Mammantil3 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hytta er bygget i mitt barndoms paradis. Så det er ikek aktuelt å trekke meg ut fra den. Etter mange år uten mulighet til å overnatte der, har vi de siste tre årene (med denne hytta) kunnet sove der. Det er heller ikke aktuelt med et helt år med og et helt år uten. Men å tenke skilsmisse, er en løsning. Jeg foreslo jo å dele juli (fordi det er da barnehage og sfo har stengt), men det falt ikek i god jord. Vi må nok snakke sammen igjen. Men jeg gruer meg. Vi har hatt to store fæle krasjer de siste tre årene, og et par mindre - og jeg vet ikek om jeg orker en til.... Beklageligvis tror jeg ikke din søster er typen som vil se på en deltløsning som en god løsning, for hun vil vel helst ha alle de attraktive ukene mens du får ta resten. Skjønner at du ikke har lyst til å trekke deg ut, men kanskje du kan se på muligheten for å sette opp ei egen hytte på området? Når din søster er så lite medgjørlig allerede nå (og ikke bare i denne saken), så tror jeg ikke dere får til noen løsning som er rettferdig. Gir du deg, så blir alt bra. Har du krav, vil det neppe bli hyggelig. Din far bør kanskje også komme inn og være litt tydelig, hvis jeg forstår det riktig er det han som er eier av hytta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Sånn ønsker jeg også at vi kan ha det. Men hvordan konkret gjør dere den utsjekkingen og fleksingen? Vi får jo ikke til noen samtale om dette? Og mitt forsøk på å klargjøre litt på sms falt jo helt i fisk. Vi tar det opp når vi treffes eller på e-post. Min søster kan sikkert være litt oppgitt over oss, for vi er ofte senere ute enn dem med ferieplanlegging, men det er ikke for å være vanskelige;-) I år sendte hun en e-post, som jeg svarte på, så snakket vi sammen på telefon litt senere. Ettersom vi har en fast avtale, er det lettere å planlegge. Vi går ut fra at de vil bruke "sine" uker, hvis våre ikke passer, legger vi uansett ferien utenfor deres uker. I år kan vi ikke bruke våre uker på grunn av andre planer hvor datoene ikke kontrolleres av oss, det har vi gitt beskjed om og de vil forskyve sine uker noe ut fra dette fordi det passer best for dem. Hadde vi ikke hatt disse andre planene, ville de ikke skjøvet på sine uker, men tilpasset seg til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Beklageligvis tror jeg ikke din søster er typen som vil se på en deltløsning som en god løsning, for hun vil vel helst ha alle de attraktive ukene mens du får ta resten. Skjønner at du ikke har lyst til å trekke deg ut, men kanskje du kan se på muligheten for å sette opp ei egen hytte på området? Når din søster er så lite medgjørlig allerede nå (og ikke bare i denne saken), så tror jeg ikke dere får til noen løsning som er rettferdig. Gir du deg, så blir alt bra. Har du krav, vil det neppe bli hyggelig. Din far bør kanskje også komme inn og være litt tydelig, hvis jeg forstår det riktig er det han som er eier av hytta. Det er han som eier hytta ja, den står på hans eiendom og er ikke skilt i fra. Tror faktisk vi må ha med foreldrene våre på den samtalen. Jeg har ikke lyst til å ta den alene med henne. Det er ikke aktuelt å sette opp noen ny hytte. Hytta ligger i strandsonen og det er veldig strengt mht bygging - ikke en gang en enkel brygge er lov å bygge. Helt utrolig at vi fikk lov til å sette opp vår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Vi tar det opp når vi treffes eller på e-post. Min søster kan sikkert være litt oppgitt over oss, for vi er ofte senere ute enn dem med ferieplanlegging, men det er ikke for å være vanskelige;-) I år sendte hun en e-post, som jeg svarte på, så snakket vi sammen på telefon litt senere. Ettersom vi har en fast avtale, er det lettere å planlegge. Vi går ut fra at de vil bruke "sine" uker, hvis våre ikke passer, legger vi uansett ferien utenfor deres uker. I år kan vi ikke bruke våre uker på grunn av andre planer hvor