Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Regner med at det kan ha noe med vekt å gjøre. Jeg er overvektig. Er det usunt for overvektige å trene hardt på treningssenter. Jeg blir knallrød i ansiktet etterpå, blir litt beskymret om jeg trener sunt. Jeg prøver å gi det jeg har når jeg først er på trening, men vurderer nå å trene roligere igjen. Har lyst til å gå ned i vekt, men skjønner at dette er kanskje ikke den beste metoden. Synes jeg svetter mye også. De andre ser ut som før. De trener roligere enn meg.

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

Tror ikke det er usunt. Det betyr bare at du har trent godt. Jeg blir også alltid knallrød etter en god trening og jeg er slank. Det har noe med tykkelsen på huden og noe med blodkarene å gjøre.

Du kan jo pudre deg litt i ansiktet etter trening hvis du syns det er skjemmende.

Gjest signert

Jeg forstår deg, men synes ikke du skal bry deg så mye om det.

De andre har nok med seg selv, om ikke annet kan du prøve å være stolt over at det ihvertfall er synlig at du trener.

Det er jo dessuten helt normalt å svette når man trener også. Prøv å fokusere på det du er der for og ikke "utseende".

Jeg forstår deg, men synes ikke du skal bry deg så mye om det.

De andre har nok med seg selv, om ikke annet kan du prøve å være stolt over at det ihvertfall er synlig at du trener.

Det er jo dessuten helt normalt å svette når man trener også. Prøv å fokusere på det du er der for og ikke "utseende".

Jeg leste på kvinneguiden på forumet der at man kan bli permanent rød av det og sprenge blodkar til og med. Ble litt skremt av det. Vurderer nå å trene roligere.

Gjest Treningsglad! :-)

Jeg leste på kvinneguiden på forumet der at man kan bli permanent rød av det og sprenge blodkar til og med. Ble litt skremt av det. Vurderer nå å trene roligere.

Man kan sikkert bli permanent rød i ansiktet, statistisk sett vil jeg tro det kan skje 0,1 promille av de som trener.

Det er, statistisk sett, mye farligere å kjøre bil. Eller lage mat, eller være overvektig. Eller røyke. Eller-eller-eller.

:-)

Ta det helt med ro, fortsett å trene hardt, da vil du oppnå resultater både fortere og bedre enn om du slår ned tempoet på treninga.

Jeg blir knallrød i ansiktet etter lite anstrengelse også, i tillegg til at jeg svetter skikkelig. Sånn rimelig mandig svetting, altså, og jeg er ikke veldig overvektig. Ikke har jeg blitt permanent rød i ansiktet, og ikke plages mine omgivelser med min svetting. Tipper det vil gå helt fint for deg også. :-)

Annonse

Jeg er 59 kilo og 164 høy. Jeg blir ofte skikkelig svett, og rødfargen i ansiktet holder lenge etter at treningen er over.

Jeg velger å tro at grunnen er at jeg faktisk tar i skikkelig hardt når jeg trener. Jeg har aldri hørt at det er farlig og har gjort det i mange år.

Jeg har trodd slikt hadde mest med hudfarge/-type/-tykkelse å gjøre, og selvfølgelig også med hvor mye man tar i. Jeg ser folk av alle fasonger bli knallrøde når de trener hardt. :-)

Jeg ville ikke bekymret meg. Hvis det er en liten sjanse for å få noen sprengte blodkar må vel det uansett være et lite offer for å oppnå bedre helse og et potensielt lengre liv med mer action og moro. :-)

Mary Poppins

Jeg tror nok ikke det er noe å bekymre seg for ;) Tren i vei, og det er jo bare positivt at du trener hardt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...