Gå til innhold

hvor mye kan en datakyndig person vite om meg?

Anbefalte innlegg

Gjest digital noia

For noen år siden jobbet jeg som assistent for en funksjonshemmet mann som ble veldig fiksert på meg. Jeg opplevde å få ukjente mailer om ditt og datt som jeg sterkt mistenkte at han sto bak. jeg ble også konfronter med noe jeg hadde skrevet på en nettside. Jeg hadde ikke fortalt at jeg var på den siden (noe han forøvrig ikke hadde noe med). Dette var en veldig datakyndig mann som også jobbet med datating.

Resultatet er at jeg føler meg veldig paranoid når jeg er på nettet. Får håpe han ikke er på Dol også.

Hvordan fant han frem til den nettsiden? Søkte han på epostadressen min eller kan han finne ut IP-adressen min?

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Folk legger igjen spor overalt, og de sporene kan være ørsmå men viktige. Det er skremmende hvor mange detaljer folk legger ut om på ulike nettsteder, det skal ikke mye til for å spore opp personer. Hvor anonym du er er det du som bestemmer. Sørg for at du låser og skjuler alt du har av hjemmesider og fb og lag deg en helt anonym mailadresse. Meld også fra om vedkommende.

Gjest digital noia

Det er jo lett å google folk da, han kan ha funnet nicket ditt tilfeldig. E-postadresser er ikke vanskelig å finne, de kan søkes på

jeg skrev under et annet nick, så da måtte han ha googlet på epostadressen min.

Hvem kan finne ut IP-adressene til folk?

Annonse

Gjest fandenoghansoldemor

jeg skrev under et annet nick, så da måtte han ha googlet på epostadressen min.

Hvem kan finne ut IP-adressene til folk?

''Hvem kan finne ut IP-adressene til folk?''

Den logges på alle nettsteder du besøker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...