.a. hvem som har finansiert studien), ta med i betraktningen at det har vært forsket lenger på fettfattige dietter enn karbohydratfattige dietter og ta hensyn til at det er forskjell på folk, og forskjell på de som skal ned 5 kg og de som skal ned 50.

Gjest sjøstjerna

LOL! Tenkte mer på mitt. Poenget var ikke å gi motsvar vedr. mel i steinalderen, men å vise til hovedinnlegget om at lite karbohydrater er lurt om man ønsker å gå ned i vekt.

'' men å vise til hovedinnlegget om at lite karbohydrater er lurt om man ønsker å gå ned i vekt.''

...det er jo det ikke alle er enige om. :-)

Input og output mtp energi osv tror jeg derimot alle er enige om.

nitty-gritty

'' men å vise til hovedinnlegget om at lite karbohydrater er lurt om man ønsker å gå ned i vekt.''

...det er jo det ikke alle er enige om. :-)

Input og output mtp energi osv tror jeg derimot alle er enige om.

''Input og output mtp energi osv tror jeg derimot alle er enige om.''

Definitivt.

Dette misforstår enkelte som sverger til lavkarbo og enkelte som har tro på lavkalori. Det man strider om er altså dette med forbrenningen av lagret fett og hva som best er best i så måte, IKKE om energi skapes eller forsvinner av seg selv. Ingen grunn til å bestride det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...