Gå til innhold

Jobbe som oppsøkende selger.

Anbefalte innlegg

'' Spørs jo litt hva ShitDiddelyDo la i det å være en kødd også da.''

Jeg er også ganske grei, men jeg noterer navnet deres, søker opp deres private telefonnummer, og ringer dem midt på natta for å få mer informasjon om produktet jeg tidligere på kvelden takket høflig nei til.

copyright: Pondus

Fortsetter under...

Åååh, jeg får flash back til sommeren da jeg var 18 og reiste land og strand rundt for å selge barnebøker. Fy søren det var en utakknemlig jobb...

Vi fikk forresten en husalarm-selger på døra her om dagen. Ingen i nabolaget kjøpte...

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt jobben, gjort en kjempeinnsats ved å være blid og hyggelig, samtidig som jeg hadde intensivert jakten på en annen jobb.

Ønsker deg lykke til. Bare husk å forlate hjemmet til folk i tide.

Eks-mannen og jeg hadde allerede snakket en stund om at vi ønsket oss alarm, da det en kveld ved 19-tiden ringte en selger av slikt på døra. Han var fra et kjent selskap, og vi var lett bytte.

Han tok oss igjennom avtalen, vi signerte og avtalte dato for installasjon. Det hele tok ca. 1 time.

Da trodde jeg at vi var ferdig med saken og så frem til at den - noe i overkant - skravlete selgeren skulle gå.

Men neida. Han hadde meget på hjertet, og da han kl. 22:30 ikke viste tegn til å ville gå sa eks-mannen til selgeren at han nok ville gå til sengs og "da må nok du gå". Da hadde jeg (som er sterkt introvert og vanligvis blir sliten og lei etter 15 minutter konversasjon med ukjente) i fantasien allerede revet alarmkontrakten i mange små biter og stappet dem en for en langt ned i selgerhalsen.. Enda tok det en halvtime til før han sa takk for seg og gikk.

Det var første og siste gang en dørselger slipper innenfor døra her.

Jeg har lite til overs for slike "oppsøkende selgere". Er det virkelig noen som kjøper noe av dem?

Jeg har husalarm, men hadde en alarmselger nylig på døren allikevel. Han hadde galant gått forbi to merker der et annet firmas logo var svært synlig. Så tips fra meg: husk å sjekke at huseieren ikke allerede er kunde hos en konkurrent :)

Annonse

Gjest Elextra

Jeg har lite til overs for slike "oppsøkende selgere". Er det virkelig noen som kjøper noe av dem?

Jeg har husalarm, men hadde en alarmselger nylig på døren allikevel. Han hadde galant gått forbi to merker der et annet firmas logo var svært synlig. Så tips fra meg: husk å sjekke at huseieren ikke allerede er kunde hos en konkurrent :)

''Han hadde galant gått forbi to merker der et annet firmas logo var svært synlig. Så tips fra meg: husk å sjekke at huseieren ikke allerede er kunde hos en konkurrent''

Svært mange lar gamle klistremerker, kanskje fra forrige husier, bli stående, i håp om at tyver skal la seg lure. Kan derfor godt hende også de med slike merker er potensielle kjøpere av boligalarmer. Nå har imidlertid alarmselskapene, antakelig for å unngå free-riders som nevnt over, begynt å sette årstall på klistremerket på døren.

Gjest Modern77

Jeg må si at jeg i prinsippet er i mot oppsøkende salg, både dørsalg og telefonsalg,

men siste det kom en alarmselger på døra - gikk jeg på :D

Men du - vær ærlig. Denne alarmselgeren skrøt sånn av den basisbakken og at den var bra osv...

først da montøren kom fikk vi vite at den var altfor liten for oss, den var ment for leiligheter... så vi måtte betale så og så mye ekstra for å være skikkelig sikret.

Så gå inn for å være en ærlig selger, det lønner seg i lengden.

''Han hadde galant gått forbi to merker der et annet firmas logo var svært synlig. Så tips fra meg: husk å sjekke at huseieren ikke allerede er kunde hos en konkurrent''

Svært mange lar gamle klistremerker, kanskje fra forrige husier, bli stående, i håp om at tyver skal la seg lure. Kan derfor godt hende også de med slike merker er potensielle kjøpere av boligalarmer. Nå har imidlertid alarmselskapene, antakelig for å unngå free-riders som nevnt over, begynt å sette årstall på klistremerket på døren.

''begynt å sette årstall på klistremerket på døren.'' Nettopp. Vi har oblat som gjør det helt klart at vi er betalende kunder hos et vaktselskap :)

Gjest Elextra

''begynt å sette årstall på klistremerket på døren.'' Nettopp. Vi har oblat som gjør det helt klart at vi er betalende kunder hos et vaktselskap :)

''Vi har oblat som gjør det helt klart at vi er betalende kunder hos et vaktselskap''

Har vi også - og dyrt er det.

Gjest Tatjana

Jeg har vært selger selv, maaaaange år siden, og jeg blir egentlig litt lei meg når jeg hører at folk er så ufine mot selgere.

Jeg kan forstå det, og enkelte selgere tar ikke et nei for et nei, men jeg mener man må prøve og behandle dem med respekt, de prøver tross alt bare å gjøre jobben sin. :-)

Jeg er egentlig enig med deg, men jeg hadde besøk av en dørselger her for et par år siden som var skikkelig ufin og sarkastisk mot meg, og da forbeholder jeg meg retten til å være motbydelig tilbake.

Selgere bør jammen meg utvise folkeskikk de også!

Jeg er egentlig enig med deg, men jeg hadde besøk av en dørselger her for et par år siden som var skikkelig ufin og sarkastisk mot meg, og da forbeholder jeg meg retten til å være motbydelig tilbake.

Selgere bør jammen meg utvise folkeskikk de også!

Selvfølgelig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...