Gå til innhold

Når kommer flåtten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

7

• ShitDiddelyDo

4

• Angustia

4

• morsan

2

ShitDiddelyDo

Jeg "fanga" en gigaflått på en av kattene isted...

'' Jeg "fanga" en gigaflått på en av kattene isted...''

Ring VG og Dagbladet. De elsker å skrive skrekkhistorier om Flått.

KJEMPEFLÅTT KAN ØDELEGGE PÅSKEIDYLLEN FOR TITUSENER AV SOLHUNGRIGE NORDMENN: KVINNE DRO BORT KJEMPEFLÅTT FRA KATTEN. - JEG TRODDE DET VAR EN HUMLE, UTTALTE DEN DØVE KVINNEN SOM TOK LIVET AV BEISTET MED ET BALLTRE. Les den utrolige historien på side 12, 13, 14, 15, 16, og leder på side 2.

candyqueen_83

KJEMPEFLÅTT KAN ØDELEGGE PÅSKEIDYLLEN FOR TITUSENER AV SOLHUNGRIGE NORDMENN: KVINNE DRO BORT KJEMPEFLÅTT FRA KATTEN. - JEG TRODDE DET VAR EN HUMLE, UTTALTE DEN DØVE KVINNEN SOM TOK LIVET AV BEISTET MED ET BALLTRE. Les den utrolige historien på side 12, 13, 14, 15, 16, og leder på side 2.

Hahaha! :o)

I fjor eller året før kunne Dagbladet skilte med følgende førsteside - i skumle, store bokstaver.

SKREKKSOMMER: FLÅTT, HUGGORM, VEPS OG MORDERSNEGLER.

Jeg er spesielt skeptisk til disse mordersneglene. Livsfarlige kryp.

''Jeg er spesielt skeptisk til disse mordersneglene. Livsfarlige kryp''

*Fnis*! Ja, det var så vidt vi kom ut av sommeren med livet i behold, det neste er vel at de starter mafiavirksomhet. Dessuten tviler jeg på at de har lovlig opphold i Norge....

Annonse

Jeg tok årets første flått (liten) på vår pus for en time siden. Vi bor i Oslo.

''Jeg tok årets første flått (liten) på vår pus for en time siden. Vi bor i Oslo.''

Her kommer antakelig sesongens dummeste spørsmål, men hvordan oppdager man flått på katt? Kjemmer du den eller sjekker pelsen nøye? Viser de ubehag?

Vi fikk en kattunge i fjor sommer, ikke langhåra, men jeg har faktisk ikke tenkt på å sjekke dette....

candyqueen_83

''Jeg tok årets første flått (liten) på vår pus for en time siden. Vi bor i Oslo.''

Her kommer antakelig sesongens dummeste spørsmål, men hvordan oppdager man flått på katt? Kjemmer du den eller sjekker pelsen nøye? Viser de ubehag?

Vi fikk en kattunge i fjor sommer, ikke langhåra, men jeg har faktisk ikke tenkt på å sjekke dette....

Du bør gå over katten hver dag nå i sesongen.

Jeg vet ikke helt med katter, men flått kan hvertfall gi ganske alvorlige plager hos hunder og mennesker. Flåtten bør fjernes så raskt som mulig.

Flåtte sitter i pelsen og suger blod til den blir "mett" og faller av. :o) Om du finner den på katten er det som en svart eller mørkerød liten "ert".

Du bør gå over katten hver dag nå i sesongen.

Jeg vet ikke helt med katter, men flått kan hvertfall gi ganske alvorlige plager hos hunder og mennesker. Flåtten bør fjernes så raskt som mulig.

Takk for svar!

Har nok vært litt sløv der, ja. Har bare opplevd flåttbitt en gang til tross for at vi bor på Østlandet, og vi reiser mye. Den ene gangen fikk eldstedattera mi flått over øret, og det blei jo ubehagelig etter hvert (aner ikke hvor lenge ho hadde hatt den, men flåtten var blitt ganske synlig og blodig) slik at jeg oppdaga det.

Urk, skal skjerpe meg :-/

Flåtte sitter i pelsen og suger blod til den blir "mett" og faller av. :o) Om du finner den på katten er det som en svart eller mørkerød liten "ert".

''Flåtte sitter i pelsen og suger blod til den blir "mett" og faller av. :o)''

Tenker du at de normalt faller av av seg sjøl? Den gangen dattera mi fikk flått over øret fikk jeg beskjed om å "skru" den ut og ta på sprit. Jeg hadde bare portvin og pyrisept og brukte det, men det gikk fint.

Jaja, kan jo google litt, men føler at kloke DOL'ere er vel så nyttige ;)

Tenker du at de normalt faller av av seg sjøl? Den gangen dattera mi fikk flått over øret fikk jeg beskjed om å "skru" den ut og ta på sprit. Jeg hadde bare portvin og pyrisept og brukte det, men det gikk fint.

De faller av til slutt, men det er en fordel å få dem av igjen så fort som mulig med tanke på smittefare.

HAHAHA:)))))) Togli gjør seg som macho, døv kjendis :P

Annonse

candyqueen_83

De faller av om de blir sittende lenge, men da er det mye større fare for sykdom. )

ShitDiddelyDo

Guri.... der sa du det!!! Ringer VG imorgen den dag!! *leter fram min korteste og mest tettsittende kjole* :P

Du må også lete fram noe som kan se ut som en flått, en balltrelignende sak egnet til grov vold, og posere slik foran monsteret. :)

http://1.bp.blogspot.com/-Mf6aDSCLTkk/TaY0lyf0flI/AAAAAAAAAZM/NnYn3JxL9kU/s1600/immortal-wallpaper06.jpg

Du må også lete fram noe som kan se ut som en flått, en balltrelignende sak egnet til grov vold, og posere slik foran monsteret. :)

http://1.bp.blogspot.com/-Mf6aDSCLTkk/TaY0lyf0flI/AAAAAAAAAZM/NnYn3JxL9kU/s1600/immortal-wallpaper06.jpg

Takk for tipset!!!

Gjest Elextra

Knegg, kunne godt vært sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...