Gå til innhold

AAP - kopi av meldekort til arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Hun jeg snakket med på NAV var ukjent med dette.''

Da har vedkommende formulert seg uklart. Nei, arbeidsgiver kan ikke kreve kopi av ditt meldekort. Som 'avidi' skriver er meldekortet (og påfølgende ytelser fra NAV) en sak mellom deg og NAV.

Ved eksplisitt mistanke om trygdemisbruk kan NAV sende en skriftlig forespørsel til arbeidsgiver ang antall arbeidstimer i en gitt periode - ikke vice versa.

Annonse

Gjest Ny på AAP

Jeg har aldri gjort det. Har jobbet 30 % og fått 70%AAP. Bare viktig å fylle ut riktig så du ikke får for mye/lite av NAV eller arbeidsgiver.

Flott, jeg har hatt denne diskusjonen med arbeidsgiver da jeg ikke følte det var riktig å sende kopi av meldekort til henne. Hun ville ha kontroll på at jeg har oppgitt 50 % til NAV, men jeg mener at hun må forholde seg til VÅR avtale, og stole på at jeg melder hvis det skulle være en lønningsperiode der jeg ikke har klart jobbe 50% som avtalt.

Skjønner at hun vil ha kontroll, men hvis NAV kan stole på at jeg krysser riktig, må vel arbeidsgiver stole på at jeg melder fra om fravær.

Snakk om å føle meg som en skurk...

Gjest henger ikke på greip

Flott, jeg har hatt denne diskusjonen med arbeidsgiver da jeg ikke følte det var riktig å sende kopi av meldekort til henne. Hun ville ha kontroll på at jeg har oppgitt 50 % til NAV, men jeg mener at hun må forholde seg til VÅR avtale, og stole på at jeg melder hvis det skulle være en lønningsperiode der jeg ikke har klart jobbe 50% som avtalt.

Skjønner at hun vil ha kontroll, men hvis NAV kan stole på at jeg krysser riktig, må vel arbeidsgiver stole på at jeg melder fra om fravær.

Snakk om å føle meg som en skurk...

''Hun ville ha kontroll på at jeg har oppgitt 50 % til NAV, men jeg mener at hun må forholde seg til VÅR avtale, og stole på at jeg melder hvis det skulle være en lønningsperiode der jeg ikke har klart jobbe 50% som avtalt.''

Dette henger ikke på greip. Ev arbeidsgiver får du jo lønn avhengig av hvor mye du jobber. Hun skal jo dermed gi blaffen i AAPen din i det hele tatt.

Det henger heller ikke på greip hvis hun er redd for at du skal få for mye AAP. Hvis du ikke har jobbet de 50% som avtalt og du krysser av for å ha jobbet 50% likevel er det jo du som vil tape på det da du får mindre lønn og ikke mer AAP, så hvorfor skulle du ville gjøre det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...