Gå til innhold

Hva synes dere om forretten min?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Rå salma laks,

2 vårløk i skiver,

1 neve koriander,

2-3 ss sesamfrø,

3 ss søt soyasaus,

3 ss salt soyasaus,

Saften fra 1 lime

Skjærer laksen i tynne skiver og har den i en bolle sammen med vårløk, hakket koriander og sesamfrø. Heller så over soya og limejuice, og blander godt.

(http://hobbykokken.wordpress.com/2009/10/27/gjesteblogg-5-hanne-stensvold-super-salma/)

Jeg legger så et bed med rucola på hver tallerken, og legger laksen oppå, mulig sammen med sånn toast kjeks, og kanskje en dash rømme? Eller skal jeg droppe de to siste tingene?

Videoannonse
Annonse
nitty-gritty
Skrevet

Kjeksen kan du godt ha med, men rømmen burde være overflødig da laksen allerede har soya og limejuice.

Høres veldig godt ut :)

Skrevet

Ville tatt med det siste også...og av en eller annen grunn får jeg det for meg at ei jordbær på toppen hadde sett rått ut :)

Skrevet

Hvor bor du? Sikler nesten her jeg sitter. :)

Ingen skal si at du ikke legger sjela di i dette måltidet hvertfall!

Mary Poppins
Skrevet

Hvor bor du? Sikler nesten her jeg sitter. :)

Ingen skal si at du ikke legger sjela di i dette måltidet hvertfall!

Så hyggelig at du synes det:-)

Jeg lager ytterst sjeldent mat men nå hadde jeg lyst til å prøve å lage noe som kanskje en sjeldent gang kan imponere:-) For tro meg.. det er ingen som forventer annet enn take-away imorgen siden det er jeg som skal stå for matlagingen ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Å fy det hørtes syykt godt ut :DD

:-))

Mary Poppins
Skrevet

Ville tatt med det siste også...og av en eller annen grunn får jeg det for meg at ei jordbær på toppen hadde sett rått ut :)

Hehe jordbær? Hmm den må jeg tenke litt på ;)

Mary Poppins
Skrevet

Kjeksen kan du godt ha med, men rømmen burde være overflødig da laksen allerede har soya og limejuice.

Høres veldig godt ut :)

Så bra! Takk :-))

nitty-gritty
Skrevet

Jeg lager ytterst sjeldent mat men nå hadde jeg lyst til å prøve å lage noe som kanskje en sjeldent gang kan imponere:-) For tro meg.. det er ingen som forventer annet enn take-away imorgen siden det er jeg som skal stå for matlagingen ;-)

Det står respekt av å utfordre seg selv :)

Skrevet

Mmmm, høres aldeles nydelig ut! Ville kanskje servert rømme i en skål ved siden av slik at de som vil ha, kan ta det på sjøl siden det allerede er mye god smak i retten.

Hovedretten virker også absolutt fabelaktig, *sikler*

Lykke til og kos dere masse :-)

black wealch
Skrevet

Høres kjempegodt ut! Nam!

Ville hatt en skive syltet ingefær til (som til sushi).

Gjest Jacoba
Skrevet

Jeg elsker både sushi og koriander, så det er hørtes alledeles nydelig ut! Tar meg den frihet å kopiere den oppskriften der ;o))

Skrevet

Den er sikkert ganske god - og ganske fjasete.

Skrevet

Høres ut som en super forrett for alle som spiser rå fisk. For oss andre, så ville den vært vakker å se på ;-)

Skrevet

Høres grei ut den, men for folk som meg, som er søkke lei av rå fisk, ville den ikke blitt terningksat 6.

Skrevet

Da blir det ekstra overraskende for gjestene, og moro for deg å se reaksjonene. :)

Kos dere! :)

Mary Poppins
Skrevet

Høres grei ut den, men for folk som meg, som er søkke lei av rå fisk, ville den ikke blitt terningksat 6.

Hehe typisk deg svar. Godt du ikke skal på middag til meg;)

Skrevet

Hehe typisk deg svar. Godt du ikke skal på middag til meg;)

Det er nok like greit. Jeg hadde nok ikke passet helt inn, men du skal vite at jeg hadde spist, gitt kokken ros og vært høflig. Jeg har pokerfjes og god oppdragelse;)

Mary Poppins
Skrevet

Det er nok like greit. Jeg hadde nok ikke passet helt inn, men du skal vite at jeg hadde spist, gitt kokken ros og vært høflig. Jeg har pokerfjes og god oppdragelse;)

Godt å høre ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...