Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

''Og det merkelige er at en stor andel av oss i løpet av livet oppfyller begge roller - veksler stabiliteten også, kanskje?''

Kanskje dette er en uoppdaget variant av bipolaritet? ;-) Veklser mellom å være den svigerdatra som fortjener all verdens støtte pga den fæle svigermora, til å være svigermora som har fått svigerdatra fra helvete? ;-)

Åpenbart et tilfelle av spilttet personlighet, dette. Vanskelig å behandle, dessverre. Det beste ville være å bare la dem ta livet av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

''Og det merkelige er at en stor andel av oss i løpet av livet oppfyller begge roller - veksler stabiliteten også, kanskje?''

Kanskje dette er en uoppdaget variant av bipolaritet? ;-) Veklser mellom å være den svigerdatra som fortjener all verdens støtte pga den fæle svigermora, til å være svigermora som har fått svigerdatra fra helvete? ;-)

Jeg ser med nye øyne på det å (eventuelt) bli svigermor - hvilke muligheter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er veldig usikker på om det er svigermødre eller svigerdøtre som er mental ustabile. ''

Og det merkelige er at en stor andel av oss i løpet av livet oppfyller begge roller - veksler stabiliteten også, kanskje?

Haha, bare vent noen år så kommer det historier om gærne svigerdøtre her inne også.

Men i denne saken vil jeg helst ikke uttale meg siden jeg kjenner den ene parten og det var vel ferdigdiskutert før emnet havnet på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Haha, bare vent noen år så kommer det historier om gærne svigerdøtre her inne også.

Men i denne saken vil jeg helst ikke uttale meg siden jeg kjenner den ene parten og det var vel ferdigdiskutert før emnet havnet på dol.

''Haha, bare vent noen år så kommer det historier om gærne svigerdøtre her inne også.''

Gleder meg allerede til min svigerdatter skriver inn - da skal hun få høre min side av saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gla for svar

Åpenbart et tilfelle av spilttet personlighet, dette. Vanskelig å behandle, dessverre. Det beste ville være å bare la dem ta livet av hverandre.

''Åpenbart et tilfelle av spilttet personlighet, dette.''

Hva tenker du her når du skriver "splittet personlighet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Nå er jeg kanskje uenig med en del av dere her. Jeg synes laguna virker egosentrisk i sine beskrivelser og får fort like mye sympati med hennes svigermor som henne. Å begynne med psykiatriske betegnelser i en slik sammenheng er trendy, men arrogant og nedlatende overfor de som sliter psykisk.

Hehe, ok, jeg har problemer med å se hvordan laguna er egoistisk her. Synes tvert imot det ser ut som om hun virkelig har forsøkt, og jeg er ganske imponert over hvor voksent hun ser ut til å ha taklet noe som i hennes, og i de fleste andres, verden, ganske sikkert må fortone seg som det fullstendige galehus.

Jeg for min del hadde kjørt den umodne varianten og invitert all russ i østfold til syttendemaifrokost hos dama, før jeg hadde ropt skilsmisse og løpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe, ok, jeg har problemer med å se hvordan laguna er egoistisk her. Synes tvert imot det ser ut som om hun virkelig har forsøkt, og jeg er ganske imponert over hvor voksent hun ser ut til å ha taklet noe som i hennes, og i de fleste andres, verden, ganske sikkert må fortone seg som det fullstendige galehus.

Jeg for min del hadde kjørt den umodne varianten og invitert all russ i østfold til syttendemaifrokost hos dama, før jeg hadde ropt skilsmisse og løpt.

''Hehe, ok, jeg har problemer med å se hvordan laguna er egoistisk her. Synes tvert imot det ser ut som om hun virkelig har forsøkt, og jeg er ganske imponert over hvor voksent hun ser ut til å ha taklet noe som i hennes, og i de fleste andres, verden, ganske sikkert må fortone seg som det fullstendige galehus.''

Jeg vil ikke si laguna er egoistisk, men overraskes over at du ikke reflekterer over at du kun ser én side av saken, og at andre parten antakelig ville beskrevet det helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Haha, bare vent noen år så kommer det historier om gærne svigerdøtre her inne også.''

Gleder meg allerede til min svigerdatter skriver inn - da skal hun få høre min side av saken!

Jeg kjenner ikke svigerdattera mi for jeg har bare truffet henne en gang og hun var søt og jeg fikk en klem. Og svigersønnen min skal jeg ikke klage på for han virker som en kjernekar selv om han er litt for glad i sofaen og tven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Åpenbart et tilfelle av spilttet personlighet, dette.''

Hva tenker du her når du skriver "splittet personlighet"?

Jeg bare fleiper videre med det morsan sier. Siden det er så populært å strø om seg med diagnoser her i kveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Haha, bare vent noen år så kommer det historier om gærne svigerdøtre her inne også.''

Gleder meg allerede til min svigerdatter skriver inn - da skal hun få høre min side av saken!

''Gleder meg allerede til min svigerdatter skriver inn - da skal hun få høre min side av saken!''

