Gå til innhold

Fellesgarderober i badeland og svømmehall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i all verden bygges det nye badeanlegg med fellesgarderober? Er ikke dette en etterlevning fra 70-80 tallet?

Var i Badelandet i Dyreparken i går, og der var det faktisk fellesgarderobe, Det hadde da ikke kostet mye å sette inn en lettvegg midt i garderoben, slik at en kunne kle av seg litt fritt, slik en pleier :-( Knøttsmå skifterom og dusjer var jo adskilte da.

Æsj. Irriterer meg! Badelandet på Hovden er vel også slik, tror jeg?

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på fellesgarderober som etterlevninger fra tidligere år. Tvert imot. I vårt badeland er det felles garderober og dusj, og det er vel mer praktisk en små avlukker. Om noen ser meg mens jeg skifter eller dusjer gjør meg ingenting.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på fellesgarderober som etterlevninger fra tidligere år. Tvert imot. I vårt badeland er det felles garderober og dusj, og det er vel mer praktisk en små avlukker. Om noen ser meg mens jeg skifter eller dusjer gjør meg ingenting.

Jeg snakker om fellesgarderober for menn og kvinner... Regner med at du ikke er komfortabel med å skifte til nettoen foran en gjeng med ukjente menn og gutter... Da skal en altså bruke disse knøttsmå avlukkene.

Jeg liker å ha god plass til meg selv om jentene når vi skifter, nettopp for å slippe å stresse med håndkle rundt oss, når det bare er kvinner der altså.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg snakker om fellesgarderober for menn og kvinner... Regner med at du ikke er komfortabel med å skifte til nettoen foran en gjeng med ukjente menn og gutter... Da skal en altså bruke disse knøttsmå avlukkene.

Jeg liker å ha god plass til meg selv om jentene når vi skifter, nettopp for å slippe å stresse med håndkle rundt oss, når det bare er kvinner der altså.

''Jeg snakker om fellesgarderober for menn og kvinner''

Obs ja....da misforsto jeg. Trodde du mente at hver enkelt skulle ha sitt eget avlukke med dusj og greier.

Jeg har vel aldri vært i et badeanlegg med slikt felles for menn og kvinner. Fungerer det da?

Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste nye svømmehallene har fellesgardrober. Fordelen er at man ikke trenger å bekymre seg for å ta med seg barn av "feil" kjønn i svømmehallen fordi man kan skifte sammen.

Den (korte) perioden hvor guttene mine var for små til å gå alene i gardroben, men "for store" til å være med i damegardroben, var dette altså en fordel.

Skrevet

''Jeg snakker om fellesgarderober for menn og kvinner''

Obs ja....da misforsto jeg. Trodde du mente at hver enkelt skulle ha sitt eget avlukke med dusj og greier.

Jeg har vel aldri vært i et badeanlegg med slikt felles for menn og kvinner. Fungerer det da?

''Fungerer det da?''

Nei, jeg synes det fungerer dårlig. En må altså inn i et avlukke for å kle av seg. Og jeg tilhører den minoriteten som mener at vi skal dusje uten tøy, så da tar jeg altså av alt inni avlukket og tar håndkleet rundt meg. Så må en ut i fellesgarderoben og låse inn tøyet i skap - og også passe på at barna er klare (også de nakne med håndklær rundt seg - og så går en inn i dusjen (bare for damer) og så i bassenget.

Og tilsvarende etter badet og dusjen - så må en finne skapet med tøyet (innimellom alle menn og gutter som er der), finn et avlukke og kle seg. Så skal en greie håret, evt sminke seg osv med masse mannfolk rundt.

Grrrr!

Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste nye svømmehallene har fellesgardrober. Fordelen er at man ikke trenger å bekymre seg for å ta med seg barn av "feil" kjønn i svømmehallen fordi man kan skifte sammen.

Den (korte) perioden hvor guttene mine var for små til å gå alene i gardroben, men "for store" til å være med i damegardroben, var dette altså en fordel.

OK - ser at det er en ørliten fordel der. Men barn av det andre kjønn må jo inn i den andre dusjen da - men det er jo kortere tid de må klare seg alene enn til vanlig da.

Jeg er over det stadiet nå, men det var litt tungvint når gutten min måtte være alene i garderoben, ja.

Ellers er det bare ulemper - se svar til onsdag.

Skrevet

Problemet slik jeg ser det, er at folk skifter på seg badetøy, og driter i å dusje skikkelig før de går i vannet. Når de har muligheten til å gjøre det i disse avlukkene. De gidder ikke kle av seg igjen i dusjen.

Urenslig!

