Gå til innhold

Ditt beste tips for å få egget ut av skallet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen år siden jeg gjorde det sist. Veslefrøkna mi er blitt for "stor" i egne øyne til sånne ting. Men husker at de to tingene jeg gjorde var først og fremst at eggene var romstemperererte, og deretter at jeg stakk en lang tynn nål inn i egget for å stikke hull på plommen. Da er det lettere å blåse ut.

Noen år siden jeg gjorde det sist. Veslefrøkna mi er blitt for "stor" i egne øyne til sånne ting. Men husker at de to tingene jeg gjorde var først og fremst at eggene var romstemperererte, og deretter at jeg stakk en lang tynn nål inn i egget for å stikke hull på plommen. Da er det lettere å blåse ut.

Romtempererte, ja. Det burde jeg tenkt på. Takk for gode tips!:)

Har brukt pumpe. En fantastisk oppfinnelse. Mye enkelere. Dersom du hadde noe annet langt og tynt kunne du kanskje blåse inn luft og presse ut egget på samme måten som en pumpe. Men ikke så enkelt å finne noe så tynt med hull i...

Fins det pumper, ja....

Etter et snart kvart århundre med småbarn er jeg fortsatt overlykkelig når de søte små kommer med ferdigblåste egg fra barnehage og SFO.

Det glade vanvidd og en tålmodighetsprøve kaller jeg dette prosjektet, tror jeg snart kan begynne å skylde på alderen :-/

Svaret mitt var ikke mye til hjelp, men GOD PÅSKE til dere :-)

Annonse

Egg som er nær utløpsdatoen (eller over, egg holder seg mye lenger) er lettere å blåse ut enn helt ferske egg. Hviten blir tynnere etter hvert.

Det går så mye egg hos oss, så de rekker sjelden å bli gamle. Må planlegge bedre til neste år, forstår jeg. Takker for tipset:)

Fins det pumper, ja....

Etter et snart kvart århundre med småbarn er jeg fortsatt overlykkelig når de søte små kommer med ferdigblåste egg fra barnehage og SFO.

Det glade vanvidd og en tålmodighetsprøve kaller jeg dette prosjektet, tror jeg snart kan begynne å skylde på alderen :-/

Å ja, det finnes pumper. Hvis jeg finner ut hvor de har sånne skal jeg gi deg beskjed. God påske til deg også!:)

Vi hardkoker eggene isteden vi (15-20 min). Da er de lettere å male uten å knuses.

De eggene vi blåser ut, bruker vi alltid pumpe på. Sparer for det første pusten, for det andre kan du da bruke innholdet i mat (blåser du med munn kommer det masse spytt og bassilusker i).

Å ja, det finnes pumper. Hvis jeg finner ut hvor de har sånne skal jeg gi deg beskjed. God påske til deg også!:)

Panduro hobby. Litt sent for årets påske, men da vet du det til neste år!

http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=023036

Fins det pumper, ja....

Panduro hobby. Litt sent for årets påske, men da vet du det til neste år! http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=023036

:)

Annonse

Panduro hobby. Litt sent for årets påske, men da vet du det til neste år! http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=023036

:)

Tusen takk for tipset :-) Og jeg som har slitt med dette gjennom så mange påskeforberedelser, og så var løsningen rett rundt hjørnet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...