Gå til innhold

DET BOR EN BAKER PÅ ØSTRE AKER...

clarinetta

Anbefalte innlegg

...men kan han å bake glutenfritt brød? Det lurer jeg på om noen av dere vante husmødre der ute kan hjelpe meg med? Jeg ble rådet til å unngå gluten, og har noen ganger vært heldig med ekte rugbrød av siktet rugmel, men like ofte blir det bare krise. :) Vil gjerne greie meg uten de rådyre brødene i helsekostforretninger og det fæle tyske rugbrødet hos Rimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei clarinetta

Glutenholdige kornsorter er hvete, rug, bygg og havre. Dvs at du ikke kan spise rugbrød dersom du skal unngå gluten.

Det finnes bakere som selger glutenfritt brød og noen butikker har frossent glutenfritt brød. Det finnes også en god del andre produkter man kan få kjøpt (baguetter, pizzabunner, knekkebrød, kjeks etc).

For oppskrifter på glutenfritt brød kan du f.eks kontakte Norsk cøliakiforening, spørre i helsekostbutikker, lese bak på boksene med glutenfrie meltyper, kjøpe/låne en bakebok. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...