Gå til innhold

Vet de fleste hva Modum Bad er?

Anbefalte innlegg

Gjest badeliv

Jeg har flyttet og den personen som har overtatt rommet mitt på studenthjemmet har fått min post en periode. Nå har jeg fått omadressert det meste så jeg tror det problemet er løst.

Siden det er en fyr jeg kjenner litt, og som jeg ønsker å bli bedre kjent med synes jeg det er litt flaut at han skal få så mye post fra ulike instanser. Nå fikk jeg et medlemsblad fra Modum bad, som var omadressert. Forrige gang var det fra gynekologene, det sto det på konvolutten.

Er Modum Bad kjent for de fleste? Han kommer nordfra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363412-vet-de-fleste-hva-modum-bad-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest itje i dag

Om Modum Bad er kjent for de fleste, så er det uansett ikke noe galt i å få Badeliv i posten. Det bor en megde ansatte i peronalboliger på Modum Bad. Jeg har selv vokst opp som barn der oppe, og har derfor lest Badeliv i alle år. Det kan være mange grunner til at du får den posten.

Forøvrig tror jeg ikke Modum Bad er kjent for alle. Jeg har flyttet til et annet sted i landet, og når jeg sier jeg kommer fre Vikersund, som er mest kjent for skiflyvning og Modum Bad, har nesten alle kjennskap til skiflyvning, men ikke alle til Modum Bad. Innen enkelte kretser vet imidlertid alle veldig godt hva Modum Bad er, men da vet de også mer om stedet, og vil derfor ikke nødvendigvis ha noen som helst rare tanker om at du får badeliv i posten.

ShitDiddelyDo

Jeg vet hva Modum Bad er, men jeg tror ikke de fleste vet det, så hvis du får blad fra dem i posten og noen du kjenner ser bladet, kommer de nok ikke til å koble det mot psykiatrien, men tvert imot mot saunaer der homofile går for å ha sex med hverandre.

Sånn sett kan det være at du gjør lurt i å forklare at det bare har med psykiatri å gjøre uansett.

Gjest badeliv

Jeg vet hva Modum Bad er, men jeg tror ikke de fleste vet det, så hvis du får blad fra dem i posten og noen du kjenner ser bladet, kommer de nok ikke til å koble det mot psykiatrien, men tvert imot mot saunaer der homofile går for å ha sex med hverandre.

Sånn sett kan det være at du gjør lurt i å forklare at det bare har med psykiatri å gjøre uansett.

;)

Annonse

Gjest badeliv

Jeg vet hva Modum Bad er. Men hvor utbredt den kunnskapen er, aner jeg ikke. Jeg blir stadig overrasket over manglende allmennkunnskap hos folk.

Jeg husker en jente på videregående som ikke ante hva en psykolog var for noe, og hva yrket gikk ut på. Jeg tenkte at da hadde hun nok ikke støtt på noen store problemer i livet.

Annonse

Jeg vet i hvert fall hva Modum Bad er, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som har vært der. Men er han nordfra, så er det nok ikke det samme som hvis han er fra Østlandet.

Er det fremdeles slik at for å få et familieopphold der så må man være mor, far og barn og at enslige mødre med barn ikke får familieterapi?

Gjest badeliv

Jeg vet i hvert fall hva Modum Bad er, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som har vært der. Men er han nordfra, så er det nok ikke det samme som hvis han er fra Østlandet.

Er det fremdeles slik at for å få et familieopphold der så må man være mor, far og barn og at enslige mødre med barn ikke får familieterapi?

¨¨Er det fremdeles slik at for å få et familieopphold der så må man være mor, far og barn og at enslige mødre med barn ikke får familieterapi?¨¨

Jeg har ikke vært på Modum selv så det aner jeg ikke noen ting om . Med med dagens familiekonstellasjoner så regner jeg med at de er åpne for ulike varianter;). Det står noe om det på nettsiden, men så har de sikkert ulike særordninger en får tilgang til å ved å spørre eller bare søke.

¨¨Er det fremdeles slik at for å få et familieopphold der så må man være mor, far og barn og at enslige mødre med barn ikke får familieterapi?¨¨

Jeg har ikke vært på Modum selv så det aner jeg ikke noen ting om . Med med dagens familiekonstellasjoner så regner jeg med at de er åpne for ulike varianter;). Det står noe om det på nettsiden, men så har de sikkert ulike særordninger en får tilgang til å ved å spørre eller bare søke.

Bare nysgjerrig, det var endel spetakkel pga det før og jeg håper at enslige mødre også kan få en sjanse hvis de har problemer for jeg synes den gangen for 20 år siden at det var urettferdig.

Gjest badeliv

Bare nysgjerrig, det var endel spetakkel pga det før og jeg håper at enslige mødre også kan få en sjanse hvis de har problemer for jeg synes den gangen for 20 år siden at det var urettferdig.

Det er et opplegg for mødre med spiseforstyrrelser som kommer dit en uke hver måned. Ellers vet jeg ikke.

At de vil ha par kan ha ulike årsaker. Det er nok ikke fordi de ikke tenker at det å være alenemor er utfordrende, men at det blir feil i forhold til terapikonseptet. Kanskje er familieterapien lagt opp på en slik måte at de ønsker at barna skal ha både mor og far der samtidig ?

fant dette på familesiden dere.

¨¨innleggelse for aleneforeldre og barn kan være aktuelt i tilfeller hvor det er samspillsproblemer mellom voksen og barn, som vurderes som opprettholdende faktor for problemene og hvor det er et mål å styrke den voksnes resursser og fungering, også i foreldrerollen.¨¨

Det er et opplegg for mødre med spiseforstyrrelser som kommer dit en uke hver måned. Ellers vet jeg ikke.

At de vil ha par kan ha ulike årsaker. Det er nok ikke fordi de ikke tenker at det å være alenemor er utfordrende, men at det blir feil i forhold til terapikonseptet. Kanskje er familieterapien lagt opp på en slik måte at de ønsker at barna skal ha både mor og far der samtidig ?

fant dette på familesiden dere.

¨¨innleggelse for aleneforeldre og barn kan være aktuelt i tilfeller hvor det er samspillsproblemer mellom voksen og barn, som vurderes som opprettholdende faktor for problemene og hvor det er et mål å styrke den voksnes resursser og fungering, også i foreldrerollen.¨¨

Det jeg tenker på at det var endel mødre med unger som var blitt utsatt for incest av far som ønsket seg et opphold for at begge trengte behandling og hjelp til å hindre far å holde seg vekk fra barnet.

Gjest badeliv

Det jeg tenker på at det var endel mødre med unger som var blitt utsatt for incest av far som ønsket seg et opphold for at begge trengte behandling og hjelp til å hindre far å holde seg vekk fra barnet.

Det tror jeg blir alt for omfattende for Modum Bad. Jeg vet at de har et behandlingstilbud for ungdommer/voksne som har vært utsatt for overgrep, men ikke mor og barn.

kanskje støtteforeninger mot Incest har spesifikke tilbud?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...