Gå til innhold

Madina Salamova er tilbake i Norge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Men var det egentlig noe poeng å først sende henne ut av landet?''

Nei, selvsagt ikke. Det har kostet staten titusenvis i tapt skatt, ettersom Marie Amelie har jobbtilbud og ville vært i full jobb, og betalt skatt.

Det er en slags "sykdom" i et samfunn når mennesker i utgangspunktet blir sett på som et problem, i stedet for som en ressurs.

Gjest Nord og ned.

Selvsagt gikk det smertefritt. Alle tåreryppende historier om alt det forferdelig som ventet henne ved ankomst til Russland viste seg som forventet bare å være reinspiket løgn.

Hun spilte kynisk på hele registeret av fordommer som folk måtte ha om vårt naboland i øst, fengslinger uten grunn, et umulig byråkrati, mafia, etc etc.

Løgn og bedrag har preget hele denne familien fra dag 1. de har vært i Norge, men stort annet kan vel neppe forventes av en mafiaboss på flukt.

Vel, nå er merra desverre her, og da gjenstår bare å håpe at man slipper å se henne i media særlig mer. I den gra d det er noe positivt i denen saken må dte være at AP faktisk hoppet opp i popularitet den dagen flyet tok av til Moskva, hvilket viser at folk ikke lar seg lure, på tross av et samlet pressehylekol mente at lov struktur og orden er noe dritt når asylsøkeren er ei pen, intelligent jente med sterke venner.

Gjest forferdelig holdning til menneskeliv

Norge gjorde det rette i forhold til norsk lov, og norsk lov må gjelde for alle - uansett om de blir profilerte i media, er vakre å se på og/eller er ressurssterke....

Så alle som nå er barn, kan bare vente seg?

Det som skjedde var jo forferdelig. Å straffe en som ikke selv er skyld i saken, er så feil som det kan bli. Foreldrene burde være de som ble straffet, barnet burde få papirer og slippe alt det hun nå har gått gjennom.

Jeg får helt vondt i sjelen med tanke på alle de barna som bare kan vente seg dette når de blir voksne...

Annonse

Det som skjedde var jo forferdelig. Å straffe en som ikke selv er skyld i saken, er så feil som det kan bli. Foreldrene burde være de som ble straffet, barnet burde få papirer og slippe alt det hun nå har gått gjennom.

Jeg får helt vondt i sjelen med tanke på alle de barna som bare kan vente seg dette når de blir voksne...

Ser helt klart poenget ditt og jeg er nok av de som virkelig er opptatt av menneskerettigheter... Kanskje på tide å endre norsk lov her? Problemet er at Norge ikke kan la et menneske bli og sende ut en annen i tilsvarende situasjon - bare på bakgrunn av mediedekning, utseende, personens ressurser etc. Det er mange i samme situasjon som MA som har blitt sendt hjem til langt verre land enn dette.... og ingen skriker opp om dem..

Gjest Nord og ned.

Ja, foreldrene burde selvsagt vært pælmet ut samtidig, men de hadde gjemt seg i en kjeller og overlot sin egen datter i stikken, og der blir de forhåpentligvis sittende ei stund til.

Uansett neppe det verste denne mafiabossen har gjørt, men det sier litt om mennesketypen.

Jeg tror Salmanovasaken ville løst seg i stillhet hadde det ikke vært for den nesten ubegripelige frekkheten det er å utgi bok, hvor hun kaster bøttevis med dritt og møkk rett i ansiktet på det land, det folk og de myndigheter som i åresvis har gitt hun og hennes mafiafar husly, mat og trygghet, samt høgskoleutdanning.

Gjest forferdelig holdning til menneskeliv

Ser helt klart poenget ditt og jeg er nok av de som virkelig er opptatt av menneskerettigheter... Kanskje på tide å endre norsk lov her? Problemet er at Norge ikke kan la et menneske bli og sende ut en annen i tilsvarende situasjon - bare på bakgrunn av mediedekning, utseende, personens ressurser etc. Det er mange i samme situasjon som MA som har blitt sendt hjem til langt verre land enn dette.... og ingen skriker opp om dem..

