Gå til innhold

Elveblest av "gåsunger"?

Anbefalte innlegg

Dette er skikkelig pinlig, men det stemmer vel at det er bjørkegreiner som har "gåsunger"? *rødmer på forhånd, sånn for sikkerhets skyld*

Jeg henta inn gåsungekvister (evt bjørkekvister :P) på fredag... Samme ettermiddag fikk eldstejenta elveblestlignende utslett i ansiktet og på armene. Hun har ingen kjente allergier.

Elveblesten har kommet og gått hele helga og hun har fått Zyrtec som har funka bra. Nå er hun hos pappaen sin som ikke har slik påskepynt i huset og har ikke hatt elveblest idag. Hun sykla til skolegården isted og der sto det slike kvister utenfor skolen... plutselig var hun full av elveblest på de stedene av kroppen som var ute i "friluft" (ansikt, hender, hals..).

Kan det være reaksjon på gåsungene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363591-elveblest-av-g%C3%A5sunger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jepp, så det nå :P

Og så måtte jeg sjekke en gang til....og ser at det ikke er gåsunger på greinene mine, men grønne blader *host* Så er nok bjørkegreiner jeg har stående inne...

Ser bladene ut som på bildet? http://pharm1.pharmazie.uni-greifswald.de/systematik/7_bilder/coolpix/03060731.jpg

Selje har ikke tannete blader.

Annonse

Ja, da er hun sikkert allergisk mot bjørk. Det er ganske vanlig.

Ja, høres mer riktig ut... Svært mange i slekta mi som sliter med pollenallergi og bjørkeallergi... Hun har aldri reagert på dette før.. tror du det kan være forbigående siden hun kun får elveblest?

Ja, høres mer riktig ut... Svært mange i slekta mi som sliter med pollenallergi og bjørkeallergi... Hun har aldri reagert på dette før.. tror du det kan være forbigående siden hun kun får elveblest?

Vet ikke. Jeg har bare fått det gradvis, aldri hatt elveblestutslett, bare astmatisk og kløe i øyne, munn, og nese. Reagerer bare med utslett på hund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...