datoene ikke kontrolleres av oss, det har vi gitt beskjed om og de vil forskyve sine uker noe ut fra dette fordi det passer best for dem. Hadde vi ikke hatt disse andre planene, ville de ikke skjøvet på sine uker, men tilpasset seg til det. HVordan reagerte du da fikk e-post fra henne da? Ble du fornærmet og følte det som et press fordi dere var sent ute i forhodl til henne? Kanksje e-post er bedre enn sms. Vi har aldri brukt det oss i mellom, men til dette formålet kunne det jo kanskje passe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Vet ikke hva du mener med PITA. Men ja, det er jo litt trist med alle hyttene som står tomme storparten av året, fordi bare en familie eier den, og de har ikke så mye tid til å bruke på den. På den andre siden, mange har jo nå stor hytter, der det er plass til å ta med en vennefamilie (eller svigerfamilie), slik at en kan være sammen med andre på hytta. Før var jo hyttene heller små, men plass til bare en familie. hytta vår er knøtt liten, med plass til bare en familie. Den er imidlertid plassert på et familiested, slik at det er som regel alltid mange andre der, enten i andre hus eller hytter, eller på dagsbesøk. Pain In The Ass. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det er han som eier hytta ja, den står på hans eiendom og er ikke skilt i fra. Tror faktisk vi må ha med foreldrene våre på den samtalen. Jeg har ikke lyst til å ta den alene med henne. Det er ikke aktuelt å sette opp noen ny hytte. Hytta ligger i strandsonen og det er veldig strengt mht bygging - ikke en gang en enkel brygge er lov å bygge. Helt utrolig at vi fikk lov til å sette opp vår. Ja, ta med foreldrene, hvis ikke de er redd henne de også. Dette høres ikke ut som et prosjekt som kan lykkes... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg for min del hadde gjerne villet ha de to siste i juli + den første i august i år - så kunne hun hatt de to siste i juni + de to første i juli. Men det var altså uhørt å foreslå noe slikt. Ja, vi må få snakket sammen. Men det er hele tiden så mye viktig som skjer i deres liv, så vi får aldri truffet hverandre og snakket om hytta. De andre tingene (som riktignok er alvorlige og viktige) tar opp all tiden, til både tenking, bekymrning og snakking. ''Jeg for min del hadde gjerne villet ha de to siste i juli + den første i august i år - så kunne hun hatt de to siste i juni + de to første i juli. Men det var altså uhørt å foreslå noe slikt.'' Er det uhørt fordi hun mener at du stikker av med de beste ukene i år? Eller at dette er den beste perioden hvert år? Eller er det generell motvilje mot å bestemme seg for noe? Hvis det er det at de to siste i juli + første i august oppfattes som den beste perioden (jeg selv ville ment det også...): Kan det være en mulighet at du i år "lar henne" få den perioden, slik at du får den neste år? Noen ganger kan det være lurt å la "den vanskelige" komme best ut av det første gangen, for da har de jo ikke noe valg neste år. Hvis det er den generelle motviljen mot å bestemme seg, kan det kanskje være en ide at du sier at "sånn blir det", og setter foten ned, uten rom for diskusjon for fordelingen for i år. Du må da understreke at dere jo trenger å ha dette avklart med tanke på jobbene deres og opplegg for resten av skoleferien, og du kan eventuelt gi henne en frist til å komme med andre forslag til løsninger - hvis ikke blir det slik du har bestemt. Jeg vet om noen som eide et stort familiested som ble nedarvet til søskenbarngruppen, og de klarte å fordele ukene hver sommer ved at alle godtok at kusine X fordelte for alle. Først da tremenninggenerasjonen kom inn i bildet ble det for mange å dele på (det var plass til flere familier samtidig der, men dog...), og da ble eiendommen solgt og pengene delt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg for min del hadde gjerne villet ha de to siste i juli + den første i august i år - så kunne hun hatt de to