Det er ofte flere sider i en sak, men hvis du ringer foreldrene til svigerdatteren din og klager over hvor håpløs hun er og hvis du nekter mannen din i å være hyggelig mot henne, for du ingen støtte av meg. Du kan til og med risikere at jeg kaller deg psyk ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en familieterapeut

''Det er en uting å dele ut diagnoser til folk. Det har ikke vi noe med å gjøre.''

Vi er ikke leger eller psykologer/psykiatere, så vi gir ikke ut diagnoser uansett, men man har lov å tenke sitt, er det noe bedre å si at folk er gærne da egentlig?

Det finnes jo noen av oss her inne som er fagpersoner. Det å nevne muligheten av en diagnose, kan hjelpe en å forstå en person og lettere finne måter å takle vedkommende på. Men diagnostisering i hytt og pine kan absolutt misbrukes også.

Se for øvrig mitt svar til Laguna lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Gleder meg allerede til min svigerdatter skriver inn - da skal hun få høre min side av saken!''

Det er ofte flere sider i en sak, men hvis du ringer foreldrene til svigerdatteren din og klager over hvor håpløs hun er og hvis du nekter mannen din i å være hyggelig mot henne, for du ingen støtte av meg. Du kan til og med risikere at jeg kaller deg psyk ;o)

''Det er ofte flere sider i en sak, men hvis du ringer foreldrene til svigerdatteren din og klager over hvor håpløs hun er og hvis du nekter mannen din i å være hyggelig mot henne, for du ingen støtte av meg. Du kan til og med risikere at jeg kaller deg psyk''

Ja, kan du være så snill å love og hjelpe meg med å søke bistand, i det minste hos en familieterapeut, på det tidspunkt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mvh svigermor

Huffda... Er det slik du oppfatter meg? Jeg vil jo bare hjelpe dere og være snill. Jeg er ikke så dominerende som du tror.

Jeg håper vi kan finne ut av dette og fortsatt være venner i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Hehe, ok, jeg har problemer med å se hvordan laguna er egoistisk her. Synes tvert imot det ser ut som om hun virkelig har forsøkt, og jeg er ganske imponert over hvor voksent hun ser ut til å ha taklet noe som i hennes, og i de fleste andres, verden, ganske sikkert må fortone seg som det fullstendige galehus.''

Jeg vil ikke si laguna er egoistisk, men overraskes over at du ikke reflekterer over at du kun ser én side av saken, og at andre parten antakelig ville beskrevet det helt annerledes.

Hvis lagunas beskrivelse av situasjonen stemmer, er svigermors syn på saken av null betydning. Da er det hun som er et problem.

Hvis laguna lyver, eller bevisst skjuler negative sider ved seg selv, er det en annen sak.

Men siden innlegget ikke er skrevet av en hvem-som-helst, men en jeg har "kjent" på nettet i det som må nærme seg 10 år nå, ser jeg ingen grunn til å tvile på sannhetsgestalten i det som skrives, for laguna har så langt jeg kan huske alltid vært et troverdig nick, og hun er heller ikke kjent for å stikke egne feil under en stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis lagunas beskrivelse av situasjonen stemmer, er svigermors syn på saken av null betydning. Da er det hun som er et problem.

Hvis laguna lyver, eller bevisst skjuler negative sider ved seg selv, er det en annen sak.

Men siden innlegget ikke er skrevet av en hvem-som-helst, men en jeg har "kjent" på nettet i det som må nærme seg 10 år nå, ser jeg ingen grunn til å tvile på sannhetsgestalten i det som skrives, for laguna har så langt jeg kan huske alltid vært et troverdig nick, og hun er heller ikke kjent for å stikke egne feil under en stol.

Sukk, nå virker du umoden, SDD.

Har du aldri erfart at det finnes flere sider av sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Huffda... Er det slik du oppfatter meg? Jeg vil jo bare hjelpe dere og være snill. Jeg er ikke så dominerende som du tror.

Jeg håper vi kan finne ut av dette og fortsatt være venner i fremtiden.

Hehe, jeg ventet på at noen skulle melde seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, nå virker du umoden, SDD.

Har du aldri erfart at det finnes flere sider av sannheten?

Pssst... han har kanskje ingen erfaring med hva svigerrelasjoner kan medføre av glimt med endret virkelighetsoppfatning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Sukk, nå virker du umoden, SDD.

Har du aldri erfart at det finnes flere sider av sannheten?

''Sukk, nå virker du umoden, SDD.

Har du aldri erfart at det finnes flere sider av sannheten?''

Hvorfor sier du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Sukk, nå virker du umoden, SDD.

Har du aldri erfart at det finnes flere sider av sannheten?

Selvsagt. Men jeg kan vanskelig forholde meg til annet enn det brukere på forumet her skriver, og det laguna har skrevet i ymse svigermortråder nå tyder på et ganske forstyrret- og kontrollerende menneske.

Om dette kan det ikke herske noen tvil.

Alternativet til å kjøpe det laguna skriver er å antyde at hun lyver, noe jeg ikke har noen grunn til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...