Nei, det er jeg enig i. Men Det er jo medidekningen du er sint på da, ikke jenta.

Og er det ikke bra at noen får mediadekning slik at det blir mer bevissthet rundt temaet?

Syns ofte diskusjonene her inne er preget av uvitenhet og personlig synsing. Synsing som ikke er basert på at personen har lest seg opp på en sak, kun på overskirfter og enighet med siste taler.

Her må man nesten kommentere:

Det er jo ingen jeg har sett som forfekter at man skal bryte norsk lov fordi Maria Amalie er søt og smart.Eller noen som har sagt man skal bryte norsk lov i det hele tatt. Det er jo stråmannsargumentasjon å påstå noe slikt. Selvsagt skal man ikke bryte norsk lov.

Samtlige jeg har sett har selvsagt ment at man enten skal endre norsk lov, eller skal tolke den eksisterende loven på en slik måte at hun, og andre i hennes situasjon, skal få bli.

I øyeblikket fungerer tydeligvis lovverket slik at til og med ressursssterke/utdannede mennesker blir sendt ut (i tillegg til de som ikke har universitetsgrad). Og det er dyrt for Norge, og fælt for dem det gjelder.

Ja, foreldrene burde selvsagt vært pælmet ut samtidig, men de hadde gjemt seg i en kjeller og overlot sin egen datter i stikken, og der blir de forhåpentligvis sittende ei stund til.

Uansett neppe det verste denne mafiabossen har gjørt, men det sier litt om mennesketypen.

Jeg tror Salmanovasaken ville løst seg i stillhet hadde det ikke vært for den nesten ubegripelige frekkheten det er å utgi bok, hvor hun kaster bøttevis med dritt og møkk rett i ansiktet på det land, det folk og de myndigheter som i åresvis har gitt hun og hennes mafiafar husly, mat og trygghet, samt høgskoleutdanning.

''Jeg tror Salmanovasaken ville løst seg i stillhet hadde det ikke vært for den nesten ubegripelige frekkheten det er å utgi bok, hvor hun kaster bøttevis med dritt og møkk rett i ansiktet på det land, det folk og de myndigheter som i åresvis har gitt hun og hennes mafiafar husly, mat og trygghet, samt høgskoleutdanning.''

Jøss. Jeg har lest boka, og kan ikke akkurat si jeg kjenner igjen din beskrivelsen av innholdet.

Gjest Nord og ned.

Siste nå er at vi visstok bør si unnskyld også! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10092328

Ja, unnskyld for at landet har gitt deg og dine opphold, beskyttelse, tak over hodet, og univeristetsutdannelse.

Neste gang grunnløse asylsøkere kommer fra Russland er det forhåpentligvis på hue og ræva ut lenge før det går så langt...

Så igjen, unnskyld.

Annonse

Nei, det er jeg enig i. Men Det er jo medidekningen du er sint på da, ikke jenta.

Og er det ikke bra at noen får mediadekning slik at det blir mer bevissthet rundt temaet?

Syns ofte diskusjonene her inne er preget av uvitenhet og personlig synsing. Synsing som ikke er basert på at personen har lest seg opp på en sak, kun på overskirfter og enighet med siste taler.

Jeg er ikke sint på noen jeg ;)

Blir bare litt oppgitt over endel venner som helst ville stengt grensene for alle innvandrere, men som gråter for MA.... Tror det er mer fornuftig å jobbe for å endre reglene enn å la det bli tilfeldig hvem som skal få bli eller ikke. Personlig synes jeg hun skulle få bli, men det ville blitt urettferdig overfor alle de andre som ikke var så ressurssterke som henne og som derfor måtte ut..

• 2 år senere...
AnonymBruker

''Men var det egentlig noe poeng å først sende henne ut av landet?''

Nei, selvsagt ikke. Det har kostet staten titusenvis i tapt skatt, ettersom Marie Amelie har jobbtilbud og ville vært i full jobb, og betalt skatt.

Det er en slags "sykdom" i et samfunn når mennesker i utgangspunktet blir sett på som et problem, i stedet for som en ressurs.

Regler er til for å følges.

Anonymous poster hash: 03260...750

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...