siste i juni + de to første i juli. Men det var altså uhørt å foreslå noe slikt. Ja, vi må få snakket sammen. Men det er hele tiden så mye viktig som skjer i deres liv, så vi får aldri truffet hverandre og snakket om hytta. De andre tingene (som riktignok er alvorlige og viktige) tar opp all tiden, til både tenking, bekymrning og snakking. Ja, men da sender du bare en melding om at du kommer til å være der den tiden i år. Ikke si noe mer enn det. Om hun protesterer så får du bare si at du har spurt siden når det var, og at du synes dere skal sette dere ned og bli enige om en mer permanent fordeling fra og med januar neste år. Om hun fortsatt protesterer, så får du bare si at da er det førstemann til mølla, og da tar du de ukene du vil ha nå i sommer - og de neste tre somrene Men seriøst, de to første tror jeg er den greieste fremgangsmåten selv om det er litt kjipt der og da. Du kan jo ikke vente til det passer henne, da kan dere ikke planlegge noe annet før juli faktisk kommer.... Om hun ikke har bestemt noe annet ennå, så kan det jo ikke være uhørt at dere tar de ukene? De skal jo ingenting de første ukene likevel ettersom de ikke har planlagt det til nå? Merkelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Må presisere at jeg ikke har hatt problemer ift søsken (selv om jeg levende kan forestille meg at de kan bli like store), men først og fremst med foreldre/svigerforeldre. ''Må presisere at jeg ikke har hatt problemer ift søsken (selv om jeg levende kan forestille meg at de kan bli like store), men først og fremst med foreldre/svigerforeldre.'' Men når det gjelder foreldre/svigerforeldre er det vel oftes slik at man ikke eier hytta på lik linje eller har lik tilgang til den? Da er det jo mer naturlig at barna/svigerbarna viker for foreldrene/svigerforeldrene og at det er "de gamle" som bestemmer, hvor enn kjipt de yngre måtte mene at det er at de har mindre tilgang på hytta. Hvis søsken arver en hytte i fellesskap vil det jo ikke være en som er mer "sjef" enn den andre. Da kan det jo bli ekstra vanskelig med kommunikasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Har selv erfaring med pensjonerte foreldre som mente de måtte ha MINST halve juli ("da må man jo være på hytta"), til tross for påstand om at de ønsket å forfordele barna, som alle hadde barn i småskole og barnehage (med stengte barnehager/SFO'er)....... ikke lett det der!! ''Har selv erfaring med pensjonerte foreldre som mente de måtte ha MINST halve juli ("da må man jo være på hytta"), '' Ja, vi er også lykkelige hytteeiere etter å ha erfart at pensjonerte svigers var så frekke at de helst ville bruke sin egen hytte selv hele sommeren ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 ''Evt. at dere deler sommeren i to - annenhvert år har den ene familien første halvdel av sommeren, den andre siste del, og så byttes det på neste år.'' Ja, det synes jeg høres veldig greit ut. Men hun synes altså ikek det.... :-( Jeg synes også det høres fint ut at hun får hele juli. For henne. På samme måte som det høres fint ut at ett søsken får hele godteskålen. For det søskenet. Og sånn er det når man er søsken, man må dele. Det er ikke alltid man har lyst til det, men sånn er det. Vil man ikke dele får man kjøpe sitt eget. Så enkelt, og likevel så vanskelig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg tror foreldrene deres må ta et tak her... De lager et skjema som skal fylles ut senest hver påskeaften hvert år;) På skjemaet skriver man hvilke uker man ønsker å benytte hytta og det ene året har du førstevalget -året etter har søstra di førstevalget. Den som ikke har fylt ut skjemaet innen påskeaften må ta det han får.... Med den søstra di tror jeg dette er den eneste løsningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 ''Har selv erfaring med pensjonerte foreldre som mente de måtte ha MINST halve juli ("da må man jo være på hytta"), '' Ja, vi er også lykkelige