Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest hele tråden kjenner jeg at jeg er veldig, veldig glad for at vi har egen hytte som vi ikke trenger å dele med noen og hvor vi har full bestemmelsesrett fra A til Å, hele året. :o)

Og jeg er også kjæresten evig takknemlig for at han ikke tok imot tilbudet om å overta families felleshytte for noen år siden. Det ville aldri fungert ser jeg nå. Jeg vil jo sette mitt preg på ting og tang og det hadde neppe vært lett å svelge for svigersene som tross alt bygget hytta i sin tid.

Ja, det er ikke enkelt å dele. Tenker med gru fremover hvordan det skal bli når pappa engang dør og vi skal klare å dele hovedeiendommen mellom oss (dvs ikke dele den fysisk men i bruk). Og bli enige om vedlikehold der...

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

5

• Mammantil3

3

• Persille1365381127

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg ville snakket med evt andre involverte (foreldrene deres, feks), slik at du er sikker på at alle vet at du prøver å få til en løsning på best mulig måte.

Så ville jeg, for denne sommerens ferie, lagt frem et forslag som hun må si ja eller nei til, på grunn av noe annet dere må si ja eller nei til (evt lage en fiktiv slik avtale). "Vi må gi beskjed i løpet av morgendagen om vi kan være med et vennepar på hytta i uke xx. I såfall er vi på hytta de to siste ukene av juli i år, hvis dere kan ta de to første".

Hvis det har låst seg litt mellom deg og søsteren din akkurat nå, så får heller mannen din spørre svogeren din om et tilsvarende spørsmål som over, kanskje det er lettere.

Hvis det ikke er så viktig å avklare årets ferie, får dere bare vente..

Men:

I høst lager dere en femårsplan (eller tre eller ti), med feks skille midt i juli, den ene disponerer hytta 100% frem til denne datoen / ukenr, den andre etterpå, og så bytter dere annethvertår.

Så lager dere en felles googlekalender, som beskriver denne ordningen i årene fremover, og hvor dere også gir hverandre beskjed dersom dere ikke skal bruke hytta i den tiden dere disponerer (slik at andre kan bruke den), og setter opp en felleshelg høst og vår (og evt om sommeren) til åpning / lukking / maling / vedlikeold /felles kos

Så ville jeg laget en dato hvor neste periode skal bestemmes(minst et år før den pågående perioden utløper). Hvis ikke man bestemmer noe annet, bare beholder man ordningen.

Andre jobbe-eller ferieplaner er ikke byttegrunn, men man kan alltids spørre.

Naturlige tidspunkt for endring, er når man får barn, får skolebarn, ikke lenger har sfo, ikke lenger har barn som er med på ferie osv. Så hvis det er slike endringer feks fire år frem i tid, kan ordingen evalueres om tre år.

Ja, jeg tror vi må til med langtidsplanlegging. ingen vei utenom. Men vanskelig å vite hvordan vi skal komme i havn i år....

Snakket med pappa nå i ettermiddag. Han syntes vi var seint ute med å bestemme fordelingen av hytta i sommer, og det er jeg jo enig i. Han sa også at søsteren min hadde jo mye å tenke på nå (fra februar og utover), men syntes det var synd at vi ikke var blitt enige.

Vi kom vel ikke særlig lengre....

Hva var hans forslag til løsning?

tzatziki1365380058

''Ærlig talt, så høres dette smålig ut!''

Hehe, ser det selv, når jeg leser det igjen. Leverte en veldig forkortet versjon av sannheten, og utelot viktige forutsetninger, som at barna i utgangspunktet skulle ha prioritet i skoleferier etc.. Ble gjennom flere år lei av å høre klaging på at vi brukte hytta så lite, at vi prioriterte å reise sørover etc., når vi samtidig aldri fikk ha hytta beste tiden (og tiden vi måtte ha ferie når vi hadde barnehagebarn).

Nå har vi egen hytte!! :))

Ok da :)

Jeg regnet egentlig med at historien hadde flere side enn de som ble presentert her. Jeg har jo tross alt "kjent" deg ei stund her inne, og har aldri oppfattet deg som "smålig" tidligere, så det var i grunnen ei ny side av deg :)

Gjest Elextra

Huff ja - det er verdens kjipeste premier. Og ungene blir så glade og forventningsfulle - "når drar vi? Snart?" - og jeg, gledesdreperen, river billettene i stykker og svarer "aldri, barn."

''Huff ja - det er verdens kjipeste premier. Og ungene blir så glade og forventningsfulle - "når drar vi? Snart?" - og jeg, gledesdreperen, river billettene i stykker og svarer "aldri, barn."''

Underskriver på denne! Dvs. har aldri virkelig revet dem i stykker, men til tross for mange "gevinster" har det aldri blitt tur av det. Og det er jo vi foreldre som ender opp som kjipe.

Heldigvis har arrangørene mer eller mindre skjønt tegninga og begrenset slike "gevinster".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...