Gå til innhold

Hvordan distrahere to illsinte katter?

Anbefalte innlegg

Dette er et problem jeg aldri hadde tenkt jeg ville støte på.

Jeg bor i fjerde etasje i en leilighetsgård. Jeg har veranda mot bakgården og har mistet et stolbein ned på et lite tak der nede. Jeg gikk ned for se om jeg fikk hentet opp det ene stolbeinet (av plastikk, heldigvis) men der sitter det to sinte katter og freser mot meg, så jeg ga opp det prosjektet ganske raskt . Er det noen måte jeg kan få tak i det stolbeinet uten å bli angrepet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363671-hvordan-distrahere-to-illsinte-katter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

kattene freser nok mest sannsynlig fordi de er redde...

Og sannsynligvis vil de derfor løpe vekk i stedet for å angripe når de forstår at de ikke greier skremme deg vekk med fresing.

Men våger du ikke ta sjansen på at de trekker seg og er redd for katteangrep kan du jo prøve å gjøre deg til venns med dem ved å tilby noe godt.. eller du kan se om det er mulig å fiske til seg stolbeinet ved hjelp av ei lang rive eller noe annet langt.. feks sånn vindusvasker-stang med forlenger el som gjør at du når veldig langt mens du selv står på trygg avstand..

Lykke til med jakten på stolbeinet

kattene freser nok mest sannsynlig fordi de er redde...

Og sannsynligvis vil de derfor løpe vekk i stedet for å angripe når de forstår at de ikke greier skremme deg vekk med fresing.

Men våger du ikke ta sjansen på at de trekker seg og er redd for katteangrep kan du jo prøve å gjøre deg til venns med dem ved å tilby noe godt.. eller du kan se om det er mulig å fiske til seg stolbeinet ved hjelp av ei lang rive eller noe annet langt.. feks sånn vindusvasker-stang med forlenger el som gjør at du når veldig langt mens du selv står på trygg avstand..

Lykke til med jakten på stolbeinet

Jeg vet faktisk ikke om jeg tør å stå der lenge nok til at de blir redde for meg. Når de står der og freser, er det ikke sannsynlig at de vil fly på meg? Jeg rekker så vidt opp til taket, så har gode muligheter til å få overtaket på meg;)

Men kanskje den beste løsningen er å vente til kvelden? De kan vel ikke sitte der hele døgnet heller?

Har aldri hørt om noen som har blitt angrepet av en bakgårdskatt *ler*

Du bør sannsynligvis ikke være tøddel av redd. Hvis de freser så dunker du ene benet i bakken, vifter litt med armene og sier et skarpt "HYSJJJJJJJ"

Skal vedde skinka mi på at etter en eller to ganger "skremmende oppsyn" fra deg så piler de av gårde og du kan hente benet i ro og mak ;)

Har aldri hørt om noen som har blitt angrepet av en bakgårdskatt *ler*

Du bør sannsynligvis ikke være tøddel av redd. Hvis de freser så dunker du ene benet i bakken, vifter litt med armene og sier et skarpt "HYSJJJJJJJ"

Skal vedde skinka mi på at etter en eller to ganger "skremmende oppsyn" fra deg så piler de av gårde og du kan hente benet i ro og mak ;)

Jeg har null erfaring med katter, er bare vant til hunder ;)

Så du mener at den ikke kan fly på meg altså; hoppe på ansiktet mitt og klore meg? Siden taket er høyt og de ser ned på meg, så kan de vel hoppe på meg?

Jeg har null erfaring med katter, er bare vant til hunder ;)

Så du mener at den ikke kan fly på meg altså; hoppe på ansiktet mitt og klore meg? Siden taket er høyt og de ser ned på meg, så kan de vel hoppe på meg?

Kan og kan fru Blom, har du noen gang sett bilde av noen i VG som har blitt angrepet av norske bakgårdskatter?

Nei, det sier sitt. Sånt skjer "aldri"

Når du veiver og bråker litt, med kropp og verbalt så springer sinnapusen veggimellom, garantert. Gjør du ikke noe men bare går bort og henter benet så ligger de ant. bare stille og ser på deg, evnt. fortsetter å frese

Er du ille redd så ta med deg en fluesmekke eller noe annet å slå i veggen med, finnes ikke den katta som springer MOT deg hvis du veiver rundt med noe. Garantert :P

Annonse

Kan og kan fru Blom, har du noen gang sett bilde av noen i VG som har blitt angrepet av norske bakgårdskatter?

Nei, det sier sitt. Sånt skjer "aldri"

Når du veiver og bråker litt, med kropp og verbalt så springer sinnapusen veggimellom, garantert. Gjør du ikke noe men bare går bort og henter benet så ligger de ant. bare stille og ser på deg, evnt. fortsetter å frese

Er du ille redd så ta med deg en fluesmekke eller noe annet å slå i veggen med, finnes ikke den katta som springer MOT deg hvis du veiver rundt med noe. Garantert :P

Nå klarte jeg heldigvis med hjelp av en stol , å få tak i stolbeinet. Det var ingen katter der nå.

Men når jeg kommer nedenfra, er det ikke sannsynlig at de kan klore meg i ansiktet når de ser meg? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...