Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Først etter å ha pirket på andre.

''Først etter å ha pirket på andre.

''

Tull. Jeg svarte laguna kl 16.30 og så kommenterte jeg på ting du og togli hadde skrevet et par timer senere. Ikke at jeg helt kan se hvilken betydning rekkefølgen har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Da tenker du som meg:-)

Hvis vi hadde brukt ordet psykt inne på psykiatri til noe som sliter, hadde vi fortjent juling, men det denne svigermora gjør er, ja rett og slett psykt ;-)

Til og med psykiateren bruker dette ordet når noe er skikkelig psykt.

Jupp. Men jeg tenkte ikke kun på bruken av det på psykiatriforumet, men generelt på dol. Man oppfatter fort om personen som skriver er nedlatende mot mennesker som sliter.

Og det kan i hvert fall ikke jeg se at du er her.

Dvs - du er kanskje litt nedlatende mot svigermora, men noe annet skal godt gjøres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Du gir deg ikke:-) Nå er du det jeg ville kalle ei skikkelig kjerring.

Det kan du få mene, men det forandrer ikke det faktum at jeg alltid har likt deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Tenk om hun hadde vært meg ja.....du har vel samlet nok inforamsjon til å vite om det er mulig eller ikke....

Det var en spøk. Nei, jeg er ganske sikker på at hun ikke er her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hm, tja, det er i grunnen vanskelig å si med kun den ene partens versjon.

Uansett er nok ikke nyby stor nok for både Laguna og svigermor. :-(

''Uansett er nok ikke nyby stor nok for både Laguna og svigermor''

Nei, det bør nok konkluderes, jo før jo heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jupp. Men jeg tenkte ikke kun på bruken av det på psykiatriforumet, men generelt på dol. Man oppfatter fort om personen som skriver er nedlatende mot mennesker som sliter.

Og det kan i hvert fall ikke jeg se at du er her.

Dvs - du er kanskje litt nedlatende mot svigermora, men noe annet skal godt gjøres. :)

''Dvs - du er kanskje litt nedlatende mot svigermora, men noe annet skal godt gjøres. :)''

Det stemmer og det er fortjent:-) Skakkars Laguna, hun har litt å slite med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Det var en spøk. Nei, jeg er ganske sikker på at hun ikke er her:-)

Ja men jeg lurer veldig på hvorfor du er så sikker på at svigermor er psyk. Hvis jeg hadde skrevet slik som laguna så hadde konklusjonene vært forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Dvs - du er kanskje litt nedlatende mot svigermora, men noe annet skal godt gjøres. :)''

Det stemmer og det er fortjent:-) Skakkars Laguna, hun har litt å slite med her.

Hehe, ja, huff. Egentlig burde jeg kanskje ha dårlig samvittighet for at jeg storkoser meg når jeg leser hennes skildringer. :)

Men hun får forhåpentligvis noen gode råd av dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg lurer veldig på hvorfor du er så sikker på at svigermor er psyk. Hvis jeg hadde skrevet slik som laguna så hadde konklusjonene vært forskjellige.

I den generelle omtalen av svigermødre vil det aldri være veldig galt å konkludere med at de er psykisk syke. Selv om man kanskje heller burde nøye seg med å omtale dem som mentalt ustabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togli, det å si at noen er døv betyr at de er dumme og at noe er døvt betyr kjedelig og dumt. Det samme betyr det når noen sier at folk er lamme i hue.

I know ;) Døvisme kaller vi det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hehe, ja, huff. Egentlig burde jeg kanskje ha dårlig samvittighet for at jeg storkoser meg når jeg leser hennes skildringer. :)

Men hun får forhåpentligvis noen gode råd av dere andre.

Nå er jeg kanskje uenig med en del av dere her. Jeg synes laguna virker egosentrisk i sine beskrivelser og får fort like mye sympati med hennes svigermor som henne. Å begynne med psykiatriske betegnelser i en slik sammenheng er trendy, men arrogant og nedlatende overfor de som sliter psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

I den generelle omtalen av svigermødre vil det aldri være veldig galt å konkludere med at de er psykisk syke. Selv om man kanskje heller burde nøye seg med å omtale dem som mentalt ustabile.

Jeg er veldig usikker på om det er svigermødre eller svigerdøtre som er mental ustabile. Synes det er en uting å bruke slike betegnelser i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Ja men jeg lurer veldig på hvorfor du er så sikker på at svigermor er psyk. Hvis jeg hadde skrevet slik som laguna så hadde konklusjonene vært forskjellige.

Siden jeg ikke er psykiater, kan jeg aldri være sikker på det. Og siden jeg titulerte meg som liksompsykiater, bør det heller ikke tas veldig seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lo jeg så jeg snorka ;o)

Hahaha:))) (og nå kom det jaggu en rar snorkelignende latterlyd fra meg også... tar av CI'en!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du få mene, men det forandrer ikke det faktum at jeg alltid har likt deg ;-)

Oj, ei kjerring som liker meg. Uvant! ;-))

Uff, nå må jeg logge av altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er veldig usikker på om det er svigermødre eller svigerdøtre som er mental ustabile. Synes det er en uting å bruke slike betegnelser i hytt og pine.

''Jeg er veldig usikker på om det er svigermødre eller svigerdøtre som er mental ustabile. ''

Og det merkelige er at en stor andel av oss i løpet av livet oppfyller begge roller - veksler stabiliteten også, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er veldig usikker på om det er svigermødre eller svigerdøtre som er mental ustabile. ''

Og det merkelige er at en stor andel av oss i løpet av livet oppfyller begge roller - veksler stabiliteten også, kanskje?

''Og det merkelige er at en stor andel av oss i løpet av livet oppfyller begge roller - veksler stabiliteten også, kanskje?''

Kanskje dette er en uoppdaget variant av bipolaritet? ;-) Veklser mellom å være den svigerdatra som fortjener all verdens støtte pga den fæle svigermora, til å være svigermora som har fått svigerdatra fra helvete? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og det merkelige er at en stor andel av oss i løpet av livet oppfyller begge roller - veksler stabiliteten også, kanskje?''

Kanskje dette er en uoppdaget variant av bipolaritet? ;-) Veklser mellom å være den svigerdatra som fortjener all verdens støtte pga den fæle svigermora, til å være svigermora som har fått svigerdatra fra helvete? ;-)

Hver "rolle" har sin "sjarm". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Nå er jeg kanskje uenig med en del av dere her. Jeg synes laguna virker egosentrisk i sine beskrivelser og får fort like mye sympati med hennes svigermor som henne. Å begynne med psykiatriske betegnelser i en slik sammenheng er trendy, men arrogant og nedlatende overfor de som sliter psykisk.

Om det så er at Laguna er vanskelig å burde svigermor være den som trekker seg unna da. Men tydeligvis har hun ingen interesse av å la dem holde på med sitt. Trist opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...