Gjest Liker sterk mat, men ikke HOT Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Skal lage wok etterpå, til meg selv. Liker sånn sterk mat vi får når vi f.eks.bestiller sursøt_sterk_mat på orientalsk restaurant. Men hvor mye chili bruker jeg i woken min? Jeg har to slike grønnsaker og mannen mener jeg skal bruke en av de. Er ikke det litt mye? Individuellt så klart etter hvor sterk mat vi liker, men hvor mye bruker du som liker mat som gjør deg klam i panna? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Hvis det er sånne vanlige fra dagligvare ville jeg brukt en hel, med frø. 0 Siter
Angustia Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Chili er så mangt (altså mange typer), og det kommer an på hvor mye mat du lager, samt øvrige ingredieneser. Men kanskje _en_ chili uten frø om dere ikke liker veldig sterk mat, prøv deg fram :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Tar du to hele chili der frøene er fjerna så blir det allikevel ikke så sterkt. Tar du en chili med frø vil jeg tro det blir sånn passe hot.. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Skal du ha mat som ikke er veldig sterk, så bruker du de to chiliene du har. Selv med frøene (som jeg aldri bruker fordi jeg syns det rett og slett er ekkelt) med vil det ikke bli videre sterkt. Dobbelt så mye, så begynner du å kjenne det, fem til seks, så er det STERKT. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Jeg ville tatt en smakebit av chilien først. Det er så utrolig stor forskjell på dem. Noen er veldig milde, mens andre kreperer en nesten av. Har stor erfaring i og med at jeg hadde dilla på det da jeg gikk gravid med ene datteren 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Bruker du frøene holder det med et slappkukmål. Bruker du bare den røde frukten må du ha et kardkukmål. 0 Siter
Gjest Liker sterk mat, men ikke HOT Skrevet 24. april 2011 Skrevet 24. april 2011 Jeg tok nesten 3 hele røde chilli uten frø, og det var ingen problem i en wokmiddag Takk for hjelpen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.