Gå til innhold

Flott! Da kan vi også få barn!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Kim78

9

• frosken

7

• tzatziki1365380058

7

Bare lurer..... Hvilke grunner kan det være for at man ikke kan få adoptere her i Norge (annet enn at man ikke er egnet som foreldre selvsagt..). Jeg vet at døve kun får adoptere døve barn, men sånn ellers?

Det går mye på helse. Har man eller har man hatt psykiske plager kan det bli vanskelig. Er man ufør er de ekstra strenge, selvom jeg kjenner noen som har fått adoptere selvom de er ufør. Da kommer det mye an på hva som er grunnen til uføre. Har man hatt kreft, må man ha vært erklært frisk i et vist antall år først.

Veldig ofte går avslaga på sykdom. Man skal ha god helse både fysisk og psykisk, og man skal kunne tro at adoptivforeldrene kan ta seg av barnet i 15-20 år fram i tid.

Alder har også vært mye i media om dagen. Har man passert 45 år, synker sjansene mye for at man blir godkjent. Tar det f.eks fire år før man får barn, er man tross alt godt oppi 60 åra når man har tenåringer i huset.

Også skal økonomien være vanlig.

Tja, som sagt det er mye som kan spille inn. Og hvis flere av punktene taler mot en, blir det vanskeligere å få godkjenning. Men det skal også sies at minst 90% av alle søkere blir godkjent.

Man skal heller ikke her glemme, at det skal være fokus på barnet, og om det er til barnets beste. De barna som blir frigitt for adopsjon, har allerede mistet omsorgspersoner, og da er det ekstra viktig at de nye foreldrene er stabile voksne.

Det går mye på helse. Har man eller har man hatt psykiske plager kan det bli vanskelig. Er man ufør er de ekstra strenge, selvom jeg kjenner noen som har fått adoptere selvom de er ufør. Da kommer det mye an på hva som er grunnen til uføre. Har man hatt kreft, må man ha vært erklært frisk i et vist antall år først.

Veldig ofte går avslaga på sykdom. Man skal ha god helse både fysisk og psykisk, og man skal kunne tro at adoptivforeldrene kan ta seg av barnet i 15-20 år fram i tid.

Alder har også vært mye i media om dagen. Har man passert 45 år, synker sjansene mye for at man blir godkjent. Tar det f.eks fire år før man får barn, er man tross alt godt oppi 60 åra når man har tenåringer i huset.

Også skal økonomien være vanlig.

Tja, som sagt det er mye som kan spille inn. Og hvis flere av punktene taler mot en, blir det vanskeligere å få godkjenning. Men det skal også sies at minst 90% av alle søkere blir godkjent.

Man skal heller ikke her glemme, at det skal være fokus på barnet, og om det er til barnets beste. De barna som blir frigitt for adopsjon, har allerede mistet omsorgspersoner, og da er det ekstra viktig at de nye foreldrene er stabile voksne.

Tusen takk for utfyllende svar:) Lærte mye av det:)

Bare lurer..... Hvilke grunner kan det være for at man ikke kan få adoptere her i Norge (annet enn at man ikke er egnet som foreldre selvsagt..). Jeg vet at døve kun får adoptere døve barn, men sånn ellers?

Det må vel være hvis begge foreldrene er døve eller? Hva hvis en av ektefellene ikke er døv?

Annonse

Det må vel være hvis begge foreldrene er døve eller? Hva hvis en av ektefellene ikke er døv?

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på..... Kjenner bare et ektepar som er døv/hørende som har adoptert barn, men tror muligens de valgte døvt barn ut fra eget ønske.

Jeg lurer også litt på om jeg hadde kunnet velge om jeg sto i den situasjonen....fordi jeg nok fungerer mer som tunghørt..og hva med de foreldrene som er døve og som ikke kan tegnspråk?...hm..fikk litt å gruble på nå ;)

Gjest ulike kriterier

I tillegg til det som Ghogho sier under, så er det slik at ulike giverland har ulike kriterier til de foreldrene som skal adoptere. Man blir jo først godkjent i Norge, og siden må det aktuelle landet man skal adoptere fra, godkjenne en. Dette vet adopsjonsforeningene alt om, når de gir råd om hvilket land man bør velge.

Kina feks har etterhvert fått veldig strenge grenser både i forhold til helse, økonomi, antall skilsmisser man har bak seg osv. Men de godtar høyere alder enn Norge. Andre land krever at foreldrene er maks 40 år. Noen land krever at foreldrene skal være kristne, andre bryr seg ikke om det. Noen land godtar kun adoptivsøkere som ikke har egenfødte barn, for andre spiller det ingen rolle. Noen få land godtar enslige søkere, andre ikke.

Og så videre....