Skrevet

Problemet slik jeg ser det, er at folk skifter på seg badetøy, og driter i å dusje skikkelig før de går i vannet. Når de har muligheten til å gjøre det i disse avlukkene. De gidder ikke kle av seg igjen i dusjen.

Urenslig!

Enig. Det ER jo unektelig tungvint å passe på håndkleet i fellesgarderoben hvis en er helt naken under - og veldig enkelt å skifte helt til badetøy og så la det være på når eb dusjer.

Men det er urenslig ja. der jeg var i går, stor det faktisk IKKE skilt om at vi skulle dusje uten badetøy. Det var bare oss + 2-3 stykekr til som dusjet nakne - alle andre dusjet med badetøy.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kropp er naturlig, men av en eller annen grunn er det mye skam knyttet til vårt legeme. Tenk på Adam og Eva. De var nakne! Samme med Geij Bøjessen inne i Labbetuss.

Fellesdusj er sånn sett fine greier for å få normalisert vårt syn på kropp. :)

Skrevet

Kropp er naturlig, men av en eller annen grunn er det mye skam knyttet til vårt legeme. Tenk på Adam og Eva. De var nakne! Samme med Geij Bøjessen inne i Labbetuss.

Ungene på ungdomsskolen sønnen går på dusjer med undertøyet på etter gym..

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg synes det har fordeler når far har med datter eller mor har med sønn, og de sparer sikkert både noen kvadratmetre, og ikke minst antall ansatte, som jeg antar er hovedgrunnen.

Men det fører til at de aller fleste tar på seg badetøyet allerede i det lille avlukket, og da er sjansen for at dette tas av igjen under dusjing, mye mindre, både for voksne og barn.

Jeg synes som deg, at de kunne hatt adskilte garderober (ihvertfall en skillevegg som indikerte hvor menn og damer skulle være), og heller noen store familiegarderober, gjerne forbeholdt (med nøkkel utlevert) til mødre med halvstore sønner og fedre med halvstore døtre.

Skrevet

Pst! Det var Max Mekkej han var naken inni. ;)

Skrevet

Ser at jeg skrev utdyelig i hovedinnlegget. Det er ikke det å dusje sammen med andre damer og jenter jeg ikke liker - tvert i mot, jeg er en forkjemper for fellesdusjing blant folk av samme kjønn. Er helt enig med deg i at både barn og voksne ikke har vondt av å se hverandre nakne.

Her er det snakk om felles garderober for menn og kvinner - men dusjing hver for seg. Se det jeg skrev til Onsdag litt lenger nede.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er bare trist.

Jeg vet at kropp i alle år jeg har levd har vært ganske sensitivt, men det ser ut som om det bare blir verre og verre og verre og verre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Pst! Det var Max Mekkej han var naken inni. ;)

Hmm, kanskje. Men jeg er helt sikker på at han var uanstendig inne i Labbetuss også. :)

Skrevet

Jeg synes det har fordeler når far har med datter eller mor har med sønn, og de sparer sikkert både noen kvadratmetre, og ikke minst antall ansatte, som jeg antar er hovedgrunnen.

Men det fører til at de aller fleste tar på seg badetøyet allerede i det lille avlukket, og da er sjansen for at dette tas av igjen under dusjing, mye mindre, både for voksne og barn.

Jeg synes som deg, at de kunne hatt adskilte garderober (ihvertfall en skillevegg som indikerte hvor menn og damer skulle være), og heller noen store familiegarderober, gjerne forbeholdt (med nøkkel utlevert) til mødre med halvstore sønner og fedre med halvstore døtre.

Enig med deg i dette med familiegarderober - genialt!

'' og de sparer sikkert både noen kvadratmetre, og ikke minst antall ansatte, som jeg antar er hovedgrunnen.''

Det var ingen ansatte i garderoben - så jeg tviler på at de sparer noe på dette. De vasker vel over etter endt dag.

Skrevet

Er det sant?

Veldig trist at det er blitt sånn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser at jeg skrev utdyelig i hovedinnlegget. Det er ikke det å dusje sammen med andre damer og jenter jeg ikke liker - tvert i mot, jeg er en forkjemper for fellesdusjing blant folk av samme kjønn. Er helt enig med deg i at både barn og voksne ikke har vondt av å se hverandre nakne.

Her er det snakk om felles garderober for menn og kvinner - men dusjing hver for seg. Se det jeg skrev til Onsdag litt lenger nede.

Ok. Dette hørtes komplisert ut. Hva er poenget med fellesdusj hvis det blir så vanskelig?

Skrevet

Hmm, kanskje. Men jeg er helt sikker på at han var uanstendig inne i Labbetuss også. :)

Ikke umulig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...