Gå til innhold

Hvor mye chili?

Gjest Liker sterk mat, men ikke HOT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage wok etterpå, til meg selv. Liker sånn sterk mat vi får når vi f.eks.bestiller sursøt_sterk_mat på orientalsk restaurant.

Men hvor mye chili bruker jeg i woken min? Jeg har to slike grønnsaker og mannen mener jeg skal bruke en av de. Er ikke det litt mye?

Individuellt så klart etter hvor sterk mat vi liker, men hvor mye bruker du som liker mat som gjør deg klam i panna?

:P

Videoannonse
Annonse
Gjest mallet
Skrevet

Hvis det er sånne vanlige fra dagligvare ville jeg brukt en hel, med frø.

Skrevet

Chili er så mangt (altså mange typer), og det kommer an på hvor mye mat du lager, samt øvrige ingredieneser. Men kanskje _en_ chili uten frø om dere ikke liker veldig sterk mat, prøv deg fram :-)

Skrevet

Tar du to hele chili der frøene er fjerna så blir det allikevel ikke så sterkt. Tar du en chili med frø vil jeg tro det blir sånn passe hot..

Skrevet

Skal du ha mat som ikke er veldig sterk, så bruker du de to chiliene du har. :D Selv med frøene (som jeg aldri bruker fordi jeg syns det rett og slett er ekkelt) med vil det ikke bli videre sterkt. Dobbelt så mye, så begynner du å kjenne det, fem til seks, så er det STERKT.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ville tatt en smakebit av chilien først. Det er så utrolig stor forskjell på dem. Noen er veldig milde, mens andre kreperer en nesten av. Har stor erfaring i og med at jeg hadde dilla på det da jeg gikk gravid med ene datteren ;)

Skrevet

Bruker du frøene holder det med et slappkukmål. Bruker du bare den røde frukten må du ha et kardkukmål.

Skrevet

Jeg tok nesten 3 hele røde chilli uten frø, og det var ingen problem i en wokmiddag :P

Takk for hjelpen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...