Jeg får heller ikke adoptere barn, togli og folk som har hatt kreft får ikke adoptere. Norge har et veldig strengt regelverk i forhold til andre land og så skylder de på giverlandene.

Så vi får være glade for at vi har kunne laget dem sjøl. Vi er heller ikke kandidater til prøverørsbehandling, da må vi til utlandet.

Gjest juuuhuuu! feire feire

Man kan være for gammel. Det er nok at den ene er for gammel.

Jeg får heller ikke adoptere barn, togli og folk som har hatt kreft får ikke adoptere. Norge har et veldig strengt regelverk i forhold til andre land og så skylder de på giverlandene.

Så vi får være glade for at vi har kunne laget dem sjøl. Vi er heller ikke kandidater til prøverørsbehandling, da må vi til utlandet.

Jøss..... døve får iallefall prøverørsbehandling. I motsatt fall hadde jeg blitt eitrende forbanna!! Ryggmargsskadede er tydeligvis ikke gode nok for å bli foreldre :/

Annonse

Jøss..... døve får iallefall prøverørsbehandling. I motsatt fall hadde jeg blitt eitrende forbanna!! Ryggmargsskadede er tydeligvis ikke gode nok for å bli foreldre :/

Vi fikk gjort det i Sverige, der er det lov.

Det verste er at de fleste menn med ryggmargsskader ikke har levende sæd og de må dra til utlandet for å hente ut sæd. Det er lov her, men de gjør det bare ikke. Så de er tvunget til å gjøre det privat i utlandet. Vi damer er heldigere, vi kan få så mange vi vil hvis alt annet er normalt. Men helt godtatt er det ikke og at jeg har hele tre tror jeg mange har vanskelig for å svelge.

Du har jo tre sjøl, jeg tror du aner hva jeg mener :o)

Vi fikk gjort det i Sverige, der er det lov.

Det verste er at de fleste menn med ryggmargsskader ikke har levende sæd og de må dra til utlandet for å hente ut sæd. Det er lov her, men de gjør det bare ikke. Så de er tvunget til å gjøre det privat i utlandet. Vi damer er heldigere, vi kan få så mange vi vil hvis alt annet er normalt. Men helt godtatt er det ikke og at jeg har hele tre tror jeg mange har vanskelig for å svelge.

Du har jo tre sjøl, jeg tror du aner hva jeg mener :o)

Jeg blir bare helt matt over hvor dårlig de med ryggmargsskader blir behandla!!

Jeg blir bare helt matt over hvor dårlig de med ryggmargsskader blir behandla!!

Og vi blir ofte behandlet bedre enn andre med fysiske bevegelsesnedsettelser fordi det ofte er ressurssterke folk. Tenk på de med CP f.eks, de blir behandlet dårlig. Men jeg mener de med MS blir behandlet bedre enn oss fordi de har en sterkere organisasjon, de er omtrent samme antall som folk med ryggmargsskader og alle vet hva MS er

tzatziki1365380058

Det er er da tøys. Norge har et strengt regelverk, ja, men i mange tilfeller så er det enda strengere regler satt fra giverlandenes side. Og det gjelder ikke bare helsespørsmål,. men i forhold til livssyn, ekteskap, inntekt, arbeidslivsstatus osv.

For øvrig skulle det bare mangle om ikke kravene var strenge. Det er tross alt barn med broget bakgrunn man får ansvar for. Ikke helt det samme som å føde dem på Ullevål.

Gjest segunda

Jeg ville ikke få adoptere barn som enslig dame i femtiårene selvom jeg har god helse og god økonomisk situasjon. Ikke har jeg særlig ønske om det heller.

Det er er da tøys. Norge har et strengt regelverk, ja, men i mange tilfeller så er det enda strengere regler satt fra giverlandenes side. Og det gjelder ikke bare helsespørsmål,. men i forhold til livssyn, ekteskap, inntekt, arbeidslivsstatus osv.

For øvrig skulle det bare mangle om ikke kravene var strenge. Det er tross alt barn med broget bakgrunn man får ansvar for. Ikke helt det samme som å føde dem på Ullevål.

Det er tull det du skriver. Funksjonshemmede amerikanere får adoptere hele tida og de har lover som regulerer diskriminering av funksjonshemmede og det hadde rett og slett vært brudd på loven der borte. Og nå har vi omtrent samme loven her og en dag er det noen som anmelder adopsjonsforeningene for diskriminering og den saken vil de antagelig vinne hvis man skal følge norske lover.

Tror du virkelig at togli og jeg er mindre egnet til å være foreldre enn andre? Jeg har noen begrensninger samtidig så har jeg endel ting hvor jeg ligger foran. Nå har jeg tre så jeg skal ikke engang diskutere det, men det er ikke riktig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...