hytteeiere etter å ha erfart at pensjonerte svigers var så frekke at de helst ville bruke sin egen hytte selv hele sommeren ;-) Mine foreldre var der fra mai til september hver sommer, og de tok med seg dattera mi hele sommeren. Men ikke eldstemann for de orket ikke to. Resultatet er at hun er glad i hytta og han er ikke så jeg ga like gjerne hytta til dattera mi. Og hun og minstemann er handy og han er ikke og han har ikke løftet en finger der oppe siden faren min døde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Mine foreldre var der fra mai til september hver sommer, og de tok med seg dattera mi hele sommeren. Men ikke eldstemann for de orket ikke to. Resultatet er at hun er glad i hytta og han er ikke så jeg ga like gjerne hytta til dattera mi. Og hun og minstemann er handy og han er ikke og han har ikke løftet en finger der oppe siden faren min døde. Mine svigers bruker også hytta si hele sommeren, etter at de ble pensjonister. Før det kunne vi bruke hytta ganske mye. Da var ikke min manns lillesøster interessert i å bruke hytta, og det var kun vi som brukte den når ikke svigers brukte den selv. Og de prioriterte også utenlandsturer da, og brukte hytta lite. Da lillesøsteren ble eldre og ønsket å bruke hytta hun også, fikk vi beskjed fra svigermor om at nå fikk ikke vi bruke den mer, for vi hadde jo fått brukt den i så mange år at det nå var lillesøsters tur....;-/ Jeg skjønner jo at de helst vil bruke den selv, og at de synes det er kjipt å være igjen i huset i byen fremfor å være på hytta midt i juli, men jeg skjønner ikke helt oppfatningen om at det var rettferdig at bare lillesøster kunne få tilgang til den fordi vi hadde brukt hytta i somre der verken hun eller svigers var så interessert. Svigerfar sa jo flere ganger at det var hyggelig at vi var så interessert i å bruke den, for han hadde vurdert å selge den fordi svigermor og lillesøster var så uinteressert i den i årevis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Har selv erfaring med pensjonerte foreldre som mente de måtte ha MINST halve juli ("da må man jo være på hytta"), til tross for påstand om at de ønsket å forfordele barna, som alle hadde barn i småskole og barnehage (med stengte barnehager/SFO'er)....... ikke lett det der!! Den beste sommertiden er da den beste sommertiden uansett hvor gammel man er! Og er det et ektepar som EIER hytta, så bør de da jammen få være der når de har lyst, vel. At barna får benytte hytta på andre tidspunkt av året, er da et privilegium, og ikke noe man kan forevente! Går da ikke an å bli sur fordi man ikke får låne hytta akkurat når man vil. Ærlig talt, så høres dette smålig ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Mine svigers bruker også hytta si hele sommeren, etter at de ble pensjonister. Før det kunne vi bruke hytta ganske mye. Da var ikke min manns lillesøster interessert i å bruke hytta, og det var kun vi som brukte den når ikke svigers brukte den selv. Og de prioriterte også utenlandsturer da, og brukte hytta lite. Da lillesøsteren ble eldre og ønsket å bruke hytta hun også, fikk vi beskjed fra svigermor om at nå fikk ikke vi bruke den mer, for vi hadde jo fått brukt den i så mange år at det nå var lillesøsters tur....;-/ Jeg skjønner jo at de helst vil bruke den selv, og at de synes det er kjipt å være igjen i huset i byen fremfor å være på hytta midt i juli, men jeg skjønner ikke helt oppfatningen om at det var rettferdig at bare lillesøster kunne få tilgang til den fordi vi hadde brukt hytta i somre der verken hun eller svigers var så interessert. Svigerfar sa jo flere ganger at det var hyggelig at vi var så interessert i å bruke den, for han hadde vurdert å selge den fordi svigermor og lillesøster var så uinteressert i den i årevis. De to eldste har hatt fri tilgang til hytta i seks år nå og det er bare dattera mi som har vært der og hun har hatt nøkkelen, men eldstemann har ikke vært noe interessert. Nå er dattera