Gå til innhold

Hva synes dere om forretten min?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Rå salma laks,

2 vårløk i skiver,

1 neve koriander,

2-3 ss sesamfrø,

3 ss søt soyasaus,

3 ss salt soyasaus,

Saften fra 1 lime

Skjærer laksen i tynne skiver og har den i en bolle sammen med vårløk, hakket koriander og sesamfrø. Heller så over soya og limejuice, og blander godt.

(http://hobbykokken.wordpress.com/2009/10/27/gjesteblogg-5-hanne-stensvold-super-salma/)

Jeg legger så et bed med rucola på hver tallerken, og legger laksen oppå, mulig sammen med sånn toast kjeks, og kanskje en dash rømme? Eller skal jeg droppe de to siste tingene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363515-hva-synes-dere-om-forretten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mary Poppins

Hvor bor du? Sikler nesten her jeg sitter. :)

Ingen skal si at du ikke legger sjela di i dette måltidet hvertfall!

Så hyggelig at du synes det:-)

Jeg lager ytterst sjeldent mat men nå hadde jeg lyst til å prøve å lage noe som kanskje en sjeldent gang kan imponere:-) For tro meg.. det er ingen som forventer annet enn take-away imorgen siden det er jeg som skal stå for matlagingen ;-)

Annonse

nitty-gritty

Jeg lager ytterst sjeldent mat men nå hadde jeg lyst til å prøve å lage noe som kanskje en sjeldent gang kan imponere:-) For tro meg.. det er ingen som forventer annet enn take-away imorgen siden det er jeg som skal stå for matlagingen ;-)

Det står respekt av å utfordre seg selv :)

Mmmm, høres aldeles nydelig ut! Ville kanskje servert rømme i en skål ved siden av slik at de som vil ha, kan ta det på sjøl siden det allerede er mye god smak i retten.

Hovedretten virker også absolutt fabelaktig, *sikler*

Lykke til og kos dere masse :-)

Annonse

Da blir det ekstra overraskende for gjestene, og moro for deg å se reaksjonene. :)

Kos dere! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...