Gå til innhold

Ville dere betalt 6900 for hybel med tjener?

Anbefalte innlegg

''Det tror jeg absolutt, og mange får nok et slag i trynet når de går inn i boligmarkedet. Jeg anbefaler dette fordi alt er inkludert. Om jeg måtte forholde meg til strømregning, tv-regning, husleie og alt mulig .. Jeg tror det ville blitt for mye for meg.''

Herregud, for en latterlig fjolle.

Tja, jeg hadde i min tid på Kringsjå alt dette inkludert - jeg betalte husleia på en snau tusenlapp (he he...) og da var det inkludert strøm, vann, telefon (men kunne bare ringe lokalt i det som alle vi dinosaurer husker som 02-området), tv-avgift. Og møbler, men selve tv'en måtte vi holde selv.

Det var jo veldig praktisk og enkelt som ung student å bare i hovedsak å ha én regning å forholde seg til. Jeg lærte da tidsnok å holde orden på alle de andre regningene også.

Fortsetter under...

Tja, jeg hadde i min tid på Kringsjå alt dette inkludert - jeg betalte husleia på en snau tusenlapp (he he...) og da var det inkludert strøm, vann, telefon (men kunne bare ringe lokalt i det som alle vi dinosaurer husker som 02-området), tv-avgift. Og møbler, men selve tv'en måtte vi holde selv.

Det var jo veldig praktisk og enkelt som ung student å bare i hovedsak å ha én regning å forholde seg til. Jeg lærte da tidsnok å holde orden på alle de andre regningene også.

Jeg bodde på Katarinahjemmet på Majorstua fra jeg var 16-17. Skikkelig "eksotisk" å menge seg med nonner hver eneste dag ;)

Vi betalte 3000 pr mnd for å bo der tror jeg.. Alle hadde egen hybel med veranda, felles toalett og dusj (aldri kø merkelig nok..). Vi kom til dekket bord til alle måltider og fikk aldri regninger i posten. Dette var på slutten av -80-tallet:) Eneste minuset var at vi ikke fikk ha hankjønn med opp på rommet (pappa fikk såvidt lov selv om de nok helst hadde DNA-testa ham :P) - men på kjellerstua hadde vi stadig vekk guttebesøk! Det var tider du :))

Jeg bodde på Katarinahjemmet på Majorstua fra jeg var 16-17. Skikkelig "eksotisk" å menge seg med nonner hver eneste dag ;)

Vi betalte 3000 pr mnd for å bo der tror jeg.. Alle hadde egen hybel med veranda, felles toalett og dusj (aldri kø merkelig nok..). Vi kom til dekket bord til alle måltider og fikk aldri regninger i posten. Dette var på slutten av -80-tallet:) Eneste minuset var at vi ikke fikk ha hankjønn med opp på rommet (pappa fikk såvidt lov selv om de nok helst hadde DNA-testa ham :P) - men på kjellerstua hadde vi stadig vekk guttebesøk! Det var tider du :))

*he he*

Var nok litt mer liberalt på Kringsjå, ja :-)

''Fredrik har i løpet av året skiftet lyspærer for Ine''

Jeg syntes hybelvertinnen min var en dust som måtte ha hjelp av _meg_ for å skifte lyspærer. Hun var ingen gammel, hjelpeløs dame, hun fylte 40 mens jeg bodde der.

Men jeg er en dinosaur fra en fjern fortid.

Det høres dyrt ut, og jeg hadde neppe giddet å betale ekstra for concierge.

Men 15 kvm høres jo ikke så lite ut. Jeg bodde deler av studietiden på Kringsjå, med 10 kvm hybel og delte bad med en annen og kjøkken med seks andre. Det gikk helt fint - fikk overhodet ikke klaus.

Jeg har også bodd slik. Men her er allt innen de femten kvadratmeterene. Blir det ikke veldig trangt når allt skal inn på 15?

Annonse

Jeg bodde et helt år på 9 kvm. Så ikke klag!

Hadde du både kjøkken og bad inkludert på de 9 kvadratmeterene?

Jeg bodde også på 12 kvadrat på studentby for en del år siden. Men da delte jeg kjøkken og bad med en annen person.

Vet du hvor stor leilighetene er, og om de deler bad og kjøkken?

http://katarinahjemmet.katolsk.no/ny/?q=/studenthjem

Vet du hvor stor leilighetene er, og om de deler bad og kjøkken?

http://katarinahjemmet.katolsk.no/ny/?q=/studenthjem

Oi, det var et artig gjensyn :))

Jeg innbiller meg at hyblene var ca 12 kvm? Bildet til venstre viser en hybel. Det var plass til ei enkeltseng, et skrivebord, et lite bord og en stol, et klesskap og vi hadde også en vask og et speil på rommet og hver vår lille veranda. Kan ikke huske at vi hadde egne kokemuligheter da vi fikk alle måltider i spisesalen der... Der var også ei tv-stue med plass til mange, og peisestue i kjelleren. Husker jeg trivdes der siden jeg bodde sammen med tre venninner (hybler ved siden av hverandre), og ble kjent med ei anna jente på vår alder. De fleste beboerne var eldre enn oss (vi var fra 16-18).

Gjest ikke bortskjemt

Hadde du både kjøkken og bad inkludert på de 9 kvadratmeterene?

Jeg bodde også på 12 kvadrat på studentby for en del år siden. Men da delte jeg kjøkken og bad med en annen person.

nei, bad og kjøkken for seg.

vasket alle klærne for hånd i bøtter gjorde jeg også :-)

Oi, det var et artig gjensyn :))

Jeg innbiller meg at hyblene var ca 12 kvm? Bildet til venstre viser en hybel. Det var plass til ei enkeltseng, et skrivebord, et lite bord og en stol, et klesskap og vi hadde også en vask og et speil på rommet og hver vår lille veranda. Kan ikke huske at vi hadde egne kokemuligheter da vi fikk alle måltider i spisesalen der... Der var også ei tv-stue med plass til mange, og peisestue i kjelleren. Husker jeg trivdes der siden jeg bodde sammen med tre venninner (hybler ved siden av hverandre), og ble kjent med ei anna jente på vår alder. De fleste beboerne var eldre enn oss (vi var fra 16-18).

Men hva tror du er grunnen til at en må betale over 5000 for å bo der? 12 kvadratmeter får en også på Kringsjå til 3000

nei, bad og kjøkken for seg.

vasket alle klærne for hånd i bøtter gjorde jeg også :-)

Så tenk deg hvordan det er å ha do og kjøkken inkludert i de kvadratmeterene! Når jeg så etter et nytt sted å bo så var det mange små løsninger. Leiligheter på 10 kvadrat, med alt inkludert er visst ikke uvanlig;)

Annonse

Men hva tror du er grunnen til at en må betale over 5000 for å bo der? 12 kvadratmeter får en også på Kringsjå til 3000

Du får jo alle måltider der! På Kringsjå må du kjøpe maten selv og det blir fort 4000 kroner bare i mat pr mnd...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...