mi interessert i å jakte og skal kjøpe våpen og hund og liker seg ute i skog og mark, mens eldstemann vil helst spille fotball. Og noen må holde den ved like og jeg kan ikke dra opp dit alene. Og hun og samboeren skal opp å beise i mai. Jeg tror faktisk den blir mer attraktiv når noen av dem får barn, det er kun tre kvarter å kjøre, men innen det så er det antagelig ikke noe igjen av hytta siden den bare står der. Så jeg måtte bare gi den bort for uten det hadde den bare blitt stående tom. Men mine to er gode venner og den minste er kjempehandy så jeg tror at det skal gå greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Vi har en slik hytte, delt på 3 parter. Vi har en rullerende plan for de beste sommerukene som fordeler uker mange år framover. Slik vet alle at år X skal vi ha hytten to uker i juni, og år Y skal vi ha hytten tre uker i juli, osv. Så må man forholde seg til det når man legger opp ferien sin. Vi har valgt å være ganske strikte i forhold til bytting - om det er noen som ikke kan i "sine" uker pga jobbturnus osv, så får de bare leve med det dette året hvis ingen andre faktisk har lyst å bytte uker med dem. Utenom juni-juli-august er det førstemann til mølla, den som sier først at de vil ha hytten et bestemt tidspunkt får den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg synes dere i løpet av sommeren (når dere har blitt enige om fordeling for i år) skal skrive ned en avtale for bruk av hytta. Avtalen kan gjerne være slik at dere allerede da bestemmer at dere har tidlig sommer neste år, og de tidlig sommer året deretter. Om dette ikke fungerer, så kan dere lage en avtale om at dere hvert år i løpet av januar/februar skal fordele sommermånedene. (Dere kan selvsagt velge et annet tidspunkt, men det bør være ganske nøyaktig). Dere bør også skrive ned hvilke konsekvenser det får om avtalen ikke blir overholdt. Personlig mener jeg at det er umulig å dele på hytte om man ikke har klare avtaler om både bruk, vasking og vedlikehold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 ''Har selv erfaring med pensjonerte foreldre som mente de måtte ha MINST halve juli ("da må man jo være på hytta"), '' Ja, vi er også lykkelige hytteeiere etter å ha erfart at pensjonerte svigers var så frekke at de helst ville bruke sin egen hytte selv hele sommeren ;-) ''Ja, vi er også lykkelige hytteeiere etter å ha erfart at pensjonerte svigers var så frekke at de helst ville bruke sin egen hytte selv hele sommeren'' Hehe, skjønner det ble litt feil. Glemte helt å nevne at disse foreldrene klart hadde uttrykt at barna skulle ha førsteretten til bruken av hytta om sommeren; at de ønsket at barnebarna skulle få samme forhold til stedet som sine foreldre og at de dessuten klaget litt over at hytta ble brukt for lite og at barna også prioriterte reiser til sydlige strøk. Lite forståelse for at ferie, særlig med små barn, først og fremst må tas i juli. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 ''Ja, vi er også lykkelige hytteeiere etter å ha erfart at pensjonerte svigers var så frekke at de helst ville bruke sin egen hytte selv hele sommeren'' Hehe, skjønner det ble litt feil. Glemte helt å nevne at disse foreldrene klart hadde uttrykt at barna skulle ha førsteretten til bruken av hytta om sommeren; at de ønsket at barnebarna skulle få samme forhold til stedet som sine foreldre og at de dessuten klaget litt over at hytta ble brukt for lite og at barna også prioriterte reiser til sydlige strøk. Lite forståelse for at ferie, særlig med små barn, først og fremst må tas i juli. *S* Jeg ante meg at det var omtrent slik det var - ut fra litt lesing mellom linjene. Da blir jo problemet at målet ikke står i samsvar med midlene, eller hva jeg skal si. Og da blir det frustrerende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/363684-%C3%A5-dele-p%C3%A5-ei-hytte/page/2/#findComment-3153863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.