Gå til innhold

Fellesgarderober i badeland og svømmehall

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at de fleste nye svømmehallene har fellesgardrober. Fordelen er at man ikke trenger å bekymre seg for å ta med seg barn av "feil" kjønn i svømmehallen fordi man kan skifte sammen.

Den (korte) perioden hvor guttene mine var for små til å gå alene i gardroben, men "for store" til å være med i damegardroben, var dette altså en fordel.

''Den (korte) perioden hvor guttene mine var for små til å gå alene i gardroben, men "for store" til å være med i damegardroben, var dette altså en fordel.''

Ja, det er en klar fordel, om enn den eneste...

Minner meg om den gangen sønnen min hadde "klassetreff" i 1.klasse i svømmehallen. Han var da 6 år og vant med å være med meg i damegarderoben.

Jeg tenkte meg ikke om og gjorde som vi pleide. Han holdt på å krepere av flauhet da vi dusja sammen med mødre til klassevenner og ikke minst læreren! Tror læreren (som hadde sitt siste kull før alderspensjon) følte seg minst like ubekvem over å vise seg naken for sønnen min, ho var ei bluferdig og konservativ dame :-/

Etter den episoden var han aleine i herregarderoben....

Fortsetter under...

Begge badelandene her i distriktet har en slik fellesløsning og jeg synes det fungerer helt fint.

En stor fordel når jeg skal ha med meg sønnen min på bading, for tiden han må være alene i garderoben er nå kortere. Det er bare dusjen som er adskilt.

Et av stedene vi har pleid å bade i Sverige er det familiegarderobe i tillegg til ren herre og dame - og jeg synes det er utrolig praktisk. Ikke bare når en har med barn som er litt for store til å være i feil garderobe og for små til å vare alene, men også om har med en baby, da kan foreldrene dele på å kle av/på.

Svensker er også mindre bluferdige enn nordmenn tror jeg, det er ikke alltid de gidder å bruke avlukkene til å skifte i... Og en gang gubben satt i badstua der kom det en fyr og lurte på om det var ok at han tok med en dame inn. Ingen protesterte :)

Kropp er naturlig, men av en eller annen grunn er det mye skam knyttet til vårt legeme. Tenk på Adam og Eva. De var nakne! Samme med Geij Bøjessen inne i Labbetuss.

Fellesdusj er sånn sett fine greier for å få normalisert vårt syn på kropp. :)

''Fellesdusj er sånn sett fine greier for å få normalisert vårt syn på kropp. :)''

Tenker du da felles dusj for menn og kvinner?

I så fall er jeg enig teoretisk sett, men det vil ikke fungere i praksis. Veldig mange ville unnlate å bruke svømmehallen / treningssenteret eller hva det måtte være. Det fins det mange plausible grunner til, f.eks personlighet, personlige erfaringer, livssyn osv.

Tror ikke dette er en realistisk ordning på leeenge enda, om enn i det heile tatt....

Hmm, kanskje. Men jeg er helt sikker på at han var uanstendig inne i Labbetuss også. :)

''Men jeg er helt sikker på at han var uanstendig inne i Labbetuss også. :)''

Jepp, dette har jeg også lest. Men GB var sikkert ikke meir anstendig ca 20 år seinere, hehe ;)

ShitDiddelyDo

''Men jeg er helt sikker på at han var uanstendig inne i Labbetuss også. :)''

Jepp, dette har jeg også lest. Men GB var sikkert ikke meir anstendig ca 20 år seinere, hehe ;)

Hmm. Du har lest det? Som at han faktisk var det? Jeg aner ikke. Jeg trodde egentlig bare han forsøkte å være morsom i Nissene på Låven, men kanskje var det sant. :)

Ikke at det er så nøye, men jeg trodde det var en Espen Eckbo-spøk. ;)

Annonse

Hmm. Du har lest det? Som at han faktisk var det? Jeg aner ikke. Jeg trodde egentlig bare han forsøkte å være morsom i Nissene på Låven, men kanskje var det sant. :)

''Ikke at det er så nøye, men jeg trodde det var en Espen Eckbo-spøk. ;)''

Hehe, det skal du ikke se bort fra! Jeg er så gammel at jeg husker mødrene til barna som så Labbetuss snakka indignert om dette. Kanskje det var et rykte som GB og EE spant videre på i "Nissene på Låven"? Ikke veit jeg, men artig er det uansett ;-)

Jeg er stor fan av både EE og "Nissene på låven", husker at GB hadde en rolle der, men ikke temaet med uanstendighet under diverse drakter :)

Det er vel ikke helt usannsynlig at han hadde på seg underbukse, men det var visst veeeldig varmt inne i de kostymene. Det har han sagt i flere seriøse intervjuer.

Labbetuss satt jo ikke mye i ro heller, og med datidens TV-lys i tillegg, må det ha vært veldig tett og varmt.

Begge badelandene her i distriktet har en slik fellesløsning og jeg synes det fungerer helt fint.

En stor fordel når jeg skal ha med meg sønnen min på bading, for tiden han må være alene i garderoben er nå kortere. Det er bare dusjen som er adskilt.

Hmmm - ser jo at det er et poeng.

Gutten min var med meg i garderoben i første klasse - etter det klarte han seg selv. Jeg pleide å si i fra til en mannlig vakt og spørre om han kunne se etter ham litt i garderoben. Gikk fint det. Dette var i den gamle svømmehallen.

ShitDiddelyDo

''Ikke at det er så nøye, men jeg trodde det var en Espen Eckbo-spøk. ;)''

Hehe, det skal du ikke se bort fra! Jeg er så gammel at jeg husker mødrene til barna som så Labbetuss snakka indignert om dette. Kanskje det var et rykte som GB og EE spant videre på i "Nissene på Låven"? Ikke veit jeg, men artig er det uansett ;-)

Jeg er stor fan av både EE og "Nissene på låven", husker at GB hadde en rolle der, men ikke temaet med uanstendighet under diverse drakter :)

Han sier til Asbjøjn Bjekke at han er naken inne i Labbetuss (flyfly sier Max Mekker, og det kan være hun har rett), hvorpå Asbjøjn blir skikkelig sjokkert. En flott scene. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...