Gå til innhold

Flytter dine gamle foreldre inn hos deg?

Anbefalte innlegg

De tar bare rentene, selve formuen rører de ikke. Jeg skjønner at man må betale for seg, men synes kanskje servicen burde stått i forhold til betalinga.

Jeg tror nok at servicen er atskillig mye bedre de fleste steder enn det du beskriver, altså.

At det er prosentvis av inntekten de tar synes jeg er veldig fair, alternativet er jo en fast pris for alle - og det vil jo slå enda skjevere ut. Dessuten er det jo noe begrenset hva man kan bruke penger på også når man er dekket opp med kost og losji og kanskje ikke lenger er særlig bevegelig uten hjelp.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

17

• morsan

7

• Mammantil3

7

• Elis31

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror nok at servicen er atskillig mye bedre de fleste steder enn det du beskriver, altså.

At det er prosentvis av inntekten de tar synes jeg er veldig fair, alternativet er jo en fast pris for alle - og det vil jo slå enda skjevere ut. Dessuten er det jo noe begrenset hva man kan bruke penger på også når man er dekket opp med kost og losji og kanskje ikke lenger er særlig bevegelig uten hjelp.

Man trenger fremdeles klær, tannpasta, tannbørste, såpe, hudlotion, presanger til barnebarn og frukt selv om man bor på sykehjem. Og de som røyker, trenger sigaretter. Jeg vet ikke hvor trivelig jeg hadde synes det vært å sitte med 600 kr mnd i lommepenger og at ungene skulle betalt det årlige etterslepet på mange tusen kroner.

Men jeg tror det er forskjellig i Oslo fra andre steder.

Jeg tror du har vært utrolig uheldig med "ditt" sykehjem...

At tiden man er på sykehjem/pleiehjem er i snitt ett år handler vel mest om at de fleste får så mye hjelp hjemme at de helst bor der. Når man blir så gammel/syk at man trenger kontinuerlig pleie nærmer det seg nok ofte slutten, og det er først da man havner på et hjem.

Vårt lokale sykehjem synes å være en god plass å tilbringe sine siste år, i alle fall skryter pårørende veldig av behandlingen de gamle og syke får der. Mye aktiviteter, god mat og godt humør - og ikke et sykt stress hele tiden.

Jeg tror man får for store og uoversiktelige forhold i Oslo, og jeg tror IKKE at det har vært lurt å la Adecco drive sykehjemsdrift.

Det er Oslo Bymisjon som driver sykehjemmet der mora mi var og det har også vært på tv og blitt brukt som skrekkeksempel.

Man trenger fremdeles klær, tannpasta, tannbørste, såpe, hudlotion, presanger til barnebarn og frukt selv om man bor på sykehjem. Og de som røyker, trenger sigaretter. Jeg vet ikke hvor trivelig jeg hadde synes det vært å sitte med 600 kr mnd i lommepenger og at ungene skulle betalt det årlige etterslepet på mange tusen kroner.

Men jeg tror det er forskjellig i Oslo fra andre steder.

Ja, man trenger fortsatt endel ting, men det skal det jo være igjen penger til når de tar 85 %. Og jeg mener også det er begrenset oppad til en viss sum, uten at jeg helt husker i farta.

Og du har nok rett - det er forskjell på Oslo og mange andre steder.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...