Gå til innhold

Gjenferd - Jo Nesbø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

9

• ShitDiddelyDo

8

• Bookworm

6

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Tenk om han dauer?

Da orker jeg ikke å lese den.

Wallanders sorti var ille nok, men han lever jo.

Det å la detektiven dø er jo en grei måte å sikre seg mot fremtidig mas fra fansen om at man skal fortsette å skrive om denne helten.

Agatha Christie satte et skikkelig punktum for Poirot i den siste boken.

ShitDiddelyDo

Tenk om han dauer?

Da orker jeg ikke å lese den.

Wallanders sorti var ille nok, men han lever jo.

Det var du som nesten outa slutten før jeg leste boka. Men jeg forsto jo sånn halvveis hvor det bar avsted ganske tidlig.

Synes for øvrig Mankell ga serien en meget god slutt. Trist, selvfølgelig, men nesten genialt.

Annonse

ShitDiddelyDo

Har han antydet at han skal gi seg?

Hvis han dreper Hole bør det skje på en skikkelig opiumbar i et eller annet suspekt land.

Halvparten av bøkene starter og ender på den måten, så det hadde vært utrolig lite rutinert dersom han avsluttet serien med at Hole f.eks. begynte på AA og giftet seg med sin Rakel for så å leve et A4-liv til the bitter end.

Det hadde virkelig gjort meg deprimert. :)

Ikke for å være frekk, frøken, men ikke engang en svenske skriver ut hovedpersonen i serien før i den siste boka. ;)

Blæh - jeg mente jo navnet på boka da vet du. Orket ikke google det. Jeg leste alle Wallanderbøkene for to-tre-fire år siden, og da var han nå i live. Så da har det vel kommet en etter at jeg hadde Mankell-raidet mitt.

Det var det jeg mente da.... ;-)

ShitDiddelyDo

Blæh - jeg mente jo navnet på boka da vet du. Orket ikke google det. Jeg leste alle Wallanderbøkene for to-tre-fire år siden, og da var han nå i live. Så da har det vel kommet en etter at jeg hadde Mankell-raidet mitt.

Ah. Mulig jeg er litt trøtt. ;)

Den het ... Det husker jeg faktisk ikke.

(Jeg husker altså ikke hva den heter, boka heter ikke Det Husker Jeg Faktisk Ikke). :)

Ah. Mulig jeg er litt trøtt. ;)

Den het ... Det husker jeg faktisk ikke.

(Jeg husker altså ikke hva den heter, boka heter ikke Det Husker Jeg Faktisk Ikke). :)

Helt greit. Jeg er trøtt sjøl...

Blir hardt å komme seg ut av huset før åtte i morgen, etter den lange ferien...

Kunne gjerne hatt to ukers påskeferie jeg, slik de har i Frankrike og Belgia :-)

Annonse

Den urolige mannen.

Det er den siste med Wallander, og så vidt jeg vet den foreløpig siste av Mankell, men jeg har veldig sansen for Mankell uten Wallander, f.eks. Kineseren.

Det var du som nesten outa slutten før jeg leste boka. Men jeg forsto jo sånn halvveis hvor det bar avsted ganske tidlig.

Synes for øvrig Mankell ga serien en meget god slutt. Trist, selvfølgelig, men nesten genialt.

Det blir jo ikke som å røpe morderen, da.

Jeg måtte forsikre meg om at Wallander overlevde FØR jeg begynte på boka, jeg. Og det ødela ikke en tøddel av spenningen!

Den urolige mannen.

Det er den siste med Wallander, og så vidt jeg vet den foreløpig siste av Mankell, men jeg har veldig sansen for Mankell uten Wallander, f.eks. Kineseren.

takk. Da bør jeg vel få lest den også.

Nå holder jeg på med en av han islandske forfatteren som jeg aldri husker navnet på. LIker godt skrivestilen.

Har ellers slukt den tredje boka i trilogien om Dødslekene. Spennende og fascinerende, men det ble litt vel voldsomt i den siste boka, synes jeg.

Nå holder jeg på med en av han islandske forfatteren som jeg aldri husker navnet på. LIker godt skrivestilen.

Har ellers slukt den tredje boka i trilogien om Dødslekene. Spennende og fascinerende, men det ble litt vel voldsomt i den siste boka, synes jeg.

Indridason. Jeg også, leser "Anger", hans nyeste. I denne er det Sigurdur Oli som har saken, ikke Erlendur.

Og jeg har oppdaget at det er viktig å lese bøkene hans i kronologisk rekkefølge, det refereres til tidligere saker.

ShitDiddelyDo

Jeg leste en bok av ham, vil i hvert fall tro det er samme islending, og den hadde vært grei nok, den, dersom det ikke var for alle disse navnene de sliter med på den øya. De heter jo det samme hele bunten, og jeg klarte ikke å holde greie på dem. Forsto knapt hvem som var mann og hvem som var kvinne. :)

ShitDiddelyDo

Indridason. Jeg også, leser "Anger", hans nyeste. I denne er det Sigurdur Oli som har saken, ikke Erlendur.

Og jeg har oppdaget at det er viktig å lese bøkene hans i kronologisk rekkefølge, det refereres til tidligere saker.

'' Indridason. Jeg også, leser "Anger", hans nyeste. I denne er det Sigurdur Oli som har saken, ikke Erlendur. ''

I rest mye case.

(I forhold til svaret til Prust).

'' Indridason. Jeg også, leser "Anger", hans nyeste. I denne er det Sigurdur Oli som har saken, ikke Erlendur. ''

I rest mye case.

(I forhold til svaret til Prust).

Og jeg elsker navnene. De er fulle av poesi. Som barna til Erlendur, Eva Lind og Sindri Snær.

Jeg har lest alle som er oversatt til norsk. Og gutten er født i 1961, så han holder forhåpentlig koken en stund til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...